• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 17:14:46 följande:
    Jag frågade om jag skulle vara med men det tyckte inte fröken...jag tror att de kanske blir lite hämmade om jag är med också, o inte vågar uttrycka allt för pedagogen kanske? jag vet inte...jag bad bara dom anteckna allt så jag får veta vad som sagts o vad för beslut som tas om åtgärder. och att jag får träffa pedagogen sen efteråt...
    Okej, de är något ni själva väljer. Men då är det nog bra att du får träffa henne senare.

lycka till
  • Zvartaliljan
    svischan skrev 2009-11-11 17:12:18 följande:
    Jobbigt när det inte funkar. När bebisen kommer får hon väl gå 15 timmar i veckan? Det kanske är mer lagom för henne, så att hon känner att hon orkar, och hon vet att resten av dagen får hon vara hemma med dig. Hoppas det löser sig, det är inte kul att veta att barnet inte mår bra på dagis... *kramar*
    Jag tror inte hon direkt mår dåligt på dagis utan hon verkar faktiskt trivas jättebra, det är den sociala biten som är problemet. Att hon inte vill vara en i gruppen o få vänner utan hellre sitter i ett hörn för sig själv o pusslar medans de andra dansar o leker tillsammans...om hon fortsätter så upp i skolåldern så kommer hon ju få stora problem. De andra barnen har tydligen försökt flera gånger att få med henne i leken men de verkar inte riktigt få kontakt med Maia...hon liksom ignorerar dom, o likaså har fröknarna svårt att få kontakt med henne ibland. Hon är uppe i sin egen ensamma värld....helt innesluten i det hon gör o bortkopplad från alla andra.
    men sån är hon bara i stora grupper, tror det skrämmer henne lite när det blir för mycket liksom.
    T.ex när vi var hemma hos Butte o lekte så gick det jättebra, Maia o Isabel blev bästisar ju Så i små grupper är hon inte alls sån utan mycket mer öppen o glad...
  • Busbellan

Liljan:
    Jag tycker du ska se det som  positivt att personalen på dagis kontaktar specialpedagogen, hellre det än att de in i det längsta tror att de ska klara allt själva.
    Hellre ta hjälp för tidigt och att det sen inte visar sig vara några problem, än att vänta för länge och på det sättet göra probemen större än de behöver bli

Mamma till Nora, August och Ella
  • svischan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 17:20:24 följande:
    Jag tror inte hon direkt mår dåligt på dagis utan hon verkar faktiskt trivas jättebra, det är den sociala biten som är problemet. Att hon inte vill vara en i gruppen o få vänner utan hellre sitter i ett hörn för sig själv o pusslar medans de andra dansar o leker tillsammans...om hon fortsätter så upp i skolåldern så kommer hon ju få stora problem. De andra barnen har tydligen försökt flera gånger att få med henne i leken men de verkar inte riktigt få kontakt med Maia...hon liksom ignorerar dom, o likaså har fröknarna svårt att få kontakt med henne ibland. Hon är uppe i sin egen ensamma värld....helt innesluten i det hon gör o bortkopplad från alla andra. men sån är hon bara i stora grupper, tror det skrämmer henne lite när det blir för mycket liksom. T.ex när vi var hemma hos Butte o lekte så gick det jättebra, Maia o Isabel blev bästisar ju Så i små grupper är hon inte alls sån utan mycket mer öppen o glad...
    Ja, då hade ju en dagmamma varit perfekt. Stackars liten. Har hon bra kontakt med förskolelärana då? Så hon känner sig trygg? Lägger de ner tid på henne och försöker få henne delaktig? På Mandas dagis sitter nästan alltid en "fröken" med när barnen pusslar och sånt.
  • Saraia

Ska ge en molo-tröja i present t en 3årig kille; vilken??? dukati gillar jag men hittar den ej t nedsatt pris däremot den som ser stickad ut och pins m rödblå ärmar - e de fina???

• Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-11-11 17:26:47 följande:
    Liljan: Jag tycker du ska se det som  positivt att personalen på dagis kontaktar specialpedagogen, hellre det än att de in i det längsta tror att de ska klara allt själva. Hellre ta hjälp för tidigt och att det sen inte visar sig vara några problem, än att vänta för länge och på det sättet göra probemen större än de behöver bli
    Ja personalen är verkligen underbar {#lang_emotions_heart} De verkar mycket måna om Maia. Det är alltid en som sitter o speciellt försöker få i henne mat på lunchen o de påminner henne ofta om att hon behöver gå o bajsa, även om hon inte lyder så är det ju bra att de påminner henne.
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 16:15:23 följande:
    Grattis Jag tipsade om den innan, var lite sugen men har ju en likadan tunika och knapptröja så kändes lite onödigt, får köpa den av dig sen istället Har precis varit o hämtat Maia på dagis o känner mig nedslagen Blev meddelad att de ska ha möte på tisdag med kommunens specialpedagog ang. Maia De säger att hon håller sig undan, hela tiden för sig själv o kommer inte in i gruppen o verkar ofta avtrubbad Jag som trodde allt gick så bra på dagis nu sen hon bytte i somras, men samma sociala problem verkar kvarstå. Hon är nog inget dagisbarn då egentligen...önskar här hade funnits en dagmamma för i små grupper fungerar Maia jättebra, då tar hon lätt kontakt.
    Jag förstår att du känner dig nedslagen. Men jag tycker, som många andra, att det är jättebra att personalen uppmärksammar hennes personlighet redan nu, så att det finns tid att förbereda henne för skolan. Men, du säger ju att hon verkar trivas på förskolan, så då behöver du ju inte ta henne därifrån. Låt specialpedagogen göra sitt jobb och se sedan vad hon/ han har att säga. Kanske tycker han/hon inte att det finns några avvikelser, eller så vet hon precis vilka verktyg Maia ska få för att kunna hantera barngruppen i förskolan och senare även skolan.
    Som du själv redan märkt, så är hon inte alltid tillbakadragen och det måste ju vara en bra start!

*Kram*
  • Zvartaliljan
    svischan skrev 2009-11-11 17:28:05 följande:
    Ja, då hade ju en dagmamma varit perfekt. Stackars liten. Har hon bra kontakt med förskolelärana då? Så hon känner sig trygg? Lägger de ner tid på henne och försöker få henne delaktig? På Mandas dagis sitter nästan alltid en "fröken" med när barnen pusslar och sånt.
    Ja hon verkar ha bra kontakt med "sin" fröken (som egentligen är vikarie, men hon är alltid där nu). Personalen är verkligen underbar och tar sig alltid extra tid för att prata med oss även om vi så hämtar Maia 10 minuter innan dagis ska stänga.
  • Zvartaliljan
    Tejja skrev 2009-11-11 17:40:19 följande:
    Jag förstår att du känner dig nedslagen. Men jag tycker, som många andra, att det är jättebra att personalen uppmärksammar hennes personlighet redan nu, så att det finns tid att förbereda henne för skolan. Men, du säger ju att hon verkar trivas på förskolan, så då behöver du ju inte ta henne därifrån. Låt specialpedagogen göra sitt jobb och se sedan vad hon/ han har att säga. Kanske tycker han/hon inte att det finns några avvikelser, eller så vet hon precis vilka verktyg Maia ska få för att kunna hantera barngruppen i förskolan och senare även skolan. Som du själv redan märkt, så är hon inte alltid tillbakadragen och det måste ju vara en bra start! *Kram*
    Ja det känns ju skönt men samtidigt skrämmande att de vill ha hjälp av en specialpedagog...man vill ju liksom inte att ens barn ska vara annorlunda än andra...vill ju att hon ska få vänner. Men hon mår ju inte bra fysiskt o det har väl påverkat henne psykiskt...tror inte längre att hon har någon beteendestörning eller så som jag trodde ett tag. Tror bara att hon är så uttröttad fysiskt så det påverkar henne jättemycket även på dagis...hon orkar kanske inte med de andra barnens tempo helt enkelt??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15