• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-31 19:55:17 följande:
    God kväll!Vad händer hos er ikväll då?Klunkar kaffe och mumsar lite mörk choklad, ögonen pendlar mellan FL och "Bilar"... När kidsen slocknat blir det "Änglar och demoner" och lite äppelglögg till mig!Vart köper man takrosetter nånstans? Hittade en sida på nätet men frakten verkar springa iväg så... Tips mottages tacksamt!
    Menar du sådana här?
    http://k-rauta.se/hemutrustning_4823.htm
  • Gummsan82
    Villa Nordåker skrev 2009-10-31 20:59:24 följande:
    Jag har sett takrosetter i de flesta byggvaruhus, oftast i frigolit. Man målar dem med takfärg innan den limmas fast.
    Är de dyra? Såg en i lokala färgaffären, den var väl 35 cm i diam. och kostade närapå 400kr. Lite dyrt och stort...
    Den jag söker behöver inte vara större än typ 20 cm.
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-31 21:17:27 följande:
    Är de dyra? Såg en i lokala färgaffären, den var väl 35 cm i diam. och kostade närapå 400kr. Lite dyrt och stort...Den jag söker behöver inte vara större än typ 20 cm.
    Jag har aldrig kollat vad de kostar. Men jag har sett att det finns när jag kollat efter taklister i frigolit.
  • Sagalin

God morgon!

Sitter här och har tänt flera ljus och dricker kaffe och lilleman kollar på Bompa.
    Saga sover ännu.

Om någon timme kommer maken hem, ska blir skönt med lite avlastning.

• Amelié77

För några dar sen var jag inne en sväng på Indiska och de hade fått in en hel del fina julsaker. Gillade speciellt deras glöggmuggar i rött och vitt och med plats för en liten vit porslinssked. Det enda negativa var att de var väldigt små...måste fylla på med mera glögg hela tiden. Så jag vet inte om jag ska köpa dem eller inte.
    Kolla här:
    indiska.com/system/search/product.asp&c=125&page=3&rnum=45

• Bellevue
    Amelié77 skrev 2009-11-01 07:48:04 följande:
    Här kommer en bild på kakelugnen vi har köpt: www.takkacenter.fi/tulisijamallisto/takkacent... Eller den ska inte se ut exakt så där. Den ska förlängas till 2,37 m. Den bågformade "tavlan" ska bort och istället kommer det ett litet "hyllplan" ovanför luckorna.
    Ååh, vad fin den blir! Underbar!! Blir det dyrt?
Svar på tråden Vita hem