• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Milliz skrev 2009-10-26 13:37:08 följande:
    Jo det ska bli spännande att se hur det blir. Jag skulle så gärna vilja åka, men med 200 mil enkel väg går det bort så mycket pengar till resan. Förra vårens kollektion var ju så fin!
    folk bruakr va snälla o ta bud =))
    så man kan oftast shoppa lite ändå

*jag e inte 100 på att jag kan åka, berende på tid o jobb!!, annars kunde jag tagit bud.. när jag vet mer tid o sånt så vet jag om jag kan hjälpa nån här i tråden*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Stormis skrev 2009-10-26 14:10:34 följande:
    Apropå Smultrons inhopp/Molosalgen och helgen 7 nov står det så här på Boribyens hemsida (ett vanligt inlägg från vanlig person, dvs inget officiellt: MOLO lagersalget ligger der hvor lørdagen hedder 7 november.. Kan ikke huske hvor mange dage før og efter det plejer at være.. Ved det faktisk med sikkerhed, selvom der ikke er kommet noget ud om det. Mvh Sofie bornibyen.dk/places/1054-molo-lagersalg# Om jag kan min danska rätt så menar denna personen att hon SÄKERT vet att det är den här helgen, men inte exakt vilka dagar??? JIPPI säger jag i sådana fall eftersom det känns ganska BF-safe .
    oj..
    ja hoppas man får veta nåt snart..
    e det den helgen o inte längre fram så kan jag ju åka!!!
    hade det varit längre fram så hade det blivit svårt med ledighet för min del..
    hoppas verkligen det stämmer!!!
    det brukar va från ons va?? till sön??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Stormis skrev 2009-10-26 14:30:01 följande:
    Vad underligt att du skulle tillhöra en av dem som har flest
    hoppas det e ons som de börjar nu med då =))
    jag kan absolut inte vardag tyvärr.. går inte alls.. *jobb*
    i våras va mycket bättre med tid, då va jag ju mammaledig o kunde när som
    hmm.. tradera kanske ska fyllas på nu då

o dags för mat snart här med.. nåt.. hmm.. storhandlade på maxi i fm, o ändå vet jag inte vad jag ska äta haha.. hela frysen o skåpet fullt med allt möjligt gott ju =)) 7
    hmm.. egna hamburgare?? *funderar*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    SmillaMilla skrev 2009-10-26 14:48:53 följande:
    Åhhh det åt vi i går. I dag blir det pepparotskött, lite knas på dagarna här. Hamburgare på söndag o söndagsmiddagen på måndag
    lunch va ju smidig. spaghetti o köttfärssås från i helgen.. =))
    o igår va vi borta o åt.. oxroulader (stavning??) potatis, nån brunsås med svamp i, jätteblandad sallad o vinbärsgele.. o så kladdkaka o rabarberpaj med grädde elelr glass till efterrätt. snacka om söndagsmiddag!!!!
    men nu.. står sitll.. hag ALLT typ i frys, kul o skåp o allt..
    men inte sugen på att stå med nåt..
    tror det blir egna hambrugare.. gott =))
    måste handla bara *haha* sallad glömde jag.. o nån tomat.. ska ha yoghurt ändå med, o lägga på t paket med dhl, så ska ju ändå till ica.. =))

pratade med mamma nu om salgen.. hon har pratat om att följa med.. men vet inte.. ska till polen nu ju på ons o hemma på sönkväll.. så hon visste inte om hon orkade åka iväg igen OM det blir den 7:e
    måste ringa syster o se hur hon  skulle göra.. o bors x pratade om att hon ville med, absolut måste jag säga till sa hon
    hmm.. nu gnäller min övertrötta son.. så åka till ica verkar det som nu.. får man lämna barn i bilen 2 min??? {#lang_emotions_innocent} *suck*
    känns lagom kul o ha med han i affären NU... lipar, gnäller, mamma e inte bäst, han vill att pappa ska komma hem, o ska gå upp för han inte vill va med mig mer..
    vaken sen strax innan halv 7.. o det märks!!!!
    tidig kväll för han..

nä.. ta tjuren vid hornen o ta på han byxor o hämta lillan från sängen o sen ica.. *suck*
    oj vad jag kände för det..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-10-26 20:08:06 följande:
    Tack Älskar den men lite stor är den ju...men kommer nog passa nästa år också då iaf Maia var bara sååå söt ikväll. Jag tog fram Ravioli och hon blev ovanligt nog eld o lågor över mat o stod vid spisen som en hök o tjatade om att hon ville ha pastan. Då sa jag "Det tar en stund, du får ha lite tålamod så länge" vartill jag får detta svar: "Ok då, jag kan ta lite tålamod då, här är skålen mamma" o så räcker hon fram sin matskål o förväntar sig att jag ska fylla den med tålamod Gud jag höll på o skratta ihjäl mig där
    {#lang_emotions_sunny} men sötisen då
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

www.redbarnetshop.dk/img/product/480/197408-1.jpg
    den va ju så fin!!! vill ha, vill ha.. o tröjan med helikoptrar... vill ha..!!
    finns inte shopen irl då? alltså, mer är att nätbeställa? nån som vet?
    tänkte om man skulle till danmark nån annan gång så man vet vart man ska kolla..

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Milliz skrev 2009-10-26 21:06:17 följande:
    Den var helt underbart fin ju och helikoptertröjan var också jättefin. De vill jag ju ha!!
    mmm.. så grymt fina..!!
    men kostar en del.. x 1,37 knappt nu visserligen.. men blir ändå 316 för body o 413 för tröja.. eller.. 399 kostar ju tröja i sverige.. så.. e nog inte så farligt.., =))
    o så frakt på det bara..
    hmm.. e så grymt sugen.. fastnade pang för de båda..
    men salgen lockar massor med... o 800 mindre till salg nu.. hmm.. *funderar*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Stormis skrev 2009-10-26 21:30:51 följande:
    Lite liknande är de, men prästkragarna ger ett mycket ljusare intryck eftersom det bara är vita blommor på ganska himmelsblå bakgrund (och gröna stjälkar/blad/gräs: minns inte korrekt). Prästkragarna finare enl mig, men sponsrar ju inte Rädda barnen.
    vart kan man se skymt av vårens kläder???
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    SmillaMilla skrev 2009-10-26 21:29:10 följande:
    NEJ den gillade jag inte! Avskyr svart. Hoppas på lite gladare färger.
    Men tänk.. till ett par lila velour.. {#lang_emotions_heart}
    hon skulle bli så fin.. hmm.. fast.. jag gillar ju svart med
    så länge det finns andra färger som bryter av liite iaf.. =))
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15