Inlägg från: FlowerPowerMama |Visa alla inlägg
  • FlowerPowerMama

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

twins2006 skrev 2009-12-26 15:57:41 följande:
    nån som ver vart det finns mololurv jackor på rea?
    barnlyan.se hade några såg jag, likaså babyshop.se .
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • FlowerPowerMama
    Busbellan skrev 2009-12-26 18:45:07 följande:
    Åh vad skönt för er!!!Jag kommer med få en lugn period när nästa termin börjar i skolan v.3 Vi är i skolan bara 3 dagar i veckan då och 2-4 timmar varje dag.Ja, jag ska rensa massor, tyvärr åker nog även babyklänningarna nu
    Har också massor att rensa ut och jag är sååååå sugen på det, men vet inte när jag ska lägga ut, senaste omgången sög verkligen big time!
    Hade varit skoj att lägga ut lite nu, men alla shoppar säkert på reorna (inte jag dock, jag har inte köpt en pryl än) så det lär väl inte gå...
  • FlowerPowerMama
    LJ2 skrev 2009-12-26 19:05:23 följande:
    jag har tittat på reorna, men inte köpt en pryl heller än börjar bli lite svårt o låta bli men de behöver inte nåt!!! eller, jo.. body i 92 behöver min blöjgrävare iaf några till.. har typ 3 bara!! har massor som redan e fotat =) o mer som ska tas bort från hyllorna, men som jag inte hunnit..tycker det gått bra ibland, dåligt ibland på t sista tiden. de jag kollat på som köpare har stigit till nästan samma som innan, iaf märke.. kanske beror på trycket? ska nog prova o lägga ut snart iaf =) ladda listan när jag orkar o har tid =))
    Jag har ju bara danskt att sälja men inte gick det för det.
    Men jag får rensa snart och pröva lägga ut...Kanske någon stackare köper.
  • FlowerPowerMama
    lillronya skrev 2009-12-26 22:32:36 följande:
    Hmmm ok, då satsar jag nog på 104 till båda. Gillar inte när det blir för stort.
    V har ju 104 nu och hon är 98-99 cm lång, absolut lite stor men inte för stor, är mest häng i rumpan på henne men hon rör sig då obekymrat.
    98 hade hon kunnat ha nu, men var osäker på om den skulle räcka hela vintern så den fick Ella istället.
  • FlowerPowerMama
    Busbellan skrev 2009-12-26 22:37:33 följande:
    Nån som har koll på hur den svarta tunikan med hästen på från Molo är i storlek?
    Frågade förut och fick veta att den var rätt normal, samma storlek som E har i vanliga Molotröjor skulle hon kunna ha i hästen.
  • FlowerPowerMama
    lillronya skrev 2009-12-26 22:40:47 följande:
    Det låter toppen!Nu behöver jag inte vela ang stl mer. Bara att slå till vid lämpligt tillfälle.
    Jag kommer nog ta 110 till V nästa vinter och då är hon ju större än dina småfisar, så det låter stort på dom!
  • FlowerPowerMama
    Buttelina skrev 2009-12-26 22:52:18 följande:
    hur lång är v nu?
    Vet inte exakt men 98-99 cm gissar jag på. Har inte kollat vikt/längd sedan i somras, men som vanligt har inte sååå mycket hänt hos henne.
    Hon var 96.5 cm i juni tror jag.
  • FlowerPowerMama
    malinkaunitz skrev 2009-12-26 23:10:55 följande:
    Ni som har barn på dagis.Lillan ska börja på dagis i mars. Ska man låta hon ha molos på dagis?Vill inte ha en dagis garderob och en hemma..Men min syster sa att det blev jätte mkt fläckar på kläderna.Hur gör ni?
    Mina barn går inte på dagis, men dagmamma och förskoleklass numera. Och dom har ju bara Molo/Katvig/Småfolk i garderoben + lite PoP så det är ju sådant som används där. Visst, det blir lite fläckar men inga mängder och det finns ju medel som tar bort dom, har inget plagg med bestående fläckar just nu.
    Mina barn blir iaf kladdigare hemma än i skolan/dagmamman av någon anledning.
  • FlowerPowerMama
    malinkaunitz skrev 2009-12-26 23:15:42 följande:
    Aha.. ja det är det A:s garderober består av mest med..Då använder vi våra molos.. Men namnmärker det tänker jag nog ikke göra :D
    Jag namnmärker inte lillasysters kläder, dagmammorna har stenkoll på våra kläder, men skolan krävde det, så jag köpte namnband med taggits, såna plastpluppar man häftar fast med. Satte dem i tvättrådslappen och när man sedan tar bort dom syns ingenting. Vägrar märka med pennor och sådant!
  • FlowerPowerMama
    trunken81 skrev 2009-12-26 23:22:34 följande:
    åh varhar du beställt dom? om du inte är här nu så inboxa gärna länk. Jag har letat efter nåt sånt!!!
    malinkaunitz skrev 2009-12-26 23:22:14 följande:
    Jaha var köpte du det? visste jag inte änns fanns.Ja här har dom avskedat alla dagmammor. sökte det innan jag vissteSÅÅ tråkigt :/
    Åhh, vi som älskar våran dagmamma, tänk om hon skulle försvinna! Jag vill för allt i livet inte ha barnen på dagis om jag inte måste så jag hoppas att dagmamman finns kvar då ev småsyskon ska börja.

