Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 10:40:37 följande:
    HEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJ Hur har det gått? Hur mår du????
    Tro mig...du vill inte veta...är så jävla trött på sjukvården nu så jag ger upp. Kom hem kl.01 inatt
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 10:43:22 följande:
    JOOOOOOOOOO jag vill vet! Har ju tänkt på dig.
    Kom in kl.17 till jourcentralen. De tar nya prover som visar samma låga blodvärde men dessutom en förhöjd sänka, läkaren lyssnar på mina lungor igen eftersom jag är så tungandad och hög puls och skickar då vidare mig till akuten för att ta ett blodprov där som visar om det kan finnas proppar i lungorna! Skrämmer upp mig rejält...jag kommer dit och de tar dessa blodprover, o då ligger värdet på det precis på gränsen att det sannolikt är proppar så då blev det låååång väntan o så blev det först vanlig lungröntgen o sen skiktröntgen med kontrastvätska.
    jag gjorde verkligen allt för att tala mig ur den där lungröntgen...det är ju farligt för bebisen!! Men de ansåg att de ev. propparna var farligare o ville inte lyssna på mig när jag sa att jag är så tungandad o yr m.m pga blodvärdet...

O ja...självklart fanns där inga jävla proppar!!! Så efter 8 timmar fick jag äntligen åka hem, o fortfarande ingen hjälp mot det jag faktiskt kom in för utan blodvärdet skulle mvc ta hand om sa dom!!!
    *SUCK*
  • Zvartaliljan
    Plummy skrev 2009-11-10 10:55:41 följande:
    Stackare Du har det inte lätt du .. Hur mår du idag? Kram
    Fortfarande lika trött, yr, tungandad o hostig, huvudvärk m.m
    Fick ju liksom ingen hjälp med nåt igår...har förmodligen en begynnande lunginflammation trodde de eftersom proverna visade  så, men de ville inte medicinera.
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 10:57:10 följande:
    Gahhhhh är de helt galna eller??? Och bvc tanten sa att du bara skulle ta brustabletter? Byt då bvc tant. så här kna du ju inte ha det!
    Nej jag börjar bli rejält trött på detta nu...har god lust att ringa min förra läkare som jag hade innan jag flyttade hit till Karlskrona...han har ju skrivit ut järnsprutor åt mig sen jag var 12 så han gör det säkert bara jag ringer...men ska till mvc o prata med dom imorgon först, för några jävla brustabletter hjälper inte när man inte kan ta upp b12 o järn!
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 11:38:23 följande:
    ja men i 92, 98 är nog jätte sort på svea. Tack i alla fall. lycka till med huset.
    Fast Maia kan ha 104 i den modellen så då borde Svea kunna ha 98
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-10 11:43:56 följande:
    låter som svininfuensan ,vet att du tagit vaccinet ,men har hört att det finns folk som fått den ändå eller om det är en biverkining av just vaccinet. Jag själv är livädd ör infuenssan ,var inte det först men nu läser man varje dag i tidningar om barn som dött av sjukdommen eller fått allvarliga biefekter av vaccinet , fundera hela tiden på om jag ska våga ge Timmy den ,var en härrom dagen som fått epeleptiska kramper efter vaccinet och fallit i koma och han hade inte ens epelepsi .. Tänkte ta den på Tara i dag men även där är jag lite orolig .. Men när jag läser här i tråden känns det inte som ni är så oroliga ,är det bara jag som är nojig ?
    Tror inte det är svininfluensan...men kan väl inte vara 100% säker. Vet bara att jag mår skit o inte ska räkna med någon hjälp från sjukvården...
  • Zvartaliljan
    Tasha78 skrev 2009-11-10 13:21:02 följande:
    jag vet inte om jag ska gråta eller skratta jag har bränt en massa molokläder varav mina älskade kaniner, jag har värmeslingor på toan som man kan hänga handdukar på så jag tänkte som så då hänger jag upp molokläderna så torkar de snabbt. Det var den dummaste idéen jag någonsin fått
    Åh nä men fy så trist {#lang_emotions_cry}
  • Zvartaliljan

Vad tycker ni om Maias Molo+småfolk kombo i bt {#lang_emotions_dreamer}
    Hon sprang runt sån inne på sjukhuset igår, snacka om att man är sjuk när man inte ens bryr sig om att hon hade pösbyxor+tajt klänning o sen ett linne över det {#lang_emotions_sealed} Undrar vad folk tänkte när de såg henne

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15