Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-11-23 21:57:30 följande:
    åhh jag håller med tummarna vännen!!
    Tack gumman Behöver alla tummar jag kan få...
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2009-11-23 22:04:56 följande:
    du kan få några här oxå Förresten, gör du nåt speciellt på måndag?
    Nope- måndag är min lediga dag något särskilt du tänkte på?
  • Smultronhjärta
    Tejja skrev 2009-11-23 22:06:30 följande:
    Klart det kommer fixa sig på bästa sätt! Det är jag övertygad om gums! 
    Greksmurfen skrev 2009-11-23 22:00:25 följande:
    du får låna mina med =).......
    Åh jag hoppas det blir bra..men med min vanliga otur så{#lang_emotions_dreamer}
    Och det kommer ta flera veckor innan jag vet något så det är lika bra att försöka släppa tanken lite...
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2009-11-23 22:11:28 följande:
    nja..... jag och mimmsan tänkte komma till en rikskändis i närheten av dig
    Aha..det där guuuuula stället Hur,var och när kan du ju gärna inboxa mig om
  • Smultronhjärta

Nej nu måste jag gå härifrån..Stationära burken står mitt under grannens vardagsrum där det nuppas friskt just nu*vill inte lyssna på det*

• Smultronhjärta

Hej i tråden!

Även jag har startat dagen med att shoppa julklappar-Doraböcker för 500 spänn! Max tjatar om Dora från morgon till kväll och just nu har han bara en liten broschyr om Doraprodukter som han och pappa studerar grundligt varje kväll

• Smultronhjärta
    pipsa skrev 2009-11-24 11:20:24 följande:
    hej vart lite nyfiken vart shoppade du det? Har en dora tokig dotter här hemma.
    Hos Ginza- jag beställde allt jag hittade utom en sångbok
  • Smultronhjärta
    pipsa skrev 2009-11-24 11:34:26 följande:
    tackar då ska jag t aoch kika in där
    Gör det- det finns två rabattkoder om du nu ska beställa.
    TJUVSTART ger fraktfritt och
    Canalginza ger 10%- alltid något
  • Smultronhjärta
    Damien och Adrian skrev 2009-11-24 11:36:43 följande:
    Själv har jag en son som läser en bok om Kråke (pedagogiska barnböcker) varje dag typ 50 ggr... han kan mina repliker själv nu. Får nog köpa fler i serien för jag blir galen snart. inget nytt molo än? köpte easy rider rsmus (den med astjärnärm) till Damien igår och till Adrian en taxi med militärgrön stärnärm (el vilken färg den kan liknas vid). 20% rea, lite för lite eg men easy rider ville jag verkligen ha.
    Vi har flera Kråke också,jag gillar de dock mer än sonen..
    Han har en halv stor bokhylla med barnböcker som vi väljer ifrån varje kväll och läser två stycken avslutat med Dorabroschyren*dagens bästa mysstund*{#lang_emotions_heart}
  • Smultronhjärta
    Stormis skrev 2009-11-24 13:45:40 följande:
    Rtt litet ot-dietistinlägg bara . Vid B12-brist kan det vara så att man saknar något som kallas IF (Intrinsic factor). Detta behövs för att man ska kunna ta upp B12 ordentligt. Om man saknar detta så hjälper det inte hur mycket B12 man än äter utan man måste få tillskott intravenöst. Vi gluenintolerans så kan det vara så att man är parallellt känslig mot laktos (har inget med mjölkproteinet att göra). Ofta visar sig detta i sjukdomsdebuten innan tarmens ludd kommit tillbaka alt om man fått i sig gluten och luddet då skadas igen. Det är sällan man behöver äta låglaktos om man har en läkt/välbehandlad glutenintolerans. Och har man det så beror antagligen inte laktosintoleransen på glutenintoleransen, utan den finns där med. I tarmen finns enzymet laktas som hjälper till att spjälka laktos. Om tarmen är skadad så finns det för lite laktas och det innebär att en stor del laktos kommer obehandlat ner till tjocktarmen där den bildar gas och diarré. Genom att äta laktoslågt så hämmar man detta och i takt med att tarmen kommer ikapp, gör även laktaset det och då kan man förhoppningsvis äta laktos som vanligt igen. Det bästa är att börja äta helt laktosfritt nån vecka el två och sen trappa upp till låglaktosprodukter (som väldigt sällan är ett bekymmer). Kanske hade ni koll på detta, men jag hade lite tråkigt och passade på med ett litet inlägg i debatten ! Och nej Linda, ingen Svante ännu ....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15