Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

God morgon tjejer, shoppas något?

Jag la in lite bilder i BT nyss, "mys"kort med Damien och molomannekängen Adrian.

stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • Damien och Adrian
    ängeln83 skrev 2009-12-09 10:11:35 följande:
    GodmorgonIdag tog vi sovmorgon, mysigt, så skönt att slippa ställa klockan och köra Liam till dagis, känns bra att vi återigen ssgt upp hans dagisplats.Idag hoppas jag på paket från Babyshop och BoR, o i eftermiddag blir det en massa shopping till mej själv
    åh jag behöver också shoppa till mig, men väntar till efter jul. även jag väntar paket från babyshop och några till vilka det nu var... *senil* Vad köpte du?

För mig är dagis de få timmarna jag får andas - lite längre sovmorgon och en stund utan lek. Underbart! Igår kunde maken inte hämta från dagis så jag fick gå dit (30-40 min promenad) eller ha honom hemma - jag valde att promenera! Debjöd på glögg o pepparkakor med så då fick jag en fikapaus innan vi gick hemåt.

Idag ska vi till BVC och träffa läkaren för Adrian (rutin + koll av solbrännan som inte helt varit borta) och sen ska vi ha utvecklingssamtal på dagis för Damien, det händer så mycket i hans liv nu att det är mysigt att få prata med dagis om allt. Vi ska ju dessutom flytta och därmed dagis tyvärr...
  • Damien och Adrian
    Tasha78 skrev 2009-12-09 09:55:49 följande:
    va tror ni om min overall kommer idag får den plats i brevlådan eller kommer det en avi.
    avi borde det bli!
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 09:20:28 följande:
    Ja vi får se vad dom säger nu idag.. Men det ska väl göras en utredning, sist sa hon att det kunde ta upp emot ett halvår beronde på hur mycket ärenden dom har, jippie säger jag bara ja jag fattar inte heller.. bara stooor suck!!dags att ta tag i det nu!!cu sötisar..
    hoppas det löser sig! kram!
  • Damien och Adrian
    ängeln83 skrev 2009-12-09 10:25:51 följande:
    Jag är såå trött på min garderob just nu så det ska bli super kul att byta ut delar av den. Ha ha, kommer du inte ihåg vad du beställt?Jag väntar bara på Molos tåg tröja och Småfolks lastbils tröja. För min del kan vi lika gärna vara utan dagis just nu, känns bara som onödiga pengar. Dessutom vägrar dom acceptera att vi inte vill att han sover där utan dom låter honom sova 2 timmar vilket resulterar i att han är vaken till midnatt här hemma och det är INTE kul. Ska börja gå till ÖF istället, det är ju dessutom gratis, nu betalar vi 1500 kr i månaden för ingenting känns det som.Hade Adrian gulsot?, eller har han det fortfarande?
    Jag förstår dig med dagis låter sjukt att DE bestämmer sovtider!

Nej, Adrian har inte haft gulsot men han var ganska gul så han låg väl på gränsen och det är inte helt borta så de ska dubbelkolla.

nej, jag skäms att säga det, har köpt så mycket de senaste dagarna att jag inte minns vad jag köpt haha! Tror det mest var småsaker från butikerna, en molobyxa här en suit där och ett stort paket från en säljare på T minns jag. Men jag tror det var något mer också, haha!
    Smultronhjärta skrev 2009-12-09 10:27:08 följande:
    God morgon!Här shoppas inget idag..eller ja ännu iaf Har räknat ut att jag väntar på sisådär 13 paket-för många för att jag ska kunna ha koll iaf Massor med fina bilder på dina pojkar! Du har så många gamla fina print från Molo
    13 paket - haha då är jag inte ensam!

Ja  - och många av printen har jag ju dig att tacka för! {#lang_emotions_heart} det enda tråkiga är att han knappt hinner prova allt elelr att man inte hinner ha favoriter för man vill ju gärna prova dem innnan de ska säljas. *lyxproblem*
  • Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-12-09 10:30:56 följande:
    Fina bilder!! Vilka knäppa regler! Det kan ju inte vara ovanligt att det strular så här?
    Tack!

ooops maken ringde, dags för BVC!

CU!!!
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-12-09 13:34:04 följande:
    Gucce är numera stayhard.se-är det bara jag som får konstiga vibbar av namnvalet..När jag såg mailet "välkommen till Stayhard" så trodde jag först att det var spam som hamnat felOch de ger just nu 15% på Odd Molly om ngn är intresserad
    såg det och funderade över{#lang_emotions_undecided} de här

http://www.stayhard.se/Product.aspx?productID=14421&attribute1Value=2404

skitsnygga jeans för över 7000 kr (köper gärna fint till maken men det är väl lite väl dyrt) men undrar:

vem köper jeans på nätet? du vet ju inte alls hur de sitter i grenen, rumpan, benslut etc. det är ju A och O med jeans! klart, man kanske kan byta...

BVC-läkaren:
    Adrian är lite gul i ögon och ansikte men i övrigt såg han fin ut. pigg o glad och under normalkurva men över kurvan om man räknar med att han ju är för tidigt född sp de var helnöjda. tror jag det, jag ahr ju en liten tjock gosegris! pigg och kry! {#lang_emotions_heart} läkaren frågade samma som bm gjorde för några veckor sedan: VAR kan man köpa de kaninbyxorna? (sammetshängslena). går inte svarar jag, tidig kollektion.
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-12-09 14:00:26 följande:
    Nope, inget hört så det innebär nog att de blev kvar
    åååh - vad spännande!

Idag kom paket, Molo bodysuit stickad blåvit med rött kantband, jättefin! ska plåta sen.
  • Damien och Adrian
    melizza skrev 2009-12-09 11:03:37 följande:
    här är det så med att det kommer bli gratis from det året dem fyller 3 år.....from juni 2010
    såg lite att ni skrev om det här med förskola - vad innebär det? Måste de vara lediga länge på lov och somrar?
  • Damien och Adrian

ok, nu ropar maken, dax att nana! Vi har sömnbrist sedan flera veckor med allt jobb,husköp o annat så nu sa vi att vi skulle passa på idag när han slutade tidigare och pojkarna sover. hoppas nu att Adrian inte vaknar!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15