Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Morty skrev 2009-11-11 10:39:55 följande:
    Usch stackare. *kram*
    lillronya skrev 2009-11-11 10:38:02 följande:
    De är stora i stl. Anjelin är 90 cm och har 86 i sina såna klänningar.
    Tack. Kramar är alltid mysiga att få {#lang_emotions_kiss}
    Försöker bara fokusera nu på att det är nog bara ca.2 månader kvar av detta helvete sen har jag min belöning {#lang_emotions_heart}
    O Felipe som vill köra på en 3e på en gång...jaha...lätt för honom att säga!
  • Zvartaliljan

Jag har också både älgar, flower och regnbåge sparade i 92 o nu hand-i-hand med. Räknar med att alla kommer passa Maia bra nästa sommar också o då kommer hon ändå förmodligen vara över metern lång!

• Zvartaliljan
    Damien och Adrian skrev 2009-11-11 11:00:14 följande:
    såg att du igår frågade om tvätt - jag tvättade stlk 50 men missade 56 när de behövdes, inga problem, inga utslag. tvättar inte längre innan därför, gjorde sällan det med Damien heller. mitt tips är att tvätta BB-kläder + lite till i några storlekar men avvakta övrigt tills du kollat om det behövs o du vet vad som ska användas. hej i tråden förresten! *lägger in bilder i BT*
    Jo jag tror nog jag tvättar  44-50 i förhand o väntar med resten. Maias tvättade jag de första månaderna, men sen blev det aldrig av o hon reagerade aldrig heller, och har aldrig gjort det alls. Tror hon har väldigt bra hy. Jag däremot reagerar mot nya kläder ibland, men mer ofta reagerar jag mot tvättmedlet om det är parfym i.
    Frågade min syster o blev nästan bannad för att jag inte tvättar Maias kläder innan hon använder dom...men så får man ju faktiskt lägga lite skillnad på ett Öko-texmärkt märkesplagg o en vanlig tröja från H&M...det är ju liksom inte meningen att du ska behöva tvätta Katvig, Ida.T, Me&I m.m innan användning...man ska ju kunna lita på att de är giftfria.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-11-11 11:18:51 följande:
    Jag har inte tvättat några av barnens kläder innan användning. Tycker ju lite av nöjet är att kläderna ska vara så där nya och fina första gången man använder de. Sen mattas de ju av lite, åtminstonde vissa.
    Ja just Molo o Katvig är ju som finast när de är sprillans nya Sen är det ju inte alltid Maia vill ha alla kläder utan när man väl försöker ta på henne nåt så vägrar hon, o då är det ju inte roligt om man redan tvättat det när man ska sälja det.
  • Zvartaliljan
    Tejja skrev 2009-11-11 11:43:22 följande:
    När Alva och Dante var små, så tvättade jag alltid kläderna. Men det gör jag inte längre. Fast jag vet att jag borde. Iallfall de som inte är ekologiska. Det är så mycket skit i kläderna att man borde tvätta dem. Det är farliga saker som absorberas upp av huden och som inte behöver ge sån kraftig reaktion på en gång, som tex eksaem eller utslag. Men det finns mer långsiktiga biverkningar som definitivt inte är bra för någon, stor som liten. Även om det är värre för en liten kropp som växer att usättas för olika gifter såklart. Här finns lite att läsa för den som orkar och vill: www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/kopa/.../
    fast efter att ha läst där så blir jag bara övertygad om att Maias kläder inte behöver tvättas innan använding Nästan alla hennes kläder är ekologiska eller miljömärkta och det som de framförallt pratar om gifter är ju i plasttrycken, och de enda tröjor med plasttryck som Maia har är Me&I och de är ju absolut giftfria
  • Zvartaliljan

Katvig och Ida.T vet jag med säkerhet att man inte behöver tvätta innan första använding.
    Molos tyger kommer ju från greencotton, så bara namnet där borde ju räcka för att man ska kunna lita på dom hoppas jag.
    Småfolk vet jag däremot inte...vet inte var/hur deras bomull odlas och om de använder några farliga tillsatser...men hoppas inte det.

• Zvartaliljan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 11:55:04 följande:
    Katvig och Ida.T vet jag med säkerhet att man inte behöver tvätta innan första använding. Molos tyger kommer ju från greencotton, så bara namnet där borde ju räcka för att man ska kunna lita på dom hoppas jag. Småfolk vet jag däremot inte...vet inte var/hur deras bomull odlas och om de använder några farliga tillsatser...men hoppas inte det.
    Läste om småfolk nu och det är ingen fara, en del är redan öko-texmärkt och till våren ska hela kollektionen bli öko-texmärkt
  • Zvartaliljan
    Tejja skrev 2009-11-11 11:56:43 följande:
    Tyvärr är ju detta bara en bland mååånga länkar i ämnet och visst- denna handlar om trycket och där ligger vi nog många i lä i denna tråd. (Skulle väl vara en och annan Kittytröja som jag sett har slunkit ner här och där! )  Men handlar du mest ekokläder så är du ju på den säkra sidan!
    nä här består ju garderoben bara mest av Molo, Katvig, Ida.T, Kameleont o enstaka kläder från andra märken som Kik*Kid m.fl. H&M o Lindex o.s.v existerar ju knappt...o gör de det så tvättar jag de alltid innan användning för de litar jag inte på...eller Lindex har jag börjat lita mer o mer på men H&M har man hört så mycket skit om...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15