Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Mamma Kråkan skrev 2009-11-02 13:43:42 följande:
    Noop sambon jobbar & ingen barnvakt går att fixa, tyvärr.Uaah jag hade för ett tag sedan en lustig hjärtklappning som kom och gick och igår kom den tillbaka. Fattar inte vad det är får super ont i huvudet och så rusar bara hjärtat.
    trist med salgen

men vad jobbigt!! ring sjukvårdsupplysningen
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-11-02 14:23:39 följande:
    Nej herregud, det hoppas jag verkligen inte Men jag kommer sitta bänkad ikväll! Jaa-en herrans massa tomtar och som vanligt Fisher price leksaker
    vad för leksdaker. priser?
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-11-02 14:37:38 följande:
    Det finns just nu gott om FP leksaker på Gekås(jultider) Idag köpte jag småttinggrejer till Lova som hon ska få i julklapp av mormor..Några särskilda leksaker du söker-jag har rätt ok koll på priserna därborta
    nää jag vet inte vad jag söker eg bara julklappar
  • Buttelina

smultron: vilket troll i bildis såå söt hon är

• Buttelina

oj haha jag har visst avslut på t nu det hade jag glömt. synd att man inte hinner på in pengarna innan salgen men kan ju vara kul att ha lite till molo höstnyheter med

• Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 09:51:17 följande:
    Tycker nog ni ska ta den...för o skydda lillasyster iaf. Liam är väl på dagis ibland?Här känns så skönt att jag o Maia är vaccinerade nu o Felipe ska vaccinera sig så fort han får, då lär ju bebis risker att få svinis minska ordentligt.Var ju en 3-åring som dog nu...han hade visserligen en muskelsjukdom som troligen påverkade förloppet men det skrämde iaf mig tillräckligt för att åka o vaccinera Maia direkt...svinis skrämmer mig mer än vaccinet, man får ju göra en sån övervägning liksom. De som reagerat illa mot vaccinet har ju främst varit äldre...och de som blivit ordentligt sjuka i svinis har ju varit barn och yngre vuxna.
    två läkare på svt nyheterna idag sa att barnen inte är de mest utsatta. det är riskgrupperna och sen kommer vuxna som är 20-30 år och gravida.
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-11-03 09:57:06 följande:
    Har du bestämmt dig om vaccinationen?Jag har bestämt att låta slumpen avgöra jag Hinner vi ta vaccinationen gör vi det annars skippar vi den *undrar om inte sonen har nya influensan nu*
    jag skippar nog den.. skulle svinisen komma till vårt dagis så får barnen vara hemma några veckor
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 10:05:39 följande:
    Ja jag tror inte Maia ska få gå på dagis första tiden alls faktiskt...inte bara svinis utan RS, vanlig flunsa m.m ju *hua* Men av de som vårdats intensivt på sjukhus  så var det ju många barn...kommer inte ihåg procentsatsen...stod i gårdagens Metro...så säger statistiken i Sverige hittils iaf så det väljer jag att lita på...
    ja i stockholm var det så ja. och bara för att man vårdas på sjukhus säger det ju inget om dödlighet eller vem som drabbas hårdast. barn har ju lätt för att bli uttorkade osv..
    det är inte barn som drabbas hårdast utan det är 20-30åringar, gravida och de i riskgrupperna
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-11-03 10:06:10 följande:
    Så gör vi nog med. Och får man inte influensan i år får vi den nästa år. Den kommer ju att florera i åratal framöver och man kan ju inte gärna vaccinera sig var fjärde månad....
    ja det kommer ju säkerligen inte utrotas...
    mortillsju skrev 2009-11-03 10:11:15 följande:
    Det är ju helt klart skillnad om man har astma eller någon immunbristsjukdom och liknande. Vi är ju fullt friska här hemma och då känns vaccinationen overkill- Just därför har jag ju inte styrt och ställt med den. Vi har dock en vaccinationstid på fredag om jag skulle ändra mig Annars har alla små barn i staden där jag bor vaccinerats redan.
    jaa det är så jag känner med. isabel är en liten friskus. lillebror har ju lite problem med förkylningsastma och honom får jag inte vaccinera...
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-11-03 10:17:18 följande:
    Jag tror absolut det är som du säger. S behöver ju sjukhusvård ibland vid feber eftersom hon kräks så illa av feber. Men hon behöver dropp då och lite coctail av mediciner . Får vi bara den hjälpen är hon inte illa däran.
    ja det är ju ofta pga vätskebrist som småttingar måste till sjukhuset.. så statistiken säger tyvärr inte så mycket.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15