Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:15:03 följande:
    OT...Vad köper man åt en modegalen lillasyster i julklapp vars enda önskan är smink/kläder/dylikt....?? Vi systrar lottar alltid om vem som ska handla till vem, o så handlar man något dyrt/mycket till den personen som är från alla tillsammans liksom. Hoppas ni hänger med. Det är för att slippa alla småpresenter. Detta året ska jag handla till lillasyster som är 21år och singel, inget eget boende. Skitsvår o handla till ju....
    hmmmmmmmm svårt... ngt frå NK kanske=P??.......
    påminner lite om min storasyster kan ja säga.....brukar köpa märkeskläder till henne bla. en smikning på face kanske?? samt ett presentkort efteråt å handla ngt=)
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:22:40 följande:
    Jag är ju helt mjölkallergisk och har både järn-, b12- och folatbrist. Det har med något ämne i magsäcken att göra som gör att jag inte tar upp det, och att tarmarna är i så dåligt skick. Kommer inte ihåg vad det heter men det kan vara så att du saknar det i din magsäck. Fast förstås...kanske inte om de värdena börjat dala först nu...jag har ju haft de dåliga värdena hela livet o min mamma har det, brorsan och 2 systrar. Men de enzymerna eller vad det nu är som tar upp b12 i magsäcken kanske också kan försvinna med tiden...jag är inte så insatt i det, vet bara att det är något som saknas där på oss. Laktosfritt är inte så svårt att äta, de flesta produkterna är baserade på havre eller soja och jag tror de är glutenfria också?? Det finns ju låglaktosmjölk o låglaktosprodukter, men du ska äta helt laktosfritt då?
    jo laktosfritt... till att börja med så får man se sen.... dessa värden har började dala när ja var runt 18 typ sen käkar ja tillskott de blir bra, nya prover senare visar att brist eller de har dalat etc å så har det varit....å sist ja käkade tillskott var under graviditeten med max...så tar ju inte tillskott hela tiden.... men funderar om det kanske är läge att göra det nu igen eftersom denna bebis kommer med kräva sitt...hmm.

vet vilken enzym det e du pratar om men den har ja inte brist på vad ja vet.. detta är mer att tunntarmen som är skadad inte tar upp det den ska =S... men det är inte svårt å få i sig kalk å allt det där...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:25:47 följande:
    nä men presentkort är ju jättetråkigt...det jag köper är alltså enda julklappen hon får från oss 4 systrar...
    men en smikning från en makeup artist=) å kanske en modellfotografering... hmmmmmmmm ja fick ett erbjudande där  man blev stylad, hår smink etc .. gratis det som kostade var fotona..=)

så då kan det ju ingå foton=)
    kan hitta telnr om du e intresserad=) blir ju en upplevlese samt ngt skoj.. din syster får ta med upp till 2kompisar har ja för mej..

min syster brukar jag med köpa en upplevelse just för att det e svårt å hitta ngt till henne=)..
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:32:44 följande:
    Men då kanske du blir som mig, att du inte ens tar upp tabletterna med tillskott. Jag måste ju få sprutor intramuskulärt för att ta upp det. Det är ju så Maia blev till trots p-piller, pga mina usla tarmar. Det tackar jag förstås för idag
    ja det lä vi märka... kommer nog få börja med tab.....ioch med att depåerna e låga så nu lä vella hb droppa om ngt=S.... fast det brukar ske runt v 20 väll lr??

komisk lilla maia=)... ja det va en smart en redan då=)......
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:36:06 följande:
    tjejen hon bott med tidigare är fotograf Så allt skiter sig liksom Hon har så många duktiga tjejer runtomkring sig så de pysslar med hårförlängning, sminkning och fotografering o sånt nästan till vardags. Sista presenten hon fick var en helikopterflygning...kanske skulle satsa på bungyjump nu men mamma skulle nog bli förbannad på mig då...hmm...eller har hon redan gjort det Nu kommer jag inte ihåg om hon redan hoppat bungyjump eller inte...har för mig hon pratat om det efter Thailandsresan
    hon tycker inte om musikaler???

ja bokade ju 2 flygbiljetter inkl musical till syrran i london=).. var inte så dyrt tro allt gickp å 1500kr lr ngt=)...då fick hon se dirty dancing=) sedan innan har hon fått gå på mamma mia när den hade världsturne=)
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:40:54 följande:
    Ja mitt började dala ordentligt nu runt v.25. Ja hon var smart o smet igenom Var väl ingen som trodde mig först när jag sa att jag inte missat ETT ENDA piller men sen förklarade läkaren varför det blev som det blev ändå. Räcker ju med att du har lite diarré så tas inte de där tabletterna upp som de ska...
    hmm det kommer ju vara så svårt å inte säga ngt=)......tro iof inte det kommer synas heller.. med max började ja få mage i v 23 typ innan dess syntes inget....
    haha var ju tom en på bygget som blev så paff är ja kom på besök med en bebis =P.... hon trodde bara jag blivit tjock.. trodde verkligen inte ja va gravid hahaha-.. så min mage  var ju aldrig utåt utan den var mer rund...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:43:39 följande:
    hmm tror aldrig hon sett en musikal...hon var i NY precis nyligen så chansen har hon ju haft. Men kvällarna gick nog åt till party där istället men en shoppingresa till london kanske...fast inte ensam...då måste jag nog snacka mig samman med bästisen eller nåt...
    gör det så kollar du ryanair från gbg=).....london till våren =) mmmmmm

vill sjäv åka dit igen e tooppen kan tipsa om clink hostel=) bodde där ingår frukost med det var i det hust som charles dicken skrev sin roman oliver twist=) så huset har lite historia med å man kan välja om man vill bo i en fängelsehåla=)
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:48:32 följande:
    Ja jag är i v.31 nu o ser fortfarande mest tjockissvullen ut Har gått upp 4kg nu. O nu har ju den lilla magen jag har sjunkit rejält också eftersom han lagt sig med huvudet långt ner nu. Men du kanske får en större mage denna gången, vem vet
    öhhhh nej tack =P.......kommer säker se ut som en svullen elefant i slutet av denna med haha ...usch kände knappt igen mej sist {#lang_emotions_sealed}
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:53:32 följande:
    "sparat i favoriter" Tack
    {#lang_emotions_sunny} det e toppenpersonal där som gärna hjälper tillå som sagt priserna e ok för london =P.....allt e ju dyrt där..sen e det juen del latjolajbans där med=)....
    hoppas det faller henne ngti smaken med en upplevlese...tro att det e ditt säkraste kort=).. så kan du ju göra ett eget kort med brev på vad upplevelsen blir å lite bilder på etc=)...tro det kan bli toppen...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15