Vi som shoppar danska barnkläder del 15
jamen hur gick det med liljans tävling???
den slutade väl igår??
hon ledde ju stort!!
jamen hur gick det med liljans tävling???
den slutade väl igår??
hon ledde ju stort!!
allvarligt.. ringde mitt jobb nu, *för jag inte gå dit igen innan jag börjar jobba*
Det e ju nåt allvarligt fel med den där saken som kallar sig chef..
tror han e nån jäkla gud eller nåt..
"du ska vara glad att du har ett jobb att gå tillbaka till, sitt inte o tjafsa då"
"o det där med övertid, sist du jobbade här så bara gick du ju o hånlog o drog när det passade dig" eller hur??? jag hade ett barn o tänka på, o dagis stänger? VEM ska ta henne?? dels sa jag åt han att jag va tvungen att gå IBLAND när jag inte lyckats fixa barnvakt.. o de få ggr de gällde så sa jag till han på morgonen att jag va tvungen att gå kl 17 tex.. !!!
det sa jag åt han nu med.. ja men jag kan ju hämta barnen på dagis när de stänger då o ta med dom till jobbet o fortsätta o jobba, jag har ingen annan som passar dom, men nä.. det går ju inte enligt han?
eller ska jag låta dom stå ute o vänta till jag har slutat när dagis stänger kl 18, bara för jag måste jobbas över? nä.. det går ju inte enligt han..
NÄ, men sluta va så jä*la gnällig då o börja tjafsa om övertiden det första du gör när du inte har en jä*la aning om hur jag har fixat min barnvakt på kvällarna eller inte..
du har ju inte frågat mig, utan hackade direkt om övertid o att jag gled runt o hånflinade sist..
Om jag inte kan en dag i veckan för att jag inte har barnvakt så kan inte du säga nåt om det (vi jobbar 7 dagar i veckan, övertid, vilket vi INTE får enligt FACKREGLER, men han skiter i dom)
Jag har fixat så att nån hämtar barn från dagis, vilket han inte vet, han har inte frågat!!
jag har sambon som INTE jobbar helger, vilket han inte vet, han har inte frågat
MEN nu har jag på rent jäkelskap lust o ha barnen till dagis stänger kl 18, för då kan han inte säga nåt ju?? jag har barnen till dagis stänger, o då måste jag gå.. ???
inte att jag ska ha dom hos mamma mån-tor o sambon har dom på fre lör sön..
då e jag hemma från strax efter sex o får iaf träffa dom nån timme om dagen, vilket jag inte räknat med från början..
"du ska va glad att du har ett jobb"
NÄ, jag e helt åt he'''te skitsur att jag måste gå tillbaka till det där jä**a pissjobbet..!!
allvarligt.. ska nog bli sjuk o gå till läkaren... sjukskriven lär va uppskattat..
dessutom sa jag åt han helt o hållet hur jag uppfattade det sist att han i princip sa att jag skulle byta jobb, att
"ja men jag har ju satt in annat folk på din plats, jag vet ju inte om jag har nåt jobb till dig, jag visste ju inte när du skulle komma tillbaka mm mm.. massor av ggr..
tills jag fräste ifrån att "ja, men jag säger ju inte 1 år i förväg att jag ska komma tillbaka o jobba så du kan anpassa dig efter det, utan jag säger till när det börjar bli aktuellt,, men jag är fortfarande fastanställd, så jag har rätt att komma tillbaka o jobba"
ja, det va inte så jag menade hette det visst då?? nähä.. eller hur???
om mamma nu med får jobb, så har jag ingen barnvakt..!! *hoppas*
sorry, men jäklar va jag skällde tillbaka på han när han började kaxa sig mot mig.. tror han inte va beredd på det, han blev lite tyst ett tag o annorlunda i tonen..
o sen sa han inte så mycket mer om övertiden.. utan jag ska dit o prova ut min stl.. (trots att jag sa till han att jag har samma stl sen innan, o om kläderna inte ändrat stl så kan jag ha samma som då*
sorry för helt ot, men kokade här hemma.. tur barnen va ute, oj vad jag lärt dom fula ord annars ![]()
Dansar, hoppar, skuttar, klappar i händerna...
FOTOVÄGGEN E KLAR!!!
*ska upp vit tapet lite vid båda sidor i morgon, den får torka till sig först.. *
tog ca 2 timmar!!
det som va jobbigt va o mäta i början så de blir rakt uppe o på sidan.. sen gick det bra..
att han kommer o bo i sitt rum sen!! så coolt
så, i natt e sista natten vi har han hos oss, sen får jag sova igen! ![]()