Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-10-13 22:06:13 följande:
    He he- alltså denna människa Jag skiter fullständigt i vad hon anser om pistolprint däremot stör jag mig rejält på att hon som i Å R har krigat om hur fult Molo är och att HM minsann är bra grejer nu tycker det är fint Jaha- det är nästan så att jag är sugen på att dra upp bodysuit vs pyjamas igen eller vad som är lämpliga dagiskläder
    Ooooh, vilken galen människa som inte gillar pistol printet. Har ju letat i evigheter efter det.....

Förresten, har pistol printet funntis på t-shirt i stl. upp till 128?
  • ChokladMoshin
    Olivers Mamma skrev 2009-10-13 22:18:31 följande:
    Jag skulle nog kunna ha aquaflower på Oliver... tycker att det är ett fiiiint print
    Fiiint men himla tjejigt
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-10-13 22:22:15 följande:
    Tänkte slänga in en helt ot fråga....Barnen här har fått hem lappar ang vaccinet mot den nya influensan.Vi har också fått genom jobbet.Jag har bestämt mej för att ta den och mannen tänker inte ta den.Gemensamt har vi bestämt att Nikita och Anjelin ska få den. Emilio vet vi ju inte eftersom han är för liten men i riskgrupp.Problemet är de stora tjejerna som är 12 och 15 år. De vägrar. Vill inte ta spruta!Jag vill ju att de ska ta den men vill ju inte tvinga dem...Hur hade ni gjort?
    Usch, vad knivigt. Svårt, hade nog försökt övertala dom, men tvinga känns ju jobbigt.
  • ChokladMoshin
    Smultronhjärta skrev 2009-10-13 22:27:26 följande:
    Näe jag orkar inte Det blir bara kaos Alltså- pistolerna är ju väldigt mycket så..Antingen gillar man eller så gillar man inte Men att för den sakens skull dra igång "hållmedmig" trådar känns väldigt typiskt för det där kaoset
    Kan du inte inboxa mig vilken tråd? Måste ju försvara pistolerna som sonen älskar högt!!
  • ChokladMoshin
    Olivers Mamma skrev 2009-10-13 22:28:42 följande:
    ja men man får ju ha lite grabbigare byxor till bara
    Njäe, funkar inte i alla fall. För lila/rosa för mig.....
    Tur vi inte har lika smak, tråkigt om alla barn skulle gå klädda likadant.
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-10-13 22:30:19 följande:
    Jag försökte det idag.Slutade med att Alicia fortsatte vägra och Michaela med en suck sa att ja ni är ju vuxna så det är väl bara att lyda...
    Hmmm, jobbigt. Här hemma ska jag och de 2 "stora" barnen ta. Mini är för liten.
    Maken hoppar nog´, han är inte i riskgruppen.

Har ni förklarat alla risker för dom själv inkl. alla i familjen om dom inte tar det och blir sjuka? Antar jag förresten att ni har då ni arbetar inom vården....knäppa jag.
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2009-10-13 22:39:25 följande:
    Ja, det har nästan varit det värst, att bara bestämma sig. Har velat fram och tillbaka Måååååånga gånger
    Jag trodde jag bestämt mig, men har börjat vela igen. Men uppfyller ju typ 3 av kategorierna för riskgrupp.....
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2009-10-13 22:51:22 följande:
    Oj, tre av kategorierna, ja då kanske man bör fundera en extra gång.ja, jag vet ju egentligen inte om Ella tillhör riskgrupp. Det står ju kroniska lungsjukdomar, men det är ju inte det hon har egentligen.Hon har ingen lungsjukdom, men hon har ju nedsatt lungkapacitet på ena lungan, en nedsättning som egentligen ingen vet än vad det blir av.kansek kommer det inte märkas alls, eller så blir hon lite extra känslig för ansträngning och förkylningar mm mmDe trodde inte det egentligen, men jag vet inte nnu efter flera luftvägsinfektioner, pneumokocker och lunginflammation
    Ja, jag hade hoppats inte uppfylla så många som 3 kategorier, men men.
    Men har du redan pratat med läkarén så borde han ju veta.
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2009-10-13 22:55:59 följande:
    absolut INTE Pedro Några namnförslag har vi...juliangabrielEmilioLeandroLucianoNathaniel
    Gabriel var fint ihop med Maia!
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-10-13 23:05:14 följande:
    Trodde inte heller att ni skulle gilla de. Det var sååååå nära att Emilio fick heta Goliat.
    Goliat rules ju!! Så ballt!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15