Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Molos Lagersalg Hösten 2009!

Buttelina skrev 2009-11-02 22:59:26 följande:
    isabel 98cm i 110jag tycker lätt man kan gå upp en strl för de sitter lite som halvtunika då utan att det ser knasigt ut
    Å söööööta {#lang_emotions_heart}

Undrans vilken size jag ska satsa på om Bubblis ska ha dem till sommarn? {#lang_emotions_dreamer} 104 kanske?
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-11-02 23:04:56 följande:
    jaa ta 104!! det tror jag blir toppen! jag ska ha 110/116 till isabel
    Men hon har 104 nu i den gula med korta ärmar tunikan tex.. Osäker på om 104 räcker {#lang_emotions_undecided} Iofs e dom inte samma modell..
  • RååSa BuBBlan
    THEA och Grodan skrev 2009-11-02 23:05:21 följande:
    Hmmm, jag slutar 5 på Onsdag och borde hinna med tåget som går 17.21 då är jag på salgen ca 18.15.......åhhhh, det är ju nästan så jag mååååste åka
    Ja det måste du   Åk kvinna!!
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2009-11-02 23:06:50 följande:
    Dags att natta sej här.Bara imorgon kvar nu.
    sov gott och dröm söta Molo drömmar
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-11-02 23:08:20 följande:
    isabel kan ha 104 i knapptröjorna men absolut inte i tunikorna, där kör vi nu 110 och 116. hur lång räknar du med att hon är i sommar ungefär? isabel var 98 cm i somras och hade 104+110. 104an passar fortfarande nu när hon är 101cm
    Det får bli 104! Tunikorna verkar mindra helt klart.. Tack

Nu måste jag sååååva, tröttis mamma

Cu sötisar..
  • RååSa BuBBlan

Nu va de många små sjuklingar här alltså  

*kryapådigkram* {#lang_emotions_heart} Till Ella med lunginflammationen *stackars*

*kryapådigkram* {#lang_emotions_heart} Till Maia med feber, hoppas hon slipper mer bök efter vaccinationen..

*kryapådigkram* {#lang_emotions_heart} Till lilla Maxen, håller tumsen stenahårt att det går bra på sjukhuset!!

Småttisar ska inte behöva vara sjuka  

• RååSa BuBBlan

Å jag har väl åxå en sjukling..
     Hon har ju haft en hemsk förstoppning till o från Bubblis sen i somras, en gång va det riktigt illa å då blödde hon lite, sen va de lite bättre igen å sen för ett tag sen så är bajset liksom rött inuti, å idag va det både rött inuti och på ytan å jag har jagat läkare.. VC säger ring barnläkarmott, ringer dit o där fick man inte ens prata med någon idag då det var fullt, ringer BVC som hänvisar till VC och utan läkarkontakt blev man {#lang_emotions_undecided}

Börjar bli orolig för min lilla smula, hon känns lite blek o trött och sen är väl blod i avföringen aldrig bra

• RååSa BuBBlan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 18:18:58 följande:
    men visst är det väldigt typiskt att de ska bli sjuka så där lagom till man planerat en resa?? Hoppas nu verkligen att Maxen inte är så sjuk så greksmurfen måste stanna hemma Och Ella som fick lunginflammation förra gången också när mammsen skulle iväg till ullared, vad är det med dessa barn? Gör de detta med mening, kan ju nästan tro det
    Dom vill nog ha sina mammor hemma dom små liven {#lang_emotions_heart}
  • RååSa BuBBlan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 18:23:04 följande:
    Men åhhh blod i avföringen blir det ju vid förstoppning, men kan ju tyda på någon inflammation i tarmen. Men så länge hon inte har feber så är det inte akut, för det har hon väl inte?? Har hon ingen feber så kan ni vänta tills imorgon, ring läkaren då. Om hon bajsar innan dess så försök samla lite o förvara i kylen så du kan lämna avföringsprov. Då mäter de calprotein i avföringen som kan tyda på någon inflammation. Väntar på Maias provsvar...lämnade ett prov igår. De ville ha tre prover från olika tillfällen men så mycket har jag inte lyckats få henne att bajsa...
    Hon har ingen feber alls.. Jag har sparat det som kom idag då jag hoppades nån kunde ta emot oss.. Att det är lite blod på ytan förstår jag ju iom att det är så enormt hårt och stort, men när det är rött inuti och liksom helt rödfärgat då blir jag orolig Hoppas nån kan ta emot oss i morrn.. Hur lång tid tar ett sånt provsvar?

Sorry alla salg resenärer för OT

Liljan--- Kanske vi ska ta det i GB istället? Du har ju rätt mycket erfarenhet av detta tänkte jag..
  • RååSa BuBBlan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 18:25:13 följande:
    Förresten, är man helt knäpp om man tar med sig laptopen o dongeln så man kan ninja hem en auktion från bilen imorgon förmiddag Eller någon som kanske vill hjälpa mig vid 10-tiden...blir ju tokig om jag inte får den
    Jag kan hjälpa dig

Inboxa vad och när bara så ska jag göra mitt bästaste
Svar på tråden Molos Lagersalg Hösten 2009!