Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

jojoa75 skrev 2009-10-23 09:10:24 följande:
    så bra skrivet! Träffar ju en del människor i mitt jobb i denna situationen, tyvärr får jag ju säga då, för det är ju det absolut jobbigaste på min arbetsplats och det jag tar mest stryk av. Kommer inte alltid ihåg alla omständigheter kring var o en, men jag kommer ihåg alla bebisars förnamn som jag varit med då de avlidit..
    Då antar jag att du jobbar inom vården?

Ja, det var väl det värsta jag varit med om efter att min mamma dog - men det var 26 år sedan...
  • saturnina
    JuliaochNelly skrev 2009-10-23 09:11:25 följande:
     hehe ja här är det första gången...men jag vet gång 10000000 bolt rullade här då fick man utslag...jo det är han minns inte vad han heter.
    Det låter tufft och modigt.
  • saturnina
    jojoa75 skrev 2009-10-23 09:10:24 följande:
    så bra skrivet! Träffar ju en del människor i mitt jobb i denna situationen, tyvärr får jag ju säga då, för det är ju det absolut jobbigaste på min arbetsplats och det jag tar mest stryk av. Kommer inte alltid ihåg alla omständigheter kring var o en, men jag kommer ihåg alla bebisars förnamn som jag varit med då de avlidit..
    Jag var med på förlossningen när det hände min lillasyster. Man tror att de runt omkring är så vana, men alla grät, både läkare, barnmorska och präst.
  • saturnina
    Buttelina skrev 2009-10-23 09:17:51 följande:
    vaknade idag av att telefonen ringde, det var min sambo som ringde från jobb... han ville bara berätta att nån slagit sönder vår bil IGEN . vi har stått i kö till garage här i tre år och inget händer
    NÄMEN!!!!! Åh!!!! {#lang_emotions_demon}
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-10-23 09:15:53 följande:
    Det måste vara tungt... Jag kommer ihåg sköterskan som satt hos mej när Emilia gått bort. Hon grät, men inte jag... Jag var bara i chock.
    Jag glömmer aldrig ansiktet på min lillasyster det ögonblicket jag gick in och träfffade dem strax efteråt. Det har fastnat på näthinnan föralltid. Usch tårarna kommer, det blir ju inte bättre av att man sitter och lyssnar på sorgliga sånger med Malena Ernman i bakgrunden.
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-10-23 09:34:38 följande:
    Det förstår jag... Sorgliga sånger har jag slutat lyssna på för lääääängesen.
    Nä, jag får nog gå ifrån en stund känner jag.

Värma kaffet i micron, klä på mig, jobba lite och tänka på annat.
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-10-23 09:43:35 följande:
    Nä jag var mest i en dimma och fattade inget...... Funderade på varför hela vrlden verkade så konstig. Kunde bara inte ta in vad som hände. MIn mamma säger fortfarande att det hemskaste var att jag var så likgiltig. Jag som annars har nära till både gråt och skratt... NI är så gulliga!!!
    Ja, min syster såg också väldigt nollställd ut. Skrämmande.

Jag glömde säga att nästan samma sak hände en granne på min gata för några veckor sedan. Hennes moderkaka släppte i v. 40, så det var nog rätt allvarligt för henne själv också.

Det känns som det händer överallt helt plötsligt. Livet är så grymt.

Min syster fick aldrig lära känna sin mamma och hon fick aldrig lära känna sitt barn.

Jag kommer nog aldrig att förstå den ensamhet som måste finnas inuti henne.
  • saturnina

Ot igen. Har fåt tre B:n i födelsedags-present på morgonen: bok, bio & barnvakt.

Men hjälp! vad ska man se? Har nån sett nåt bra, måste vara nåt som går nu, för det är redan ikväll...

• saturnina
    lillronya skrev 2009-10-23 10:14:12 följande:
    Vilkea bra presenter! JAG skulle vilja se flickan som lekte med elden. Men jag har ingen aning om vad som går på bio nu i övrigt.
    Min man har redan sett den.

Vet inte heller någonting förutom den där hemska om {#lang_emotions_surprised}en stening. kanske inte idag...

Nån som sett bröllopsfotografen?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15