Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-11-23 21:52:43 följande:
    Japp! Men när vete katten, måste ju göra om hela processen-stryka,fota,redigera..Och just nu är det alldeles för nära inpå haveriet så jag blir knäckt av bara tanken.. Grattis till pyret i magen
    {#lang_emotions_sunny} tackar=). ja den e vella lika stor som en knappnål just nu hehe
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Smultronhjärta skrev 2009-11-23 21:58:45 följande:
    Tack gumman Behöver alla tummar jag kan få...
    du får låna mina med =).......
  • Greksmurfen

gomorn i tråden... här verkar det extremt tyst =P.....
    idag är det städardag på menyn {#lang_emotions_throwup} alltidl ika kul.... men få passa på nu när maxen e på dageis

• Greksmurfen
    Tejja skrev 2009-11-24 09:31:49 följande:
    Oj oj oj! Klockan är halv tio och bara 3 inlägg hittils i tråden! Menar ni att ni har något att göra utanför FL? Själv lär jag väl bli häckandes här i dag igen. Neah fick feber igen i går efter middag. Hon var riktigt varm i natt men nu har det lugnat ner sig.  Greksmurfen- Men det som är så kul att städa... LAWoman- Ja det var minst sagt en snabbstartad mogon. Själv vaknade jag strax innan åtta. Men efter denna natt med minimalt med sömn, så var det skönt att få sova lite extra länge.
    mmm lr inte =P.. iof packar jag T paket med =S.. inte för att det är roliga...

är det ngn som har ksickat med dhl ngn gång?? vet inte hur ja ska göra... de har ju specialpris när det e via tradera!?! ngn?
  • Greksmurfen
    Tjollabolla skrev 2009-11-24 09:38:18 följande:
    Hej flickor! Lämnat Milo på dagis och nu sitter jag här igen, parkerad i soffan. Som alltid nuförtiden Läser tillbaka och inser att jag missade 2 stora saker igår!   GRATTIS TILL GREKSMURFEN OCH JESSICA! När är det dax??  SÅÅ roligt med fler danskbebbar!  
    TACKAR{#lang_emotions_sunny}...frsöker fortfarande smälta att jag fick ett pluss igår{#lang_emotions_baby}...
    ska bli så gosigt.... min lilla max kommer bli så stor helt plötsligt..... få se hur detta kommer gå.. en syskonvagn är ju ett måste iaf...
    är i hela v 5 =P hehe..så ja ligger inte långt fram=)
  • Greksmurfen

lillronya hur ter sig E: astma ? är det jobbigast under nätterna?
    tänkte ja skulle bara ge maxen mollipect imorn STORT misstag.... han hostade så tårarna kom =(... gav han den andrahan fått å det dämpande det efter 1,5 timme typ men man märkte att han hade det jobbigt med utandningen... inte extremt men man kunde höraatt det var lite päsig utandning eller hur man ska beskriva det....

• Greksmurfen
    Tjollabolla skrev 2009-11-24 09:49:11 följande:
    Men ååhhh vad kul! Lilla Maxen storebror  Hmm när ska man ha om man blir gravid nu? Typ Juli? Shit vad tiden går, inser att jag kommit en bit på vägen iaf
    {#lang_emotions_gravid}{#lang_emotions_nalle} den 1-2 aug=).. men tror det blir ne juli bebis.. maxen föddes ju innan beräknad.. å han var ju 2900g, 50cm lång 33 i huvudomfång å extremt torr hade sprickor i huden=S>... så de seaste veckorna hade han tagit från sina egna resurser... alla trodde jag hade gått vöer tiden med han =S.. sen var han ju slö med koppmatade med uppfödningskurva på bb... så ska begäara ett extra UL denna gången så inte det blir samma som sist...å för att veta att bebben mår bra...
  • Greksmurfen
    {#lang_emotions_frown} usch aldrig kul å inte må bra.....du få kurera dej ordentligt idag=) kramis
    SmillaMilla skrev 2009-11-24 09:55:29 följande:
    Hej i tråden! Jag är också här men mår inte så bra Mått illa i flera dagar o nu är jag svimfärdig. Inget kul det här. Någon av alla sjukorna som är på gång hit tror jag.
    tjejer det råka inte vara ngn här inne som inte tål laktos??...

ska ju börja äta både laktos och glutenfritt nu.... komme bli svårt... de tror att mina magatacker kan bero på mjölk man kan vara käslig för det  då man e glutenint.
  • Greksmurfen
    SmillaMilla skrev 2009-11-24 10:03:25 följande:
    Det skall jag göra. Tack! Ja du kan vara laktiosintolerant och gluten samtidigt. Två olika "allergier". Skall du utesluta mjölk helt eller bara köra laktosfritt? Är två olika saker det också.
    hmm bara utesluta laktos tro ja då det är det enzymet som man inte kan spjälka... till att börja med iaf.... sen får man se hur känslig man är...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-24 10:12:16 följande:
    Godmorgon! Men glutenallergi kan de ju kolla upp! Ska de göra det då? För då ska du INTE äta glutenfritt innan de kollar upp det för då blir proverna fel. Eller de har redan kollat? Ska du äta bara laktosfritt eller helt mjölkfritt?
    är redan gluteintolernat sedan innan......å nu tror det att magattackerna ja  får kan bero på laktosintoleran... han läste att min tar minte läkt ngt vidare mellan de olika biopsierna de gjort =S.. vilket kan var bevis på att jag har järnbrist nu, å hb är på väg att dala , b12 likaså.... folsyra vet ja inte då de sabbade det provet.. men käkar folsyra i förebyggande för bebis skull...

men som sagt tro det bara e laktosfritt till att börja med. såsvårt å utesluta båda.. gluten har ja vant mej vid haft det i 5 år nu.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15