-
vad kostar datorn på Gekås?? Kanske något Maia kan önska sig. Mormor ska ju till gekås om ett par veckor...Smultronhjärta skrev 2009-11-18 21:56:16 följande:Max ska få FP datorn, aqua doodle,v smile och interaktiv bildquiztavla..Det är vad jag vet hittills -
välling har Maia slutat med för länge sen o hon går på mjölk- och sojafri laxerande kost, 2 påsar Movicol per dag + laxoberaldroppar. Så allt som kan göras från det hållet görs redan...nu väntar vi på röntgentid så vi får veta om det är Hirscprungs eller kanske har hon ärvt gammelfarmors tarmar. Är det inget fysiskt så blir det till att gå på lekterapi OFTA och arbeta mycket med henne för o få bort hennes psykiska spärrar...ÖNadja skrev 2009-11-18 21:56:46 följande:e låter ju jätte bra! blir att sätta span ute på blocket nu å hålla sej framme! =) -
Lite så jag känner...hon kommer få sååå många så vi väntar med att ens köpa något från oss. Hon har ju 4 mostrar, en morbror, 3 fastrar och 1 farbror. Enda barnbarnet på hans sida och favoriten (om man nu får säga så...men tyvärr är det så...bortskämd som attans av dom men beror väl på att vi bodde hemma hos dom första året...) på min sida så Maia lär få klappar så det räcker och blir över...kommer några släktingar från Argentina också som lär vilja göra Maia glad med massa paket.Smultronhjärta skrev 2009-11-18 22:01:17 följande:399:- kostar den där. Jag köpte vår redan förra julen men fick spara den eftersom han fick såå många klappar då.
O så finns det ju inga barnbarn hos mammas syskon eller pappas syskon så de brukar också överskölja Maia och kusinerna med paket...de tycker ju det är så roligt att köpa saker till barn, och jag förstår dom. Men ibland blir det lite väl mycket
Önskar mina kusiner kunde börja ploppa ut lite ungar snart
Och Felipes storasyster så Maia o lillebror inte blir enda barnbarnen...hon är ändå 26 nu o förlovad sen läääänge...dags tycker jag
men lär väl inte hända på länge ändå med en som precis tagit examen och redan når världslilgan bland medicinska forskare och har gjort en stor upptäckt redan så hon är omskriven...hon verkar vilja satsa på karriären först så Maia får nog vänta ett bra tag på kusiner på den sidan...
-
lekterapi arbetar ju mot hennes rädsla för att bajsa...att hon håller sig för att hon tror att det gör ont, så lämge så hon blir förstoppad och det faktiskt GÖR ont = ond cirkel. Fast nu tror vi ju att hon faktiskt inte KAN bajsa riktigt. Hennes gammelfarmor föddes med för långa tarmar och hade samma problem.ÖNadja skrev 2009-11-18 22:05:17 följande:Movicol..de är det kompisens son har ätit. Hirs**? vad är det för nå? har aldrig hört talas om. Huvva, hon har alltså haft jätte ont. Lekterapi? Hur ska det kunna hjälpa om magen inte är bra och det fortfarande tar ont?
Hirschsprungs är när det saknas nervceller i en del av tarmen som gör att tarmen trycker bajset framåt. Istället blir det förstoppning. -
Ja tänk att jag var på väg att skriva på facebook "Maia har bajsat själv!!"Älskade Moa skrev 2009-11-18 22:07:01 följande:Är som sagt inne och läser ibland :) Verkar vara dåligt med rea just nu, jag som är shoppingsugen :D Grattis till er alla som fått små, härligt! Och så skönt att Maia kunnat bajsa lite själv idag! Alltid ett steg i rätt riktning... :D
men så kom jag på att alla är ju inte införstådda i hennes problem så många skulle nog undra varför jag skriver något sånt
För de flesta är väl vana vid att deras ungar bajsar själva varje dag...de skulle nog tro att jag var helt whacko o inte hade något bättre att skriva
-
Jo precis som säkert flera undrade varför jag skrek ett sånt glädjetjut i danska klädtråden förut om att min unge bajsatÄlskade Moa skrev 2009-11-18 22:21:36 följande:Haha ja vet man inte om det kan det ju helt klart låta liiite fel =D
-
Ja i brist på shopping här (de flesta verkar hålla i pengarna till Molo
) så får jag väl bjuda på lite OT-glädjetjut
Måste hoppa i säng nu känner jag...glukosbelastning imorgon
-
Hej hej...precis hemkommen efter glukosbelastning som gick strålande, snittvärdet låg på 5,3 så jag behöver verkligen inte oroa mig för nåt sånt. Blodvärdet däremot låg på 93 o en massa annat var inte som det skulle...men men...man kan inte va bra på allt
Tjolla - Men FY så jobbigt, vet inte hur jag skulle klara det om inte Felipe kom hem om kvällarna...den avlastningen behövs ju! Tycker synd om dig
-
Usch vad alla är sjuka då
Krya på kram till alla sjuka små barn och trötta slitna mammor
Hemska tider detta med allt som går nu...och helt otroligt, men Maia är inte ens det minsta förkyld
Hon har "bara" sina magproblem nu, annars verkar hon må jättebra. Astma, krupp och allergibesvär är hon helt befriad från för tillfället *peppar peppar*. Kaaaaanske hon börjar växa ifrån det *HOPPAS*
-
enzokids har rea på hummellillronya skrev 2009-11-19 12:56:11 följande:Strömmen gick här kl 22.30 igår. Så inte så farligt länge ändå, jämfört med andra gånger. Krupp och astma kan man ju diskutera i evigheter. Har av båda sorterna här hemma. Vissa av oss har det bra här medan vissa mår sämre. Anjelin har nog ingen feber men är rejält förkyld med kruppljud emellanåt. Ja du vet, när man hör att det kommer inatt? Alica mådde ganska bra på dagen igår, men är sämre idag. Pratade med bvc-sköterskan i annat ärende och han så då att A har alla symtom på svininfluensan och minsta lilla att febern stiger eller att hostan blir värre ska vi till läkare. Tycker dock att hon är bättre igen nu... Och så var det nåt danskt att flika in med..... *funderar* KOmmer bara på att jag vill ha hummelrea i massor!
30% tror jag det va, fick ett mail om det