• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 11:52:48 följande:
    precis det jag BORDE äta...men lillebror vill ha Pizza Nä får väl se vad som finns i frysen istället...bara så tråkigt o fixa mat bara åt sig själv...så jag brukar bara leva på flingor om dagarna tills sambon kommer hem men nu tror jag inte min kropp orkar leva på det längre så jag får väl skärpa mig...är snart i v.30 o har gått upp 2kg, är väl inte hela världen om man lägger på sig några till även om jag har lite extra från början...
    2kg på 30 veckor är ju bra (?) jobbat. Jag antar att du då har lite innan som gör att du inte går upp för lite. 
    Men ska du välja mellan pizza och flingor till en växande mage, så skulle jag nog köra på pizzan...Även om det inte är ett så bra val det heller.
    Kan du inte ha några måltidsersättningsshaker hemma då att komplettera en flinglunch med, så att du får i det det du behöver?
  • Tejja

Neah äter bara pottis till lunch. Sitter och spottar ut minsta lilla torskbit som jag försöker få i henne.

Jaja, i princip ALLT annat äter hon, så då får det väl vara ok att inte gilla torsken jag lagade idag. Dessutom är den bara kokt med salt, igen sås eller något- så jag förstår henne! Det var ingen smaksensation direkt. Fast jag tyckte at tdet var rätt gott!
  • ChokladMoshin
    Milliz skrev 2009-11-13 11:46:17 följande:
    Vi ska nog vaccinera oss allihopa. Fast det som känns väldigt bökigt med denna vaccination är ju att man får stå och köa i timmar. Hur ska det vara möjligt med en liten grabb som inte vill vara stilla 2 sekunder?? Min bror var och vaccinerade sig igår. Han fick köa en timme för att få kölapp och sen 5 timmar för att få komma in i på vaccinationsavdelningen. Det är ju helt sjukt!!!

När vi var ochvaccinerade oss var det lång kö och maken suckade och ville gå hem och jag hävdade bestämt och det är inte kortare kö nån annan dag. Vi köade i 1 h och 10 minuter innan vi fick komma in till Vc och där tog det 5 till så var 4 i familjen vaccinerade på 1 minut, så smidigt.
    Efter att maken sett övriga köer på vc på nyheterna kan han erkänna att han är tacksam att vi köade när vi gjorde.
    Vad vore en dag på salgen........
  • SmillaMilla
    Damien och Adrian skrev 2009-11-13 11:30:33 följande:
    good morning! håller mest på med husköp just nu o har full rulle hemma med pojkarna så jag hinner inte kika in så mkt. ska se om jag hinner lägga in bilder sen. såg ni 30% på lillamirakel? trist bara att de inte har så mkt molotröjor t ex.
    Är det 30 % på allt?

Någon kod? eller är det bara det under rea fliken?
  • Mawe123
    Milliz skrev 2009-11-13 11:50:28 följande:
    Ja, jag ringde just och frågade om de inte har något annat system för småbarn. Men nej det har de inte så jag ska stå med min 1-åring och 2-åring och köa i timmar. Jag vill inte ens tänka på det.....
    Konstigt, har nyss varit och vaccinerat min tvååring och här vaccinerar de barn upp till tre på bvc, ingen kö, snabbt och smidigt, av personal som är van vid småbarn =)
    William 000213, Lowe 070712
  • lillronya

Hejj i tråden!
    Är det vaccinationssnack idag igen?
    Ringde till vc och kollade  hur det var med vaccination av de små barnen under tre år. Här blir de kallade v 49. Bätte än inte alls iaf...

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • ChokladMoshin

Näe, ska ut och kolla om det är kö till knorrvaccinet nu, så Mini kan få. Dom har tid mellan 13-16.30.
    Cu.

Vad vore en dag på salgen........
  • melizza
    ChokladMoshin skrev 2009-11-13 12:14:24 följande:
    När vi var ochvaccinerade oss var det lång kö och maken suckade och ville gå hem och jag hävdade bestämt och det är inte kortare kö nån annan dag. Vi köade i 1 h och 10 minuter innan vi fick komma in till Vc och där tog det 5 till så var 4 i familjen vaccinerade på 1 minut, så smidigt. Efter att maken sett övriga köer på vc på nyheterna kan han erkänna att han är tacksam att vi köade när vi gjorde.
    på vår vc så är det drop in från 16-19 varje dag denna och nästa vecka för åldersgruppen 3-5 år 
    dem stora tjejerna får med vaccin i skolan denna veckan men vi får vänta till vecka 49 för då är det åldersgrupp upp till 40 år

när vi var där i måndags för att vaccinera lilltjejen så fick vi bara vänta i ca 20 min och sen tog det knappt 5 min därinne och sen åkte vi hem....
    Hon fick inga biverkningar men E som tog spruta igår är idag hemma och har jätteont i armen och fryser och mår illa
    Konstigt att det är så olika i reaktion från sprutan.....
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • SmillaMilla
    Tejja skrev 2009-11-13 12:06:30 följande:
    Neah äter bara pottis till lunch. Sitter och spottar ut minsta lilla torskbit som jag försöker få i henne. Jaja, i princip ALLT annat äter hon, så då får det väl vara ok att inte gilla torsken jag lagade idag. Dessutom är den bara kokt med salt, igen sås eller något- så jag förstår henne! Det var ingen smaksensation direkt. Fast jag tyckte at tdet var rätt gott!
    oj så olika det kan vara.

Svea äter typ inget. Bara fisk o gröt som går ner här. Om ens det. Och ja välling.
  • molnen
    SmillaMilla skrev 2009-11-13 12:15:25 följande:
    Är det 30 % på allt?Någon kod? eller är det bara det under rea fliken?
    Det är på allt,dras av ikassan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15