• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Daggdroppen

Hej på er!

Hinner inte med. Ska kika i era bloggar senare

Idag har jag städat och fixat inför morgondagen. Har bland annat gjort en smörgåstårta och en chokladtårta.

Mitt i dagen var vi också på ett fyraårskalas.

Och nu blir det Robinson

• Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-12-05 20:01:45 följande:
    Hej på er!Hinner inte med. Ska kika i era bloggar senare Idag har jag städat och fixat inför morgondagen. Har bland annat gjort en smörgåstårta och en chokladtårta. Mitt i dagen var vi också på ett fyraårskalas. Och nu blir det Robinson
    Vad ska du göra imorgon, tror jag missat det.

Vi kollar på Dansbandskampen...
  • Tjock kulan

Villa Nordåker skrev 2009-12-05 20:06:13 följande:

Vad ska du göra imorgon, tror jag missat det.Vi kollar på Dansbandskampen...
    vad härlig du e. Vad kul att du blev nöjd med pepparkakorna, då vågar du dig på det projektet igen . Jag gjorde ett från recept.nu, de blev oxå goda men nästa gång blir det nog ett från systrarna Eisenman de som skrivit vinterns söta bla, i det receptat var det lite pommernas skal det låter gott och lite vuxet i smaken .
  • Ari Gold
    Gummsan82 skrev 2009-12-05 17:52:20 följande:
    Passar dessa handtag www.biltema.se/products/productimage.asp?iIte... ihop med dessa knoppar www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40046157 ?Vi hade bestämt oss för LINDSDAL handtag och knoppar men nu har jag kanske ändrat mig ang handtagen... Vad tror ni blir snyggast? Dessa luckor har vi www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departm...Har de sånna skålade handtag på Ikea? Eller någon annas stans?
    Vi har sådana skålhandtag från Biltema i vårt nya kök. IKEA har inget liknande men Marbodal har en variant som heter "Skålen" i sin kollektion som är i princip identiska. Dock ca 5 gg dyrare än biltemas så poänglöst att köpa dem istället.

IKEA:s porslinsknoppar (som du länkar till) tycker jag däremot personligen inte är snygga. De är små och aldeles symetriska och med blank metallknopp i mitten. Passar nog i rätt sammanhang men ser maskingjorda ut snarare än gammeldags.

Vi köpte porslinsknoppar på en byggnadsvårdsbutik istället. De var dyrare men vi har ju inte så många. De är lite ojämna i formen och med en mittplupp av antikbehandlad mässing (finns även med tenn). Passarperfekt med biltemahantagens metallyta.
  • Sagalin
    Tjock kulan skrev 2009-12-05 20:34:27 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-12-05 20:06:13 följande: vad härlig du e. Vad kul att du blev nöjd med pepparkakorna, då vågar du dig på det projektet igen . Jag gjorde ett från recept.nu, de blev oxå goda men nästa gång blir det nog ett från systrarna Eisenman de som skrivit vinterns söta bla, i det receptat var det lite pommernas skal det låter gott och lite vuxet i smaken .
    Jag köpte en färdig pepparkakskryddblandning (långt ord) och i den var det pommeransskal.
  • Sagalin
    Ari Gold skrev 2009-12-05 20:35:19 följande:
    Vi har sådana skålhandtag från Biltema i vårt nya kök. IKEA har inget liknande men Marbodal har en variant som heter "Skålen" i sin kollektion som är i princip identiska. Dock ca 5 gg dyrare än biltemas så poänglöst att köpa dem istället.IKEA:s porslinsknoppar (som du länkar till) tycker jag däremot personligen inte är snygga. De är små och aldeles symetriska och med blank metallknopp i mitten. Passar nog i rätt sammanhang men ser maskingjorda ut snarare än gammeldags.Vi köpte porslinsknoppar på en byggnadsvårdsbutik istället. De var dyrare men vi har ju inte så många. De är lite ojämna i formen och med en mittplupp av antikbehandlad mässing (finns även med tenn). Passarperfekt med biltemahantagens metallyta.
    Den på Ikea jag tänkte på heter Snäcka, har jag för mig.
  • nica83

Svärmor vill att vi ska flytta närmre dem och lockade med detta område söder om stan. Husen är faktiskt underbara, här finns visningshuset: www.hemnet.se/beskrivning/508

Hur charmigt är inte köket samt att VEDSPIS är standard??

• nica83

Svärmor vill att vi ska flytta närmre dem och lockade med detta område söder om stan. Husen är faktiskt underbara, här finns visningshuset: www.hemnet.se/beskrivning/508

Hur charmigt är inte köket samt att VEDSPIS är standard??