Tror att jag köpte dom på namnband.se men minns inte helt, var iaf på en av dom vanligaste sidorna.
    Är perfekta att namna med, det syns ju inte när man väl tagit bort lappen ju.
  • FlowerPowerMama

Gomorrn på er!

Visst var det någon här i tråden som bodde i Örebro? Vi ska ju nämligen dit på minisemester imorgon och jag vill shoppa DANSKT naturligtvis! Är Bubbel något att besöka nu i reatider eller får jag hålla mig till nätshopping så småningom?

• FlowerPowerMama
    Duntoffla skrev 2009-12-27 11:59:05 följande:
    Isolde bor väl i Örebro eller Västerås men henne har jag inte sett på jättelänge. Sen har ju Bubblan flyttat ditåt. Tack!
    Bubblan bor ju åt Västerås, så det är en bit ifrån och den staden kan jag hyfsat bra då jag inte bor så himla långt ifrån.
    Men det var någon annan som bodde i örebro, fick veta det för ett par veckor sedan, kan det ha varit Kristyr?
    *urdålig på namn*
  • FlowerPowerMama
    Kristyr skrev 2009-12-27 12:08:09 följande:
    näe jag bor ju sthlm
    Ameh, vem var det dååååå?
  • FlowerPowerMama
    Helle skrev 2009-12-27 12:13:38 följande:
    Hej! Det är jag som bor i Örebro. Jag har inte sett något om att Bubbel har börjat sin rea än, men det brukar finnas en hel del bra och på sikt brukar hon ha typ 3 för 2 på rean etc. Lite nytt Molo hade hon fått in sist jag var där också. När ska du komma?  Finns en annan liten källarlokal också, men den har förstås inte Molo
    Ahh, var det du!
    *lägger namnet på minnet*
    Vi gör stan osäker redan imorgon. Då tänkte vi shoppa på Marieberg för barnen vill shoppa för sina julklappspengar och sambon på Jula...
    Tisdag badar vi och sedan tänkte vi ta Bubbel på onsdag eller så...Är det lätt att hitta dit från campingen?
  • FlowerPowerMama
    Helle skrev 2009-12-27 12:13:38 följande:
    Hej! Det är jag som bor i Örebro. Jag har inte sett något om att Bubbel har börjat sin rea än, men det brukar finnas en hel del bra och på sikt brukar hon ha typ 3 för 2 på rean etc. Lite nytt Molo hade hon fått in sist jag var där också. När ska du komma?  Finns en annan liten källarlokal också, men den har förstås inte Molo
    Vad har källarlokalen för kläder då? Något av intresse?
  • FlowerPowerMama
    Helle skrev 2009-12-27 12:20:08 följande:
    Om ni åker in till centrum så ligger det på Drottninggatan nära Krämaren, inte alls svårt att se. Ligger i hörnet till Våghustorget.  Ha det jättetrevligt!
    Aha, är det duuu, snacka om att vara trög! Det har jag aldrig fattat fast att jag handlat där.
    Blir kanske ett besök där också då.

Vi borde alltså hitta ganska lätt till Bubbel, sambon kan Örebro en smula påstår han, så vi får la se.
  • FlowerPowerMama

Nähä, dags att ta tag i dagen nu, hänga tvätt och packa...Alltid lika svårt att packa barnens kläder, dom har ju så mycket fint liksom!

• FlowerPowerMama
    ChokladMoshin skrev 2009-12-27 19:34:59 följande:
    GOkväll i tråden!!Är det ngn som har IRL bilder på dom tjejiga Pre-spring lurvarna, den lila & den rosa tänker jag på.
    Har bara en bit bak i min blogg, den rosa och ljusgrå finns där...

drakmorsan.blogg.se
  • FlowerPowerMama
    Busbellan skrev 2010-01-02 09:43:05 följande:
    God morgon på er!!Sitter och funderar på om jag ska beställa en overall från pilutta Men är fortfarande lite osäker ang. storleken. Visst borde det räcka med 104 till Ella nästa vinter? Följer hon sin kurva så kommer hon vara ca 104 cm lång i januari nästa år.
    V har ju 104 i sin nu och hon är runt 98-99 cm lång. Overallen är stor på henne men inte för stor, hon kommer garanterat kunna ha den om 5 cm också!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15