• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-16 21:00:42 följande:
    Usch det lät ju hemskt att han reagerade så...det är inget de har erbjudit oss, men det är nog för att vi bor bara 2 minuter från sjukhuset... Dulcolax kan du läsa om på fass.se det är en supp som ökar bajsmängden, liksom "pöser upp" det så det trycker på mer och irriterar tarmen så den jobbar mer. Detta är ju dock inget bra i längden...påverkar ju salt- och vattenbalansen i tarmen och irriterar slemhinnorna...plus att det faktiskt gör ont...men det fungerar betydligt bättre än olja och vattenlavemang. En supp får henne oftast att bajsa inom en timma... Vi ger en sån supp var 4-5 dag nu, fast läkaren rekommenderade var 3 men jag tycker det räcker med var 4...vågar inte ge tätare. Tack för kramen Hoppas det löser sig med Svea!
    Hmm ja det är nog bara olika behandlingsmetoder. Vi bor ju bara 10 minuter från sjukhuset så det beror nog inte på avståndet. Eftersom Anton fick panik av att bara komma in på sjukhuset så tog man detta beslutet att det skulle göras hemma istället.

Den där medicinen låter ju toppen bra. Men som sagt var ingen lösning i längden. Men vad bra att ni har kommit till en läkare som faktiskt tar detta på allvar.

Kram
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-11-16 21:00:03 följande:
    Hej! Är allt bra hos er?
    Jodå här är allt bra.....än så länge. Alla tre barnen ligger säkert i feber i morgon. Vaccinering i dag.
  • Stormis
    Tejja skrev 2009-11-16 20:53:06 följande:
    Efterfrågar lite tips på kläder att ha till tights.Neah vill ju bara ha tights på sig. Men till detta ska det vara en tröja- klänning och kjol går bort.Så jag efterlyser bra enfärgade tröjor, gärna lite längre eftersom att de ska passa till tightsen! Jag har ju molotunikor, men jag vill ha enfärgade. Tycker att det blir så otoligt mycket mönster annars.
    Gangstar tycker jag har superfint enfärgat. Deras tröjor och tunikor (nästan mer som kort lång tröja än klänning) i typ farfarsmodell är jättefina i passformen och har hållt färgen kanonbra! Som nya efter massor av tvättar. Köps billigast via party, men finns också på web (inte min shop). Tex:
    http://webshop.gangstar.se/produkter/?productId=7640&catId=542
    http://webshop.gangstar.se/produkter/?productId=7160&catId=544
    (ps Jag tror att vissa slutsålda stl kan finnas om man köper via säljare, även om de är slut på hemsidan)
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-11-16 21:07:13 följande:
    Jodå här är allt bra.....än så länge. Alla tre barnen ligger säkert i feber i morgon. Vaccinering i dag.
    Äh det är inte säkert.
    Jag fick ingen feber alls. Men visst, det är ju inte helt omöjligt heller.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-11-16 21:08:36 följande:
    Äh det är inte säkert. Jag fick ingen feber alls. Men visst, det är ju inte helt omöjligt heller.
    Tyvärr så brukar de ju reagera med feber efter vaccin. Så risken är ju väldigt stor nu också. Anton hade rejält ont i armen nu vid läggdags.
  • ChokladMoshin
    SmillaMilla skrev 2009-11-16 21:07:13 följande:
    Får hoppas dom klarar sig lika bra som mina då.
    Dom fick bara lite ont i armen.
    Om det nu var gris vaccinet vill säga
    Vad vore en dag på salgen........
  • ChokladMoshin
    SmillaMilla skrev 2009-11-16 21:12:31 följande:
    Tyvärr så brukar de ju reagera med feber efter vaccin. Så risken är ju väldigt stor nu också. Anton hade rejält ont i armen nu vid läggdags.
    Kan ju tillägga att mina brukar också reagera med feber på annat vaccin, men inte detta.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-11-16 21:12:31 följande:
    Anjelin fick feber men inte Nikita här.
    Ja risken är ju ganska stor att de får de då.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • ChokladMoshin

Ingen som vet om man kan se Molo vårnyheter nånstans!!
    Är ju nyfiken så jag spricker.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15