Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2010-01-05 18:17:37 följande:
    Har du köpt denna?
    Nej! den har jag missat, åh så fin. Vart har du hittat den (kikade på LLM men tyckte inte jag såg den där ??)??

Din lilla A är så söt!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 18:20:39 följande:
    Tack! Jag har köpt den från annacill, men vet inte om där är fler. Har inte kollat i nätbutiken.
    Hittade den som klänning i närbutiken, men tunika är ju klart finast!!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 18:28:14 följande:
    Ska jag kolla åt dej? Jag ska till cillen på torsdag.
    Ja vill du det? Kan du kolla om den finns hemms....storlek tja 104 (eller är det dubbelstorlekar numera??
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 18:30:38 följande:
    Nä i knapptröjorna är det enkelstorlekar. A har 98 i sin.
    Men då ska jag låta S testa sin babushkatunika, kanske ska vi våga oss på en 110. Jag meddelar dig imorgon!
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2010-01-05 18:33:22 följande:
    just nu så är gamla butterfly en stor favorit efter jag hittade den i större stl igen!! o så nya fjäril.. såå fin sambon fjäskar nog tror jag.. igår hämtade jag barnen på dagis, o då hade hon fjäriltunikan, o starsjeansen.. bara molo hela ungen *lööv* idag hade hon ot ljuslila lindexbody o molojeans.. undra vad han fjäskar för??
    Det låter jättefint! Härligt när man hittar print man gillar i större storlek. Vissa plagg vill man bara inte skiljas ifrån!!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 19:50:28 följande:
    Är det bara mina barn som fryser med bara tunna kläder under overallerna när det är 8-10 minus? I skånelandet då... För det skiljer ju på kyla.
    Min tjej är likadan. Nu när det varit kallt här nere har en fleece behövts under. Absolut!
  • mortillsju
    SmillaMilla skrev 2010-01-05 20:15:09 följande:
    Nä nu vill jag ha ert bästa rea tips!!! Har haft en gör jobbig dag så idag är jag värd ett köp
    Hänger på dig. Jag vill bara handla jag
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 20:21:53 följande:
    Jag testar med pop corn här. Funkar sådär....
    Fast det låter lite kul när man äter det så nåt underhållningsvärde har det....
    Duntoffla skrev 2010-01-05 20:22:47 följande:
    Glass funkar mot ALLT! *glassoman*
    Jag fick idag en hel kylväska full med glass av några vänner vars barn jag passade i 24 timmar då deras tredje barn föddes *full frys* Glass tröstar rätt bra.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 20:29:00 följande:
    Ja man har att göra en stund, liksom. Å vad jag blir sugen på glass nu!! Finns ju ingen god glass i det här allergihemmet
    sicken begränsning. Vi har bara en laktosallergiker hemma och han får baskemig vara utan
  • mortillsju
    Tjollabolla skrev 2010-01-05 21:37:52 följande:
    Ni vet väl att ni kan se nya Molo på deras hemsida? En del av det iaf, den ena katalogen ligger ute där!
    Tack....det visste inte jag. Tyckte dock det hela bara var sådär....
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 21:58:30 följande:
    Med risk för att skrämma upp bebismammorna.... Det är inte meningen isf. Det är Emilias 17årsdag idag. Och dagen hon gick bort...
    Grattis till Emilia!

Klart du vill ha dina små nära dig denna dag som du för alltid bär med dig. Kram till dig!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 22:07:35 följande:
    Ja en massa extra. Och telefonterra de större för att höra så att de är ok. Fast det gör jag annars med förstås...
    Jag har precis jagat rätt på min N 17 år. Himla busunge men jag hittade henne till slut och beodrade hem henne.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 22:14:00 följande:
    Hon är på bus allt som oftast va? Antar att Alicia blir en sån. Just nu är hon i Göteborg på innebandycup. De blev utslagna nu ikväll och kommer hem imorgon. Sååå skönt!
    Jo det är hon. *grrrr* snart vuxen och fattar inte mye om man säger så.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 22:25:47 följande:
    Åå jobbigt!! Jag bävar för de kommande åren.. Men A har en mycket klok storasyster som hon gärna umgås med och det hoppas jag att hon fortsätter med.
    Det tror jag är bra. En mer sansad syster i sällskap. Det känns alltid så mer oroligt med döttrar. Men det är bara 8 månader till N blir 18 både skrämmande och skönt
  • mortillsju
    lillronya skrev 2010-01-05 22:31:07 följande:
    Å säg inte så! Jag har ju FYRA!!! Mina nerver kommer ju att pajja ihop totalt. Hoppas resten blir som M.
    Du vet.....det är så att vara mamma..... men alla gör ju inte sina föräldrar oroliga tack och lov.

Nu är dottern hemma, ska jag skälla på henne måntro?
  • mortillsju
    annie dark skrev 2010-01-05 22:47:16 följande:
    Ngn som vet om molo kommer med ngn typ av skaljacka eller liknande. Brukar köpa pop:s skaljackor men tycker de är lite tråkiga och med dessa priser så tänkte att molo kanske har ngt roligare.
    De hade skaljackor i höst/vinter. Tror jag såg dem på ajabajakids.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15