Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Lalalong skrev 2009-11-08 10:11:21 följande:
    Oj då... nä, det fattar jag nog inte Jag kan ingenting om det där. Jag förstod efter en liten stund att den där kotröjan var speciell. (Även om det inte är så eftertraktat med tröjor i den strl kanske...)... det hade jag ingen aning om. Och så älgklänningen också, vad kul ändå. Den är i strl 92. Jag tycker klänningarna var så himla stora i storleken och så hittade jag denna i 92 fast att det på pappret borde vara för litet, men jag tycker det ser lagom ut. Så jag tog den. Älskar älgarna!
    Jo men den är liten i storlek, Maia har den i 104 och den är lika liten/stor som flowerklänningen i samma modell i strl.92
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2009-11-08 10:14:49 följande:
    Du gumman nu måste du vila upp dig, shit vad du hade bakat och donat igår också såg jag. Dags att viiiiila lite, så mycket det nu går då
    Jag sitter här med mailingbags o en stor T-kasse bredvid mig nu. Vet inte vad det är med mig...men måste liksom pyssla med mycket hela tiden nu! Helt rastlös fast jag mår skit!
    Tårtan var smaskens till frukost kan jag säga {#lang_emotions_tongue_out} Även om det gjorde ont att svälja.
    Den fick betyget "godaste jag någonsin ätit" av både sambon, svärfar o sambons lillebror O t.o.m Maia smakade lite Då blev det genast värt allt slit
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-11-08 10:15:51 följande:
    Det fanns massvis med långärmade älgklänningar igår Tror alla som ville fick med sig en sån hem
    Åhh men fanns de i större också??? Hade velat bunkra ju
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-11-08 10:22:25 följande:
    din måste vara felmärks gums. jag höll i en 98 som jag tänkte köpa till isabel som var lika stor i armarna som älgtröjan med knapp i strl 104
    aha ja men då är den nog felmärkt då Sitter iaf perfekt på Maia nu. Men hade velat ha en i storlek större ju Attans att jag inte såg dom innan i veckan, måste ha plockats fram igår Letade ju efter dom på salgen i våras också!
  • Zvartaliljan

Butte - Tröjan är verkligen jättefin {#lang_emotions_heart} Höll i en sån i fredags men la ifrån mig den...börjar ångra mig nu {#lang_emotions_undecided} kände mig bara så trött på älgarna o jag har ju redan en älgtröja med ljusrosa kantband, fast den med prickärmar på o har hittils bara använt den en gång, vet inte vad det är med mig men det känns inte riktigt som Maias färger även om älgarna är superfina {#lang_emotions_heart}

• Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-11-08 10:56:22 följande:
    Känner precis som dig Jag tycker printet är fint men den knapptröjan vi har blir liksom aldrig använd knappt. Därför blev det ingen älgklänning igår heller
    Älgklänningen är bara så fin så jag struntar i att det inte är Maias färger, älskar den ändå {#lang_emotions_heart}

Nu OT men på cocillana-flaskan jag har står det under graviditet "inga ogynsamma effekter på fostret har påvisats" vågar jag ta den då {#lang_emotions_undecided}
    är ju extremt stark hostmedicin med morfin i...men nu gör hostan så jag kräks också så jag måste ta något...och detta är vad jag har.
  • Zvartaliljan

Hej igen Maia vägrar ta av sig hand-i-hand klänningen som hon hade igår och även har sovit i, jättekul att hon tycker om den så mycket men jag vill ju prova andra fina kläder på henne ju *typiskt*

Nu har jag kört våra helggäster till tåget så nu är det lugnt här...försökte sova en stund men kan inte lägga mig ner...får ingen luft...ingen som hade råd om Cocillana? Jag ringde sjukvårdsrådgivningen men hon sa ju förstås bara samma som stod på bipacksedeln, det är ju vad de går efter. Så hon tyckte jag kunde ta...men jag vet inte...känns lite knepigt o stoppa i sig morfin liksom...

• Zvartaliljan
    molnen skrev 2009-11-08 14:01:45 följande:
    Jag hade ordentlig rethosta(gravid i mån 8 )och läkaren skrev ut cocillana så enligt honnom var det ingen fara.
    LJ2 skrev 2009-11-08 13:39:09 följande:
    fast man får ju morfinsprutor ibalnd under förlossning? som smärtstillande? så borde inte vara farligt i så liten dos? men förstår om du e orolig över det!! står det att det e ok, o hon sa det så skulle jag nog vågat ta.. kanske inte full dos första ggn, utan testa om minrde hjälper.. hjälper det inte så skulle jag nog ta full dos efter tillåten tid mellan doserna..
    Tack för era svar, då ska jag nog våga testa, o hoppas det hjälper. Har 39,2 i feber just nu o hostar så jag kräks...är så jävla trött men kan inte ligga ner ens en sekund, det känns som hela halsen drar ihop sig o jag får ingen luft. Får panik här snart...mådde jättebra igår förutom lite snuva, detta kom verkligen pang bom!!! 
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-11-08 14:54:46 följande:
    ska du ta ett läkemedel med morfin i som gravid det hade inte jag vågat
    får väl väga över vad som är värst just nu...mitt hostande och kräkande som ger mig världens sammandragningar när jag redan har hotande förtidsbörd....eller cocillana som kan få stopp på hostan...
  • Zvartaliljan
    karmasus skrev 2009-11-08 14:56:15 följande:
    1 tsk timjan, 2 dl kokande vatten, låt dra i 10 minuter, sila - drick =)
    Tack, ska testa det också vanlig torkad timjan då??

Tog en sked cocillana nu iaf *blä*

Pratade med mammsen o systerdottern som varit sjuk en vecka har "nåt virus" som läkarens diagnos. Samma symtom som jag, men var ju 2 veckor sen jag träffade henne så kan man verkligen gå så länge efter man blivit smittad innan man själv blir sjuk?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15