• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Morty
    Milliz skrev 2009-11-13 11:46:17 följande:
    Vi ska nog vaccinera oss allihopa. Fast det som känns väldigt bökigt med denna vaccination är ju att man får stå och köa i timmar. Hur ska det vara möjligt med en liten grabb som inte vill vara stilla 2 sekunder?? Min bror var och vaccinerade sig igår. Han fick köa en timme för att få kölapp och sen 5 timmar för att få komma in i på vaccinationsavdelningen. Det är ju helt sjukt!!!
    Oj vad effektivt!!!!

NOT!!
  • Zvartaliljan

Jag är sååå sugen på pizza...EXTREMT sugen! Tror min kropp skriker efter fett Inte bra...får inte ge efter för mycket känner jag för då lär väl kilona bara falla på plats i tiotal...

• Tejja
    Busbellan skrev 2009-11-13 11:46:36 följande:
    hihi, ni gör som oss Nora ville först absolut inte vaccineras, men så i söndags kväll dan innan lappen skulle vara inlämnad till skolan hade hon ändrat sig och ville, så nu blir det så
    Visst är det härligt att få lägga över några av besluten på barnen!
  • Fantastiska Skatt
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 11:30:03 följande:
    Vi har bestämt oss för att vaccinera mamma,pappa och barn i vår familj(inte Lova då)Detta för att maken arbetar med testproven för viruset,Max för att han känns som den som har störst risk av oss att dra på sig den och jag för att Stoffe säger att han har inte tid att vaffa (och för att skydda Lova)
    Ja det lutar åt det här med. Sambon tyckte det var självklart att vi skulle vaccinera oss direkt medans jag var emot.
    Efter Oliwer var sjuk så vill jag ju inte utsätta honom (eller oss) för det och kanske än värre igen.
    Enda anledningen till att jag överväger att vaccinera mig själv är att jag är rädd att bli såpass dålig att jag inte kan ta hand om O samt att jag vill slippa stänga så klart.
    Samtidigt så vad händer sedan? Influensan lär ju inte dö ut även om folk inte kommer insjukna lika mkt nästa år kanske ... man kan ju inte hålla på att vaccinera sig för alla nya och gamla flunsor vareviga år ...pust ... panik .... det kändes nästan skönt när vi inte fick vaccinera honom, då låg inte beslutet hos oss ...
    ChokladMoshin skrev 2009-11-13 11:29:46 följande:
    Vill inte nämna ngn speciell men hon tröttnade. Får hoppas hon kommer tillbaka framöver, jag försöker övertala via mail och msn. KAnske ska börja sms terra också!
    Du får hälsa henne så hoppas vi hon kommer tillbaka snart {#lang_emotions_sunny}
  • Zvartaliljan
    Milliz skrev 2009-11-13 11:46:17 följande:
    Vi ska nog vaccinera oss allihopa. Fast det som känns väldigt bökigt med denna vaccination är ju att man får stå och köa i timmar. Hur ska det vara möjligt med en liten grabb som inte vill vara stilla 2 sekunder?? Min bror var och vaccinerade sig igår. Han fick köa en timme för att få kölapp och sen 5 timmar för att få komma in i på vaccinationsavdelningen. Det är ju helt sjukt!!!
    {#lang_emotions_surprised} jag fick komma in direkt o Maia behövde vänta 5 minuter...men då var det ju inte när det var allmän vaccinering förstås...kan tänka mig att det blir mer kaos då {#lang_emotions_undecided}
  • Milliz
    Busbellan skrev 2009-11-13 11:35:05 följande:
    På tisdag kommer jag stå först i kö för att vaccinera Ella och August, det är då de börjar med de som inte tillhör riskgrupp här.Nora får sin spruta i skolan
    Här får ingen sina sprutor i skolan. Alla ska till sjukhuset och ta den och där verkar det vara kaos. Det är verklgen helt värdelöst organiserat..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 11:47:21 följande:
    Jag är sååå sugen på pizza...EXTREMT sugen! Tror min kropp skriker efter fett Inte bra...får inte ge efter för mycket känner jag för då lär väl kilona bara falla på plats i tiotal...
    Här är det så långt från pizza vi kan komma. Kokt torsk med kokt potatis..Dessutom utan sås *Urtrist*
  • Busbellan
    Milliz skrev 2009-11-13 11:49:11 följande:
    Här får ingen sina sprutor i skolan. Alla ska till sjukhuset och ta den och där verkar det vara kaos. Det är verklgen helt värdelöst organiserat..
    Usch vad jobbigt
    Här tar alla från förskoleklass upp till 9:an i skolan, resten både yngre och äldre får gå till de allmänna vaccinationsställena
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Milliz
    Tejja skrev 2009-11-13 11:47:11 följande:
     Ja det låter ju faktist HELT SJUKT!!!!!
    Ja, jag ringde just och frågade om de inte har något annat system för småbarn. Men nej det har de inte så jag ska stå med min 1-åring och 2-åring och köa i timmar. Jag vill inte ens tänka på det.....
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15