• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • nica83

Villa Nordåker skrev 2009-12-05 20:55:19 följande:

Fint hus, mysigt med vedspis.
    Ja det är jättefint. Det gulliga är att alla hus har ett litet gästhus på tomten också! Men hur charmigt det än är så hjälps det inte om det är fel sida om stan och alldeles för långt från stan rent kommunikationsmässigt
  • Gummsan82

Tack för era synpunkter och handtagen!

Maken blev lite sur när jag sa att jag kanske ville byta... jag tänker på att handtagen är lite mindre klättervänliga än Lindsdal-handtagen från Ikea... vi har två små apor här hemma
    Vi, eller maken min , monterade upp knopparna idag, blev jättefint! Får se lite om jag kan övertala honom... eller om jag får ge mig....

• Pums

Igår var vi på långpromenad hela familjen. Och på vägen hem slank vi in på två loppisar, som vanligt{#lang_emotions_smile}.

På eftermiddagen sen fick jag lite tid till att äntligen påbörja mitt projekt "Tvättstuga".
    Min man känner att detta projekt har sååååå låg prio att han nog inte alls är intresserad av att hjälpa till.
    Han kan liksom inte fatta varför jag gör om ett helt fungerande rum men har jag fått en fixidé så har jag{#lang_emotions_smile}.
    Det är en hel del måler som ska göras. Hade oljade ek skivor därinne så det var mycket slipning som skulle göras eftersom de ska bli vita.
    Sen har jag gjort nya hyllor av grova plank, gillar den ruffa känslan.
    Så nu är alla sakerna grundade så det fattas bara ett lager färg.
    Spraymålade en del korgar också och sen en gammal sliten pigtittare som jag funderar på att ha därinne som spegel istället för en vanlig på väggen.
    Även målat en förvaringslåda som jag kan ha lite smått i som tex klädnypor.

Men sen ska själva väggarna i tvättstugan målas också.
    Det är svagt ljusgult därinne nu och egentligen en helt ok färg. Men anledningen till att det blev gult är för att vi höll på att måla om våran matsal i samma färg när vi just flyttat in. Tvättstugan var då lila (huuua!) så vi fick färg över och målade på därinne mest av bara farten då vi inte stod ut med färgen.

Men nu ska det bli vitt!
    Ska också försöka sy nya överdrag till tvättkorgarna samt ett draperi framför tvätthon.

Så om nån har nåt roligt tips vad gäller tvättstuga så dela med er!!!!

• Sagalin

God morgon!

Andra advent redan, fattar inte vad denna höst tagit vägen.

Idag måste vi städa lite, sen skulle maken iväg efter lunch och åka Enduro och jag och barnen borde pyssla lite med julkorten.

• Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-12-06 06:46:32 följande:

God morgon!Andra advent redan, fattar inte vad denna höst tagit vägen.Idag måste vi städa lite, sen skulle maken iväg efter lunch och åka Enduro och jag och barnen borde pyssla lite med julkorten.
    God morgon!

":a advent - tiden flyger förbi. Som tur är blir det några dagar efter 4:e och innan julafton. Känns som man får några bonusdagar på det viset. Julkort är ett projekt som jag helt har förträng (som vanligt ) Inser att det som vanligt blir att försöka knåpa ihop något vid datorn i sista sekund. Som tur är är jag flitig på att fotografera så det går nog att hitta någon bild på lillemannen man kan använda sig utav.

För tillfället sitter jag och slösurfar med kaffekoppen och frukostmackan. En lugn stund innan det blir julmarknad för mig idag igen.
  • Sagalin

Pums, jag tycker det verkar som om du redan kommit en bit på vägen vad det gäller er tvättstuga.
    Har du någon bild, lite lättare att ge tips då.

Mimmi, själv korten är färdiga, men tanken är att jag ska klistra in dem i dubbelvikta kort och göra något fint på utsidan.

• Pums
    Villa Nordåker skrev 2009-12-06 07:29:09 följande:
    Pums, jag tycker det verkar som om du redan kommit en bit på vägen vad det gäller er tvättstuga.Har du någon bild, lite lättare att ge tips då.Mimmi, själv korten är färdiga, men tanken är att jag ska klistra in dem i dubbelvikta kort och göra något fint på utsidan.
    Bild? Ja det kan ju vara bra att visa!
    Får ordna det så visar jag det sen.

Nu ska vi på auktion!

Höres senare!
    Kram på er!
  • Venezuela

Är också mitt uppe i julkortsmakandet. Nu håller ju jag på med scrapbooking/rubberstamping och hade ju tänkt att hinna göra alla julkort för hand, men det beror på när det lilla livet väljer att komma ut. Vi har bf om 2 dagar... Kanske får plocka fram min photoshopbok och se om jag kan knåpa ihop nån digital variant med foto också. Är det nån av er som är haj på att lägga på t ex en snöig border eller dyl och har nåt enkelt tips? Igår gjorde jag dock ett roooosa kort till en utmaning, finns i bloggen.

Pums: Oj, vilken energi du har! Ska bli spännande att se resultatet. Härligt med auktion, vill också !

ladydiskapar.blogpsot.com