• Flock

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-12-15 14:57:53 följande:
    Men det är ju ingen fara om du ändå har de fortfarande på hårddisken. Det finns ingen risk att du har klickat ctrl p? Börja med att kolla så att korten faktiskt ligger på externa hårddisken samt din egen dator dvs sätt i sladdarna igen
    Men hur kollar jag att de verkligen ligger på den hårddisken jag har kopplat bort??Eftersom de finns på två ställen nu i denna datorn som jag ser, både på lokal disk (C:) och på enhet (D:)??
    Har inte tyckt ctrl p, så när det kopierades.
  • Flock
    Flock skrev 2009-12-15 15:07:42 följande:
    Men hur kollar jag att de verkligen ligger på den hårddisken jag har kopplat bort??Eftersom de finns på två ställen nu i denna datorn som jag ser, både på lokal disk (C:) och på enhet (D:)?? Har inte tyckt ctrl p, så när det kopierades.
    så= såg när det kopierades.
  • Flock

Jag trodde att den externa hårddisken D försvann med backupen (kopierad i mina ögon) när jag kopplade bort den från min vanliga dator..

• Flock
    Smultronhjärta skrev 2009-12-15 15:13:04 följande:
    Har du lyckats kopiera korrekt så ligger de nu både på externa och på stationära hårddisken.. Vad som ligger på externa ser du såklart lättast genom att koppla in externa hårddisken igen för att när den öppnas kunna se klart och tydligt vilket innehåll den har. Finns allt som ska där så hade jag stängt av datorn och sedan startat om den,det kan vara så att du fortfarande ser vad som finns på externa men att du inte kan använda det som du vill eftersom du har dragit ur sladdarna
    Du är alltid så hjälpsam! Tack! Provar det du säger nu..
  • Flock
    Smultronhjärta skrev 2009-12-15 15:24:29 följande:
    Vi har 3 externa hårddiskar som ligger på vår stationära hårddisk- bland annat har jag en med serier som jag ibland vill se..Om det inte funkar så säger alltid Stoff att jag måste koppla in H som han har dragit ur för att han haft den med sig etc.. Vi har annars som regel alla kopplade till datorn men inte lärde jag mig att köra en back-up på laptopen för det, troligtvis för att de externa inte är kopplade till denna
    HAr ni de externa inkopplade alltid??
    Nu har jag startat om datorn och när jag startade igen så ville han skriva ut filerna?????!!!
    Nu har jag startat den externa igen men hur ser jag att korten finns på den?? Hur kommer jag in i den?? Går jag via "den här datorn", så ser det ju lika dant ut som innan jag kopplade in den externa hårddisken.. Ser inte att det är den externa som visar mig bilderna eftersom den stationära visar (D:) hela tiden med bilder som ska skrivas ut..
  • Flock

söta kråkan skrev 2009-12-15 15:34:43 följande:

ringde nyss dom är slut där med ....håller på att averka barnens hus listan nu
    Vad är det för katt du söker?? Länk??
  • Flock
    Smultronhjärta skrev 2009-12-15 15:41:23 följande:
    Ja vi har som regel alltid tillgång till de externa- maken har massa grejer som "inte får" plats på hans dator(läs segar ner den). Han är lite datornörd Om du går in under dator(den här datorn om du inte har windows 7) så ser du där vilka enheter du har att tillgå på datorn- där igenom borde du kunna se vad som finns på externa hårddisken
    Ska det stå cd-enhet?? KAn det vara det som fel?? Men även om den externa inte är ikopplad så visas den externa enheten med kortet i.
  • Flock

Kan det vara så att min dator ha döpt den externa disken till (E:) och inte (D:) som det står i bruksanvisningen på den externa disken?? Finns en enhet (E:) med massor av ledigt utrymme..

BER ALLA OM URSÄKT FÖR ALLT OT-PRAT!!!

• Flock
    Tjollabolla skrev 2009-12-15 15:52:52 följande:
    Vår externa "Heter" E:
    Men då kommer ju automatiskt följdfrågan.. Vem f_n är C som jag har suttit och kopierat allt till???? * börjar bli väldigt frustrerad*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15