-
den är SÅ Me&I när de har både rättvända och upponervända dinosar på den...det var ju Me&I som började med allovertryck på det viset för att barnen ska se djuren när de tittar ner på kläderna...o som alltid härmas lindex, vilket ju är ganska bra för plånbokenTasha78 skrev 2009-11-19 21:06:55 följande:Håller med jätte fina dinosar
-
hon har suttit o försökt räkna dom men det gick inget vidare, hon gav uppTasha78 skrev 2009-11-19 21:11:33 följande:smart det viste jag inte och hon ser verkligen glad ut för sina dinosar
Nu sover hon så gott. Mysigt o sova i pyjamas o inte dessa klänningar som hon envisas med...brukar ibland somna i velourklänning o då sover hon så dåligt men hon har vägrat pyjamas innan. Så när jag såg denna med dinosaurier så var jag ju bara tvungen att köpa den
-
Browniekaka med vit-chokladgrädde *mums*LJ2 skrev 2009-11-19 21:28:13 följande:lite ot, men förslag på fika i morgon som inte är tårta eller bara bullar typ?? födelsedag o kommer folk.. men vill inte ha tårta... ?? funderade på kladdkaka med grädde? o nån torrare kaka till mindre barn?
Enkelt, snabbt o supergott
-
Förbered grädden snarast, smält 150-200gram vit choklad i 3dl grädde (eller dubbla för fler portioner, denna grädden går åt!) på spirsen UTAN att det kokar, inte ens en liten bubbla! Du får stå o röra på svag värme i 5-10 minuter ungefär innan de smält.LJ2 skrev 2009-11-19 21:31:52 följande:hur gör jag??
Ställ i kylen minst 7 timmar
Browniekaka:
175 gram smör 200 gram choklad 3 st ägg 3.5 dl socker 3 dl mjöl 1 msk kakao 1 msk vaniljsocker med äkta vanilj
Gör så här Browniebotten: Sätt ugnen på 175°. Smörj och mjöla en form med löstagbar kant, ca 30cm i diameter. Smält smöret i en kastrull och dra den av värmen. Lägg i chokladen och låt den smälta. Vispa under tiden ägg och socker luftigt. Rör i smörchokladen och de torra ingredienserna. Fördela smeten i formen och grädda mitt i ugnen ca 20 min.
Jag brukar använda vanligt vaniljsocker. Men chokladen tar jag någon mörk äkta choklad, ingen blockchoklad.
Sen när kakan är klar och grädden kallnat så vispar du den o så är det färdigt
Om grädden inte får svalna minst 7 timmar så är risken att den skär sig o inte fluffar sig -
Jag brukar göra fluffet kvällen innan o vispa morgonen efter, för att sen sätta ihop tårtan som äts på eftermiddagen. Så det är lugnt, den klarar sig ett par dagarLJ2 skrev 2009-11-19 21:46:09 följande:gott gott..!!! men om jag gör grädden i morgon em, så kan den stå till lör morgon fm då utan problem? i morgon vet jag inte om jag har tid med folk!! jobbar till 15, sen utveckligssamtal 15.30.. sen hem o äta.. o sen, ja.. duscha e ganska skönt o sen e väl klockan sovdags för de små måste testa det.. *o spara receptet!*
Du kan ju göra det som en tårta eller muffins så det blir lite mer festligt, enkelt o bara bre/spritsa grädden på browniebotten eller muffins ju
O sen lite riven choklad på det så blir det superfint
-
www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=7023922&path=3403475;3215210;3232580;3527905;111370Flock skrev 2009-11-19 21:34:14 följande:En sådan måste vi ha!! Finns en viss liten godisburk som älskar dinosar här oxå.. Verkligen härliga bilder när hon öppnar paketet!
De var rätt utplockade redan i min lindexbutik, jag fick ta 110/116 för 98/104 fanns inte till maia så vore jag du skulle jag beställa på nätet. Finns säkert någon rabattkod i rabatttråden också
-
Ja man kan ju äta kakan varm också o då får du ju servera grädden vid bordet, det går ju o göra vilket som. Tycker personligen den är godast avsvalnad som tårtaLJ2 skrev 2009-11-19 21:55:16 följande:känns som hel tårta e lättare.. har inte tiden o stå o kleta på varje muffins, även om man slipper mer disk då =)) eller.. hmm.. får se =)) tusen tack!! *jag fullkomligt älskar choklad med, så helt kanon!!!*
Har ju en chokladtokig sambo som fick en sån tårta till fars dag, med nougatfluff o dulce de leche också, han levde på den till frukost i en vecka typ
-
Det tror jag säkertFlock skrev 2009-11-19 22:02:04 följande:Tack! Måste jag göra. Tror han blir minst lika glad som Maia.
Det finns fina kalsonger med dom dinosarna på också
Jag var SÅ nära att köpa dom till Maia
-
Kikar in o släpper ett glädjetjut så här på morgonen också
3e dagen på raken nu!! Bara liiite idag men med tanke på hur mycket det kom igår så är det väl inte så konstigt
Maia fick ytterliggare en belöning då idag...hon fick stanna hemma med mamma o slippa dagis
Hon fick välja o blev så glad att hon fick stanna hos mamma. Sen att mamma inte har någon vidare energi att leka det är ju en annan sak...
-
Slemproppen har gått...är säker på att det är den...med Maia gick den 3 veckor innan hon kom...tycker ni jag ska ringa förlossningen ändå? Känns onödigt va? Jag ska till min läkare på måndag för att kontrollera tappen så det kan väl vänta tills dess? Känns som att åker jag in nu så lägger de säkert in mig för att jag ska vila...o det gör mig 10ggr mer stressad för jag har 1000saker att göra...dussintals paket att packa...