• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 15:02:23 följande:
    Ja! Jag tänker inte fortsätta vara någon service person här om jag ska arbeta.. Då får han tacksamt skippa sin fotbollskväll och dra sitt strå till stacken han åxå... Drar han iväg på nån resa en vecka och jag ska ta hans uppgifter här då så får han väl ta mina veckan efter Inte bara jag som ska dubbelarbeta inte!! Har en känsla av att vi kommer vara lite osams i kväll
    Heja bubblanmamma!!!

jag hade det ganska mycket så ett tag med.. (fick ändring)
    jag tvättade,
    jag städade,
    jag handlade mat, j
    ag handlade alla kläder (oj va jobbigt )
    jag la barn,
    jag fixade disk
    jag hade med mig barn om jag skulle nånstans
    o jag tog ungarna om de va sjuka..
    spelade ingen roll om jag sa ifrån.. en dag hjälpte han till sen va det samma sak igen..

så.. jag gick ner på lågstadienivå..
    jag slutade tvätta hans kläder, jag vek inte hans kläder,
    jag hadlade enbart det jag gillar, o lagade bara mat så det räckte åt oss,
    o struntade i disk..
    berg på bänken o det kliade i fingrarna, men..

när han till slut hade hela tvättkorgen full själv o frågade efter nåt..
    så svarade jag att har du inte tvättat det så ligger det väl i tvättkorgen
    sen tvättade han upp, inkl det andra som var o inte bara sitt som han gjorde ibland..!
    fixar mat ibland nu med o säger vad han vill ha hem, eller åker o köper det..

jag gjorde precis som han gjorde.. "jag kommer snart" o åkte iväg.. utan att säga vad jag skulle eller när jag kom hem igen..
    dessutom väcker jag han numera på morgonen så han får ta barnen
    om jag hämtar, o lagar mat o duschar dom (han jobbar em) o lägger dom så får han ta det lilla han kan göra..

tror det hjälpte på han iaf.. nu får jag iaf mer hjälp =)
    bara det där med storhandling kvar..
    totalt ointresserad av det.. men, vi har pratat om det med, o han tyckte att de va katastrof att han inte alls visste vad vi hade hemma, eller att han inte alls brydde sig om vad vi skulle köpa hem.. så får väl se..
    han e iaf med o skriver lista nu =)

ibland hjälper inget mer än att gå ner på dagisnivå.. o göra sonm du, ett schema.. !
    vi pratade om det med, men kom inte så långt då han ändrade sig faktiskt..
    än så gör jag nog mer här hemma, men när jag kommer jobba över nu så får vi väl se, gör han inget så jäklar!! =))

stå på sig o hoppas det inte blir alltför högljutt hemma sen {#lang_emotions_flower}
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

o sorry för långt ot..

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Pimm skrev 2009-10-16 16:13:15 följande:
    Fin och vilket lågt pris...synd man inte har bebisbebis längre:( då hade jag slagit till med en ninja:)
    jag med.. men mina har 86, 104 o 146
    tyckte det var jättebra pris!! o söt =))

passar till deras dockor kanske.. hmm..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

snabb hjälp..

min dubbelvagn.. (har bild) pris ??
    enm som vill kpa ??

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-10-16 16:16:01 följande:
    snabb hjälp.. min dubbelvagn.. (har bild) pris ?? enm som vill kpa ??
    en babytravel  som vi köpte beg.. har bild i mitt galleri..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Pimm skrev 2009-10-16 16:25:15 följande:
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dej för jag vet inget om den vagnen. Hoppas någon annan kan:)
    oj.. det va snabb affär..
    de ville bara sen den för de letade efter en sån..
    jaja =) de ligger mellan 2000-2500 på blocket (o går toksnabbt)
    va liite slitage som jag inte va nöjd med, så sa 1500 o dom tvekade inte =)
    så jag e nöjd.. =) o dom med..
    fick regnskydd till o lite reparationssaker o nåt huvudstöd? såna som finns i små bilstolar  typ kudde runt huvudet..
    så helt ok.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Jes sica skrev 2009-10-16 17:15:50 följande:
    Men alltså 36kr i frakt??
    såg det nu med.. missade det innan! jag som alltid brukar kolla frakt!! =))
    men hon hade bara 7 omdömespoäng.. så kanske inte van?
    ber man henne väga det så tror jag det e ok.. =)
    högst 24 borde den kosta o skicka..
    lagt i minnes, ska bli kul o se vad den går för iaf =) söt va den..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Pimm skrev 2009-10-16 16:17:20 följande:
    Visst är det svårt allt sådant! I vårt fall så gör jag i princip allt inne och han allt ute och det har varit en hel del eftersom vi köpte nybyggt hus. Nu ska jag börja jobba 75% i januari och då får vi också se över rutinerna och vi får ha mer fördelat arbete, kommer säkert också diskuteras lite men min make ska alltid tjafsa först och sedan tänker han och så gör han det utan protester:) Fast vi kommer nog inte fördela 50/50 för han gör ff mycket ute och med bilar mm. Skönt att din andra hälft fattade till slut och det var ju bra att han förstod dagisnivån tokmän är dom ibland:)
    här gör han mycket ute, typ bilarna, klipper gräs osv..
    o andra sidan så klipper han ju inte varje dag =)) så jag tvättar ist =) han hjälper till med tvätt med nu, iaf hänga lite o så.. =) resten gör jag..

om vi ska gräva/kratta/måla/skotta eller sånt så hjälper jag till ute med här =) 

så nu tycker jag att vi gör ganska så lika utefter när vi e hemma..

eftersom han åker halv tolv så hinner han inte så mycket hemma..
    sonen får han gå upp med o ge frukost o köra till dagis o så nu.. o om lillan vaknar ger han henne välling o byter på henne o ger henne till mig med =)

sen äter vi ihop när han kommer hem efter ha lämnat på dagis..

nu några dagar har han dragit väv o slipat i sonens rum tex =) (ledig 2 dagar, så haft tid) jag har lagat mat o tvättat.. men det e jag som ska tapetsera tycker det e jättekul!! så blir halva..

lillans rum gjorde jag helt själv, allt! o det va lite tufft...

haha. ja.. ibland behöver man faktiskt va lite löjlig.. =) ger det resultat, som här så är det ju värt det.. enda sättet för o få dom o förstå hur det faktistk är att försöka hinna med 3 barn + hus.. duscha, vad e det typ

så, nu e det iaf inget tjafs om såna saker här, så gissar att vi hittat ganska bra balans.. ibland kommer det lata dagar, men inte så att man blir jättearg.. men att behöva bete sig lite barnsligt är väl kanske o ta i, men som sagt.. det hjälpte iaf

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Tjollabolla skrev 2009-10-16 23:05:55 följande:
    Haha! Ja, jag upptäckte att jag var gravid med Milo när jag bölade som en gris åt Allsång på Skansen Tyckte att han den där ungen som sjöng Zlatanlåten var sååå söööt. Tog ett gravtest direkt efter och visst var det så Jag gråter inte lätt annars heller...
    haha...
    jag kollade på det när jag va hemma med äldsta med.. (inget körkort då o mammaledig på landet)

behöver jag säga att jag tog körkort innan nr 2 ??
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15