Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Helle skrev 2009-12-31 12:22:25 följande:
    Japp höstens....

axel-fot=96 cm
    innerärm= 30 cm
    innerben = 41,5 cm
    axel-gren= 60 cm

Lilla S är runt metern, kanske nån centimeter till eller två och väger runt 16-16 kg. Hon ser proportionerlig ut. Overallen sitter fint på, är inte liten eller så. Hon skulle antagligen även kunna ha en 110 men den skulle nog sitta helt perfekt på mitt i sommar.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-12-31 12:24:28 följande:
    Vad bra att den passade! Sååå fin den lila! Bild?  
    Bild finns i kameran, lägger in i morgon när alla har fri tillgång till plus
  • mortillsju
    Helle skrev 2009-12-31 12:26:17 följande:
    Sitter med katalogen framför mig och kan i a f säga att det kommer sex olika färgsättningar i ränder så får ni fundera lite ... och det är ju bara ränderna
    Ge oss en hint vad det finns till gossarna please
  • mortillsju
    Tasha78 skrev 2009-12-31 14:43:49 följande:
    lite ot men har ni tips på med vad man kan smörja torr hud, lillan är helt röd på underarmen och det verkar bli värre med vad jag än smörjer med
    Köp lite hydrokortisonsalva (ej kräm) på apoteket så får du bukt med det. Vanliga krämer med vatten i bara försämrar det och svider oftast med.
  • mortillsju
    Kristyr skrev 2009-12-31 15:01:23 följande:
    Även miniderm (på apoteket) är bra att smörja i förebyggande syfte. Man ska inte använda hydrokortisonsalvan för mycket... Smörjer sonen morgon och kväll annars blir han torr som fnöske...
    Precis. Har man redan blivit röd 8eksem??) är det lika bra att använda hydrokortisonen så det går bort sen är det förebyggande som gäller.
  • mortillsju
    barbamor skrev 2010-01-04 08:51:15 följande:
    Oj är det sant!? De har i år 92 och 104 på pops overaller. Men molos är mindre alltså? Tur att jag kollade med er här! Funderade på större åt lille, men trodde aldrig att store skulle behöva en 116. Men "förr" var de stora i storleken va?
    Hej!

Jag jämförde årets Molo med höstens overall från pop i strl 104. Molos var faktiskt snäppet större.
  • mortillsju

God Morgon i Tråden!!

Iskallt ute *som vanligt* hutter. Har det kommit några mer nyheter på klädfronten??

• mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2010-01-04 09:18:38 följande:
    Godmorgon Har haft båda barnen vakna hela natten...Maia övertrött i extas över lillebror vägrade ju somna och pappa fick inte röra henne...så han har sovit hela natten för det fanns ju inte så mycket han kunde göra för o hjälpa mig med dom två. Men självklart har de somnat NU! och nu är jag övertrött o kan inte somna....*suck*
    Grattis till söta lilla lillebror.

Usch för att vara så trött. Det är klurigt den första tiden, men säkert är att lilla m snart vänjer sig vid nytillskottet så att åtminstonde hon sover.
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2010-01-04 09:25:45 följande:
    Ja man vill ju inte vara för hård mot henne heller...det är ju tufft för henne. Som när jag försökte lägga henne i hennes säng... - Jag vill inte sova i min säng - Men du måste sova nu och du är ju en stor flicka så du får sova i din egen säng - Men lillebror får ju sova hos dig - Ja för annars blir han ledsen - Men jag är ju också ledsen Ja vad gör man då???? Självklart fick hon krypa ner i vår säng...
    Små raringar Klart du inte ska vara för hård. Det kommer nog vara karusell ett tag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15