Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hur mycket skiljer det mellan junior 92 o baby 92. Molo alltså.

Funderar på vilken stl jag skall köpa till svea. Baby 92 är precis nu, anningens små. Så borde gå upp en stl. Men räcker det men junior 92? eller skall jag ta 98? Hon är 90 lång nu och ganska rund.

• SmillaMilla

Slänger in en till fråga när jag ändå håller på

Var hittar jag reglerna på tradera? Alltså letar efter någon regel som säger vad man skall göra när ett paket kommit bort på posten.

Min köpare vill ju ha tillbaka sina pengar för att paketet inte kommit fram.

• SmillaMilla
    Stormis skrev 2009-10-28 11:31:50 följande:
    Hittade mera: Saknad leverans En saknad leverans kan bero på olika omständigheter, men är ofta lätt att reda ut. Kontrollera att din betalning nått rätt mottagare och att säljaren noterat att betalning skett. Stäm också av att den postadress säljaren fått (via din registrerade profil på Tradera) är korrekt. Paket kan spåras via kolli- eller fraktsedelsnummer via speditörens hemsida. Om försändelsen inte återfinns kan ni reklamera det inträffade hos speditören. Ansvaret för att försändelsen levereras till angiven adress ligger hos speditören. När säljaren postat brevet/paketet har denne fullgjort sin del av avtalet. Oh, tur att jag träffat Stoffe och vet att ni båda är normala. Det är lätt för andra att börja undra . Men härmed lovar och svär Stormis att Smultron och Smultronmannen är världens normalaste och supergulliga båda två .
    Tack vännen!

Var hittade du det sista att ansvaret ligger hos speditören?
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-28 12:01:55 följande:
    Halloj! Kikar in en snabbis mitt i storstädningen *puh* Tycker ni jag tänker fel här? Jag har stått hela fm och dammtorkat, dammsugit, torkat golv, piskat mattor osv.. Min syrra kom förbi och hon har en stor lurvig hund.. Vi har ingen hund Jag tyckte han kunde stanna utanför på altanen vilket han ofta gör då han trivs ute iom att jag storstädar, men då blev hon sur och gick Men jag vill verkligen inte städa om igen...
    Jag förstår dig. Men jag tror inte att alla hundägare gör det. För dem är det ju som att säga att ditt barn inte skulle få komma in för att de stortstädat.
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-28 12:05:45 följande:
    Jag har endast varit med om ETT försvunnet paket som jag skickat under alla mina år på T och då gjorde jag faktiskt så att vi delade på summan.. Jag förde tillbaka hälften av hennes totala inbetalda summa.. Iofs så hade jag den gången fått emballaget trasigt skickat till mig av posten så jag visste innehållet var borta..
    hmm ja men då är det lite skillnad. Nu vet ju jag att jag har skickat det. Han säger att han är så ledsen o vill ha sina pengar tillbaka.

Jag meilade nu tillbaka och skrev att jag inte kunde betala tillbaka på grund av traderas regler. Får se vad han säger nu.
  • SmillaMilla

Min köpare har flera negativa omdömen. Julia o nelly du har också gett honom några.

Och varje gång så förklarar sig köparen att det är hämndomdömen.

• SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2009-10-28 12:15:12 följande:
    Jag har oavsett vad Tradera säger alltid splittat summan vid borttappade paket,både när jag har varit köpare och säljare. Men det beror såklart på hur många omdömen denna har Har du gjort en efterlysning hos pts?
    Jag har kollot min post men inget paket där. Gahh nu känner jag mig hård som sa att jag inte tänker betala.
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-28 12:16:09 följande:
    Va det mycket pengar? Det KAN ju dyka upp åxå, det har hänt förut att det blivit felsorterat och sen poff så kommer det..
    Nä 38 kr plus frakt. Så absolut inga stora summor.
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-28 12:17:21 följande:
    Han med förvunna paketet???
    Hm ja jag vet inte, men julia o nelly har lämnat minst två negativa.

en finsk kille.
  • SmillaMilla
    SmillaMilla skrev 2009-10-28 12:19:13 följande:
    Hm ja jag vet inte, men julia o nelly har lämnat minst två negativa. en finsk kille.
    ja alltså mitt försvunna paket
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-28 12:20:18 följande:
    Om han har många neg och det handlar om den summan så skulle jag nog inte betala, eller fasiken.. jag vet inte.. Svårt när man inte "pratat" med honom själv
    ha ha nu skickade jag ett meil till. Gillar verkligen inte detta. så jag betalar tillbaka.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15