• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 11:08:03 följande:
    Jag rekommenderar långhårigt framför det korthåriga som säljs på Gekås. Det korthåriga känns som en Rustamatta(f`låt Rusta) och är inget fint. Det långhåriga finns i natur,svart och grått men sen hur det är vet jag inte..För de tre fårskinnen som jag har köpt på Gekås tidigare säljs inte längre men de är iaf jättebra. Tror dock att dessa nya ska hålla samma standard som tidigare
    Åhh svart lät ju fint Ska nog ta två såna då o ha i P&T-vagnen tillsammans med åkpåsarna jag har istället.
    Tack
  • Busbellan
    Tejja skrev 2009-11-13 11:06:25 följande:
    Är det brauns örontemp de har? Vi har en och jag tycker att den är suverän.  Visst kan det bli lite missvisande ibland om man inte håller termometern rätt. Men enkelheten att använda jämfört med en klassisk termometer uppväger det tiofaldt.  Den mäter aldrig för hög temp, endast för låg. Jag brukar mäta i en gång i vardera öra- diffar det mycket då- så mäter jag en gång till.  Den enda gången jag inte tycker att de är bra är när barnen har öroninflammation.
    Ja, de har brauns på Gekås. Vi har med en braun fast lite äldre modell, tycker helt klart den är super. Bryr mig faktiskt inte om det diffar nån tiondel, man ser ju om de har feber eller inte och det är väldigt sällan man behöver en exakt temperatur.
    Brukar med ta i båda öronen och gå efter den högsta
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-13 11:04:22 följande:
    Hmmm det vet jag inte. Har inte testat den på Milo i år, han sitter aldrig i vagn längre direkt...
    Jag antar att vi komme ha kvar vagnen ett tag till. Eftersom att Neah hänger med på hämtning i skolan och det är 1,2 km enkel väg, så blir hon liite trött i benen på vägen hem. Dessutom har barnen en otålig mamma som inte vill att hämtningarna ska ta 3 timmar...
  • Tejja
    Busbellan skrev 2009-11-13 11:11:48 följande:
    Ja, de har brauns på Gekås. Vi har med en braun fast lite äldre modell, tycker helt klart den är super. Bryr mig faktiskt inte om det diffar nån tiondel, man ser ju om de har feber eller inte och det är väldigt sällan man behöver en exakt temperatur. Brukar med ta i båda öronen och gå efter den högsta
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 11:09:18 följande:
    De kan nog ha Braun också- den som folk har klagat på är Topcoms. Brauns tycker jag också är bra
    På apoteket säljer de bara Brauns örontermometer, så den är väl helt enkelt bäst.
    Sedan tycker jag att de har gjort en STOR miss med att det inte finns bakgrundsbelysning på displayen. När det är mörkt i rummet måste jag ju gå ut eller ha med mig en lampa för att kunna läsa av termometern.  
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 11:09:22 följande:
     Låter ju bra, men då är det Braun man ska ha då?
    Japp!
  • Busbellan
    Tejja skrev 2009-11-13 11:15:49 följande:
    Sedan tycker jag att de har gjort en STOR miss med att det inte finns bakgrundsbelysning på displayen. När det är mörkt i rummet måste jag ju gå ut eller ha med mig en lampa för att kunna läsa av termometern.  
    Ja, det har jag också tänkt på, lite jobbigt på nätterna.
    Först ska man leta upp örat på barnet och sätta termometern rätt, kan vara tillräckligt svårt det
    Sen måste man dessutom gå till en ampa för att kuna se vad termometern visar.

Men det kanske är ändrat nu, vad vet jag. Vår termometer är ändå drygt 5 år gammal
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Milliz

Elodie details åkpåse är det någon som har en sån? Nog borde väl en 77cm lång Ella rymmas i den? Och det borde väl vara växmån också?

Elias 070202 Ella 080920
  • Zvartaliljan

På min gekåslista till syrran:

Två svarta lammskinnsfällar, långhåriga
    Braun örontermometer
    Pussel + pysselböcker
    Fryspåsar ( )

Något mer som bör läggas dit?? Har inte varit där på flera år nu fast jag inte bor så fasligt långt bort {#lang_emotions_embarassed}

• Tejja

Hm...bara jag som inte är överförtjust i Buppa?

Kanske beror på att jag inte gillar fleece.
    Apropå det så har min stora tjej sytt en mössa till N på slöjden.
    Den är verkligen jättebra gjord, jag blev grymt imponerad. Hon går bara i 3:an. {#lang_emotions_heart} Men den är i flerfärgad fleece och har nallebjörnar på sig. {#lang_emotions_yell}
  • Tejja
    Busbellan skrev 2009-11-13 11:18:48 följande:
    Ja, det har jag också tänkt på, lite jobbigt på nätterna. Först ska man leta upp örat på barnet och sätta termometern rätt, kan vara tillräckligt svårt det Sen måste man dessutom gå till en ampa för att kuna se vad termometern visar. Men det kanske är ändrat nu, vad vet jag. Vår termometer är ändå drygt 5 år gammal
    Inte för ett halvår sedan iallafall.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15