Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

barbamor skrev 2010-01-04 09:37:22 följande:
    Nu blir jag inte klokare!
    Inte jag heller men så var det faktiskt. S på ca 1 meter (kanske några cm till) fick en i 104. Den kommer att sitta bra till mars absolut. Hon hade kunnat ha en i 110 men den kommer troligen sitta perfekt mitt i sommaren så jag valde 104.
  • mortillsju
    Duntoffla skrev 2010-01-04 09:42:06 följande:
    Åh , trevligt! Jag väntar på paket från LLM och ev kanske något annat. Minns knappt vad jag beställt. Min tröja fanns tyvärr inte på SMå Vi. Från Kidzshop beställde jag NS plus IdaT Strumpor men vet inte om de har det än. Tror de skulle vara tillbaka idag och kolla lagret. RÄknar inte med att ngt där fanns. Sen väntar jag paket från CD-on samt förhoppningsvis lite annan post som jag väldigt gärna vill ha
    Oj så mycket roligt till dig!
  • mortillsju
    Busbellan skrev 2010-01-04 09:44:18 följande:
    Antagligen beror det på hur barnet är byggt Vi har ganska mycket plats kvar i grenen på overallen, men ärmar och ben sitter ganska precis
    Ja antagligen. S ser ganska så proportionerlig ut, och är ingen nätt sak Utan rejäl utan att vara rund. Bredaxlad dock
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2010-01-04 23:16:36 följande:
    Funderar på hur jag ska göra med Maia och dagis nu...jag är fortfarande sjukskriven för min anemi så jag har faktiskt rätt att ha henne heltid men det känns inte riktigt rätt ändå...kanske några dagar/vecka blir bra men så är jag rädd för smittorisken...samtidigt som jag inte riktigt kommer orka att aktivera henne hela dagarna hemma...hon har ju så mycket energi!! Hon tjatade om dagis idag...åhhhh *VELIG*
    Låt du henne gå. Kul för henne och skönt för dig. Hon behöver kanske inte vara där hela dagen men en stund på dagen skadar nog inte
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2010-01-05 18:04:43 följande:
    tack man ska inte syna dom fööör nära bara
    Det är bara sömmerskan som vet felen vet du!!Jättefina. Tyg från Stoff och Stil??
  • mortillsju

Jag vill verkligen handla lite till de små. Vilka är era favoritplagg/kombosar? Tips önskas på fina plaggförslag till lille M och lilla S. Vilka plagg går varma i garderoben??

• mortillsju
    Buttelina skrev 2010-01-05 18:16:24 följande:
    söt du är tack! jepp stoff och stil var där idag och köpte tyg och mudd till 4 olika par byxor. massa roliga färger
    Visst är det tacksamt!! Velour (för det är det väl??) är så fint och finns i massa fina färger. Bara att blanda och mixa med muddväv. Jag gillar de långa benmuddarna med. Jag har ett par liknande till S men de har jag köpt uppsydda från Rafsen. Ljuvlig modell!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15