• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • malinkaunitz

Butte.. Det fanns inga kvar i så stora strl..

Men jag shoppa småfolks velourbyxor för halva priset :)
    Aldrig haft deras velourbyxor innan :)

• MejaKiZnic
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 16:15:23 följande:
    Grattis Jag tipsade om den innan, var lite sugen men har ju en likadan tunika och knapptröja så kändes lite onödigt, får köpa den av dig sen istället Har precis varit o hämtat Maia på dagis o känner mig nedslagen Blev meddelad att de ska ha möte på tisdag med kommunens specialpedagog ang. Maia De säger att hon håller sig undan, hela tiden för sig själv o kommer inte in i gruppen o verkar ofta avtrubbad Jag som trodde allt gick så bra på dagis nu sen hon bytte i somras, men samma sociala problem verkar kvarstå. Hon är nog inget dagisbarn då egentligen...önskar här hade funnits en dagmamma för i små grupper fungerar Maia jättebra, då tar hon lätt kontakt.
    Nej vad tråkigt att läsa, gör ont i ens mamma hjärta

Du vet ingen i släkten som kan är hemma, tråkigt att det blir så här hoppas verkligen det löser sig
  • SmillaMilla

Liiiite ot kanske. Men jag behöver vekrligen julklapps tips till Svea.

Anton skall få nintendo ds och spel. Och lego polisstation.
    X får bilmatta och stooor lastbil med släp.

Men vad skall Svea få?

Vad skall era få?

• SmillaMilla
    Tejja skrev 2009-11-11 15:32:59 följande:
    Du hörde mina mediala vibbar va? När vår kamera försvann, så låg den oxå i skötväskan- eller rättare sagt i en sån där nätpåse. Hur dum får man bli, som stoppar kameran fullt synlig i en nätpåse??? Du vet, jag "skulle bara" och la ner den där så länge...
    jo o jag svarade

Finns inte
  • SmillaMilla
    SmillaMilla skrev 2009-11-11 16:49:47 följande:
    jo o jag svarade Finns inte
    ähhh nu är jag flummig

Kameran finns inte Undra om någon tog den på båten.
  • Zvartaliljan
    MejaKiZnic skrev 2009-11-11 16:45:22 följande:
    Nej vad tråkigt att läsa, gör ont i ens mamma hjärta Du vet ingen i släkten som kan är hemma, tråkigt att det blir så här hoppas verkligen det löser sig
    Funderar på att skippa dagis helt nu när lillebror kommer...beror ju på hur krävande lillebror blir o hur jag mår. Men samtidigt tror jag att hon behöver öva på den sociala biten så kanske det inte är så bra o ta bort dagis helt. kanske bara blir värre sen när hon ska börja skolan då...
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 16:15:23 följande:
    Grattis Jag tipsade om den innan, var lite sugen men har ju en likadan tunika och knapptröja så kändes lite onödigt, får köpa den av dig sen istället Har precis varit o hämtat Maia på dagis o känner mig nedslagen Blev meddelad att de ska ha möte på tisdag med kommunens specialpedagog ang. Maia De säger att hon håller sig undan, hela tiden för sig själv o kommer inte in i gruppen o verkar ofta avtrubbad Jag som trodde allt gick så bra på dagis nu sen hon bytte i somras, men samma sociala problem verkar kvarstå. Hon är nog inget dagisbarn då egentligen...önskar här hade funnits en dagmamma för i små grupper fungerar Maia jättebra, då tar hon lätt kontakt.
    Det där är inte lätt! Först stor kram till mamma, för det är jobbigt!

Men jag förslår att du är med på mötet med specilapedagogen. Då har du själv en möjlighet att gå igenom vad de ser som de stora problemen o du får säga din mening, så att du känner att det blir rättvist o bedömer Maia rätt.

Men tänk på att det bara kan bli bättre. De kallar på specialpedagogen för att de vill lösa problemet o göra det bra för Maia. Om hon nu har sociala svårigheter så tror jag inte att du gör det lättare för henne om du har henne hemma. 
  • svischan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 17:05:24 följande:
    Funderar på att skippa dagis helt nu när lillebror kommer...beror ju på hur krävande lillebror blir o hur jag mår. Men samtidigt tror jag att hon behöver öva på den sociala biten så kanske det inte är så bra o ta bort dagis helt. kanske bara blir värre sen när hon ska börja skolan då...
    Jobbigt när det inte funkar.
    När bebisen kommer får hon väl gå 15 timmar i veckan? Det kanske är mer lagom för henne, så att hon känner att hon orkar, och hon vet att resten av dagen får hon vara hemma med dig.

Hoppas det löser sig, det är inte kul att veta att barnet inte mår bra på dagis... *kramar*
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-11 17:11:59 följande:
    Det där är inte lätt! Först stor kram till mamma, för det är jobbigt! Men jag förslår att du är med på mötet med specilapedagogen. Då har du själv en möjlighet att gå igenom vad de ser som de stora problemen o du får säga din mening, så att du känner att det blir rättvist o bedömer Maia rätt. Men tänk på att det bara kan bli bättre. De kallar på specialpedagogen för att de vill lösa problemet o göra det bra för Maia. Om hon nu har sociala svårigheter så tror jag inte att du gör det lättare för henne om du har henne hemma. 
    Jag frågade om jag skulle vara med men det tyckte inte fröken...jag tror att de kanske blir lite hämmade om jag är med också, o inte vågar uttrycka allt för pedagogen kanske? jag vet inte...jag bad bara dom anteckna allt så jag får veta vad som sagts o vad för beslut som tas om åtgärder. och att jag får träffa pedagogen sen efteråt...
  • Tasha78
    MejaKiZnic skrev 2009-11-11 16:10:55 följande:
    Är det lönt att lägga ut bodies/klänningar med kort arm i stl 80 från molo, har flera populär tryck men vill heller inte chansa då det är vinter snart hm............ garderoben är på plats, har en hel låda att fylla med härligheter
    såååååå klart det är
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15