Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Önadja - Vi har köpt en Phil & teds o jag är så superkär i den Sambon totalvägrade en dubbelvagn på bredden...o en sån hade aldrig ens kunnat komma in genom vår ytterdörr. Sen är det ju så praktiskt med P&T att man kan använda den som singelvagn också när den stora inte vill åka mer.

Maia 060528 och Lillebror bf. 100130
  • Zvartaliljan
    melizza skrev 2009-11-18 21:08:12 följande:
    duktig tjej vad bra....det öär ju alltid en början iaf
    Damien och Adrian skrev 2009-11-18 21:06:43 följande:
    kul!
    SmillaMilla skrev 2009-11-18 21:05:40 följande:
    ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!! Det är en början! Snart kommer hon att bajsa! Precis så gick det för Anton. Rädslan som skall försvinna.
    lillronya skrev 2009-11-18 21:05:15 följande:
    Åååå vad duktigt!!
    Ja ni skulle sett hur ögonen lyste på henne när hon visade mig den lilla korven i pottan SÅ stolt var hon min lilla sötnos {#lang_emotions_sunny} Hoppas att lita av rädslan släppte nu när hon märkte att detta inte gjorde ont...för hon var absolut inte hård! Så kanske hon bajsar mer imorgon...för denna lilla korven var ju knappast allt som finns där efter att hon inte bajsat sen i lördags...men nu struntar jag i dulcolaxen ikväll...
    Nu smaskar hon på godis
  • Zvartaliljan
    ÖNadja skrev 2009-11-18 21:12:59 följande:
    Dom är ju skitsnygga, men ja har inte riktigt fastnat för dom, vet inte varför. Men ja tror inte ja köper idén om att den ena får stirra in i ryggen på den andra. Fast iof kommer vi nog bara att använda vagnen i några månader å då skulle den ju funka, men att få tag på en begagnad för 2000 kr tror ja är stört omöjligt. =)
    tja en gammal E3a kan du nog få ganska billigt.

Maia älskar att sitta där bak så vi har ett problem där för den tyngsta ska ju sitta fram!
  • Zvartaliljan
    MejaKiZnic skrev 2009-11-18 21:11:12 följande:
    Vad kul och duktig Maia, grattis! Var på akuten idag, blir nog galen snart då de inte lyckades komma på vad som är felet. Fick ta massa tester och undersökningar men inget. Nu får vi bara hoppas att hon börjar äta och slutar gå ner i vikt.
    Usch då...ja sjukvården har jag ju gett upp om o kontaktat privatläkare istället för att få hjälp...så har du någon i närheten så kontakta en sån istället!
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-11-18 21:11:47 följande:
    Jag var sugen på den ett tag men det föll på att ofta när vi är ute sitter barnen i vagnen och äter tex. Att släppa lös någon av de för att sitta ute och äta är lika med inga ungar vid bordet.
    Ja fast de kan ju sitta i en P&T o äta också Fast när lillebror är så gammal så han börjar äta så lär ju Maia aldrig åka vagn längre...
  • Zvartaliljan
    ÖNadja skrev 2009-11-18 21:19:22 följande:
    haha! ja dom kan ju få sina idéer! =) Har ju inte varit med i ämnet förut men antar att Maia haft lite jobbigt med magen, hoppas att det vänder nu efter ikväll! =)
    Detta är första gången Maia bajsar självmant utan lavemang på flera månader Det kommer nog inte vända pang bom...men ett stort framsteg ändå!
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-11-18 21:22:11 följande:
    Lite svårt att få det bakre barnet intill bordet bara
    Ja men det finns små bord man kan köpa o fästa på sitsen Eller så är det ju bara o plocka ur det barnet för det är ju det mindre som sitter där bak o det brukar ju vara lättare att hålla på plats vid bordet Men som sagt...har man tätare barn så är nog en BT dubbelvagn eller liknande jättebra. Men inte så bra när det är en sån åldersskillnad så man ofta får gå med en halvtom vagn...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-11-18 21:30:25 följande:
    Precis. Jag tror att P&T är perfekt för er! Jag var supersugen på den ett tag. Men våra väger ju lika mycket och är ganska vilda när man är iväg. Båda KAN ju liksom gå nu, men ska man veta var man har de så är det vagnen som gäller. Och det är det oftast när vi är iväg.
    Jo precis så jag känner. Maia rusar lätt iväg så jag vill ha någonstans där jag kan hålla reda på henne...sen orkar hon ju inte alltid gå heller o jag orkar ju inte direkt bära på henne...även om hon inte väger så mycket än.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-11-18 21:39:23 följande:
    Nä de är inte så stora alltid. Vi brukar säga att de kan gå men gör det oftast inte i rätt riktning och när de bör. Så vi behåller vagnen.
    Ja man lär väl säkert få kommentarer från folk som tycker att Maia är gammal nog att gå själv...men allt handlar ju inte om det. Hur härligt är det att gå flera km hemåt med en trött grinig unge efter en dag på dagis mitt i kallaste vintern...
    Sen har ju inte Maia samma ork som de flesta andra i hennes ålder heller...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-18 21:53:08 följande:
    ot men jag behöver verkligen julklappstips åt Svea. Vad skall jag köpa till ungen? Hon har allt. leksaksbutiker på nätet, finns det?
    finns några stycken, lekmer.se t.ex och abcleksaker.se

Jag har hittils köpt en Lipfishtröja med en hund på och en pyjamas med dinosaurier från lindex till Maia Leksaker har hon så många och lär få en massa från släkten...jag kommer istället köpa något mer efter jul till henne, när jag sett vad hon fått så vi inte köper samma. O så blir det ändå roligare för henne o få klapparna utspridda...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15