• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Greksmurfen skrev 2009-10-09 17:09:16 följande:
    uhhhhhhhhhh ryser...fyyyyyy.... å det e ju vintertid de ska ligga i dvala å inte äckla sig så hemskt :)
    vi pratade med skadedjurbekämpare om det problemet..
    de gillar svala, mörka torra ställen.. (vilket betyder vårt garaga, o vår gillestuga, där vi har wett sovrum, o tvn o soffan.. o tvättstugan...) hittade en i tvättkorgen en gång..! gissa om jag kastade tvätten o skrek o sprang ut
    Tjollabolla skrev 2009-10-09 17:08:55 följande:
    Men himmel! Den måste ju vara felmärkt?! Du, det var ingen trevlig spindel.... *ryyyyyyyyyyser*
    dom är inte små kan jag säga... !! va ju tvungen att jämföra med nåt som alla vet hur stort det e.. o ja.. femman räckte som ni ser inte till *hua*
    ser ut som huggtänger allra längst fram.. har varit modig o kollat på den.. när den e instängd!!!!

förra vintern hittade sambon ett bo bakom våra sommardäck som låg bakom dörren i garaget.. vad han såg så 10 st i varierande stl.. en del stoora.. en del tonåringa o en del små..
    han brände visst boet.. *oj då*

men.. spindlar tyder på friskt hus säger visst många?? *ingen aning*men jäkla vilket kärnfriskt hus vi har iaf!!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Tjollabolla skrev 2009-10-09 17:14:49 följande:
    Fy fasen! Vi hade en sån bamsing i sovrummet för nån vecka sen, jag kan knappt somna på kvällarna än! så sjukt rädd för spindlar så jag börjar oxå gråta. Är INTE avis på alla era bamsar!!
    sovrummet!!! shit...
    ja, jag skulle sälja huset o flytta ett tag när vi hade så många av dom.. flera i veckan.. !!

han har hittat en på sin toa.. en enda ggn.. annars hittade jag en på väggen upp en gång.. men inte uppe.. eller.. jo! max hittade ju en för ett tag sen! jag va inte hemma, så han sa till pappa ...
    innan har de iaf hållt sig nere i källaren..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-09 17:23:58 följande:
    sålde en sådan bvernylon...orgina e ju 995kr=P.....
    fanns det lila sa nån? liljan? va det du som sa det??
    nån som kollade stl??
    vad gav ni??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-09 17:23:58 följande:
    sålde en sådan bvernylon...orgina e ju 995kr=P.....
    pucko jag kan ju läsa.. ja, det va liljan, det stog i det jag svarade på ju!!! *asg*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-09 17:31:50 följande:
    jo lila skiddresser men prisetl igger på 795 kr för en.......pop då... dessa var ju dem i bävernylon =) brua å blå.... sen fanns det nga reima kvar i stl 104 å 116 för 599kr...org 1499
    men åhh.. =( fel stl..
    jaja.. får väl köpa en röd ful på pop då.. *irriterad*

nån som vet skillnade på kvalite o slitstyrka mellan 86 baby o 86 barn på deras overall?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-09 17:38:34 följande:
    kan säga att vår dammsugare älskar äta spindlar =D...... hatar dem med å ja vågar inte gå inärehetn så dammsugarn får ta dem..... ett år hade i ett grymt spindel år med gigantiska spindlar här....prade med hyresbostäder å tyckte att du skulle ta dit antisimex... men ..de ingår inte till skadedjur..så de ville dem inte =S... iof har de kanske rätt ..=P... sorry för massa OT
    den vi pratade med sa att de har problem med stora spindlar, alla skadedjurs företag..
    de har inte hittat nåt medel som biter på dom, plus att nya kommer in hela tiden. men de letar efter ett medel som kan ta inomhusspindlarna sa han..
    *inget medel biter på dom, pyttsan.. tror inte på*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-09 17:44:21 följande:
    Fy fasen vilken äcklig spindel! Såna har vi med i huset, i källaren...*burr* Jag är sjukt rädd för spindlar, kan knappt se en bild utan att få gåshud, än mindre gå förbi en. Jag springer därifrån och sen får sambon ta hand om djuren. Såååå äckliga! Och allt tjat om att ett spindelrikt hus är ett friskt hus skiter jag blanka tusan i, jag vill INTE ha spindlar i mitt hus!
    jag håller med..!! hatar alla spindlar vi har-- än så länge har vi bara haft några st.. men vet att de kommer när som.. =((
    varit så de 3 andra vintrarna vi bott här iaf..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

jag frågar sambon vad vi ska äta.. o frågar "eller ska jag hämta nåt" för att inte prata högt.. o max rusar fram o frågar mamma sa du att vi ska hämta pizza? nä, det sa jag inte.. jag sa att vi ska hämta nåt..
    mamma ska vi ha pizza?
    vill du ha det?
    ja, det vill jag..
    pappa va vill du ha för pizza? en kebablull? eller kebabsås? eller pizza?
    så.. jag o max ska visst hämta pizza nu
    han vill ha fampinjon på sin.. o molot ???
    *nä, trots att han läser av mig så äter vi inte pizza ofta, 1-2 ggr/mån faktiskt*

så.. kommer in senare.. äta o umgås med barn en stund innan sovdags.. sen åker sambon  o jobbar tror jag? så ensam... hela natten.. o från 8-tiden??

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2

jag e med vaken.. =)
    sitter på t o FL i brist på annat =)
    sambo jobbar o barn sover

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Pimm skrev 2009-10-09 22:09:50 följande:
    Jag har kikat in ett par gånger men det har varit lite tomt. Jag har inte tittat på Idol dock:) sitter i soffan med laptopen och maken ser på Tv. Ätit godis och wienerbröd så nu känner man sej så härlig
    då e jag liite värre.. =)
    vi åt pizza ( eller jag åt kebabrulle) drack cola, smakade några ostbågar o har maraboudaim som jag smakat några rutor på

nu e jag ensam =)) datorn på soffbordet, dragit in bordet, filten på mig, o tvn rakt ovanför skärmen
    kan man ha det bättre????
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15