Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-12-30 23:37:41 följande:
    åh den är så söt nä jag köpte inget. har shoppat på TOOOK för mycket på sistone jag vet att tjolla tycker dom är super.hmm behöver lillebror en skalis?? han har ju katvigenoverallen och softshellen använder man skaloveraller på en 4½ åring?
    Här e jag!

Jag tycker den är superbra, vi har använt vår fina oranga flitigt både i våras och höstas, även i somras utan fleece i. Den oranga är mkt tunnare än dom vi köpte på salgen, dom känns ju ännu mer rejäla. Jag har inte haft nån regnjacka åt Milo sen vi köpte softshellen.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2009-12-30 23:44:53 följande:
    Sorry för helt OT men jag måste bara tipsa er som sitter här och häckar att slå på SVT 2 där det är Rock and Roll Hall of Fame 25 år. Massa bra artister!
    Vi tittar oxå!
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-12-30 23:47:15 följande:
    Å vad bra!Låter ju toppen! Då håller min idé.
    Hörde inte din idé. Var den bra?
    Vi har haft softshellen och pop skalbyxor. Milo har 92 i skalbyxorna och dom passade för nån månad sen. Men till våren får vi nog upp i storlek, han har ändå haft dom sen han började på dagis förra hösten! Å jag köpte dom på rea för 200
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-12-31 00:00:02 följande:
    Min idé var att köpa nya skaljackor till båda och ny skaloverall till A.Men om softshelljackorna räcker, så behöver jag bara köpa skaloverallen till A.Har svarta skalbyxor till A och molo regnbyxor till E om jag vill ha tvådelat.Kommer förmodligen att köpa nya skaljackor närmare sommaren ändå, för softshellen är ju ganska tjocka, men då kan jag vänta längre med det iaf..
    Ahh!
    Ja jag skulle vilja ha en lika tunn softshell som den oranga oxå, för den var toppen på sommarkvällar. Ännu tunnare än pops...
  • Tjollabolla

Hej flickor!

Hoppas ni kan hjälpa mig, det kan ni ju alltid!
    Ska baka kladdkaka tills ikväll och det kommer en gäst som inte tål gluten. Har ett mjöl som heter Finax mjölmix som ska vara glutenfritt men fick slänga hela kakan då det blev helt rinnande med det.

Blir vansinng snart! Känner inte denna människan, en kompis som har bjödit med henne så jag blir lite smått galen på detta!

• Tjollabolla
    Flock skrev 2009-12-31 10:55:04 följande:
    Kan ni hitta någon kaka i affären eller så be henne ta med något själv och berätta att du har fått slänga kakan.. Eller glass och kolasås istället till henne...
    Gahh det var smart! Glass o kolasås har vi ju hemma! TACK!

Grejen är att jag fick inte veta detta förrän efter vi hade handlat igår så jag var lite smått vansinng då.. I vår lilla by affär har dom inte sådana här finesser och jag orkar verkligen inte köra 2 mil för att handla IGEN!
  • Tjollabolla
    Helle skrev 2009-12-31 11:55:22 följande:
    Och hur är MATs jackor i storlek? Tänker på de som har dragkjedja? Tjolla: visst köpte du en grön till Milo? Vilken storlek tog du?
    En svart blev det tillsist då den gröna var slut. Jag har storlek 4 år till honom och den är lite stor, men inte så mkt. Dom är nog ganska normala i storlek, absolut inte stora iaf..
  • Tjollabolla

Godmorgon och gott nytt år!!

God morgon vet jag dock inte om jag vill säga... Gubben började spy inatt, det bara flög på honom efter 12slaget. Milo är gnällig och trött för han hölll ju sig vaken till 01 inatt. Huset ser ut som F*N efter festen igår, mest för att ungarna roade sig med att dra isönder pappersdukarna så här är papper överallt. Jag har suuuperont i fogarna, när gubben blev sjuk fick jag plocka undan allt och det känns. Pappret på golvet får va tills gubben blir frisk eller nåt!
    Dessutom är här bara 15 grader inne och elden i spisen vill inte ta sig! Antar att dörren ut var öppen inatt lite väl länge för även om det kan vara kallt på morgonen så brukar det inte va SÅ kallt.

Hmm så gott nytt år liksom...

• Tjollabolla
    jojoa75 skrev 2010-01-01 09:26:09 följande:
    Gott nytt år alla pölsekäringar! Jobbat inatt, ja nån ska ju göra det... Håll ögonen öppna den 17 januari, då verkar det som att filmen om mitt jobb kommer på SVT många kramar o massa löv
    Åh det vill jag se! DU måste påminna lite närmre bara annars har jag glömt det igen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15