• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Amelié77
    Bellevue skrev 2009-11-01 09:20:13 följande:
    Ååh, vad fin den blir! Underbar!! Blir det dyrt?
    Ja, jättedyr tycker jag! 6479 euro! Alltså ca 65.000 kr...men min mamma har lovat betala den åt oss. Jag ät lyckligt lottad!
  • Videli

Hej hej, ska läsa tillbaka lite.. vet att det är omöjligt när man är inne så lite. Men måste se vad ni har haft för er.

Ska få min oljejacka av min man nu, men vet inte vad jag ska välja för färg. Klassiska gröna eller sugen på en svart. HJÄLP?

• Videli

johanna,

Ååå vad fint det blev... Vill oxå börja med vårat kök nu.

• Juleja
    mage06 skrev 2009-10-31 20:33:00 följande:
    Åh, det här hade jag velat ha till tjejernas rum om det bara varit närmre...www.tradera.com/Skank-Postsorteringsskap-Gamm...
    Åh det hade jag velat ha, åerfekt linneskåp för mig. Superfint! Sverige är ett för avlångt land!
  • Pärla1

Miss Goldie: Vilken underbar kakelugn OCH vilken underbar mamma =)

Vad har ni annars för er denna söndag?
    Jag å dottern har varit ute i skogen och plockat mossa, hon tycker det e lika roligt som jag. Men snacka om att man offrar livet för lite "kudd fluffig mossa", klättrade på ett berg och dottern stod nere och skrak att hon ville upp, haha...vilken syn. Vi hade med oss muffins och varm choklad, jättemysigt =)

Så nu ligger hon å sovwr, så jag tänkte passa på att göra lite kransar!

www.glamochdamm.blogspot.com

• Pärla1

Miss Goldie: Vilken underbar kakelugn OCH vilken underbar mamma =)

Vad har ni annars för er denna söndag?
    Jag å dottern har varit ute i skogen och plockat mossa, hon tycker det e lika roligt som jag. Men snacka om att man offrar livet för lite "kudd fluffig mossa", klättrade på ett berg och dottern stod nere och skrak att hon ville upp, haha...vilken syn. Vi hade med oss muffins och varm choklad, jättemysigt =)

Så nu ligger hon å sover, så jag tänkte passa på att göra lite kransar!

www.glamochdamm.blogspot.com

• Gummsan82
    Videli skrev 2009-11-01 12:10:44 följande:
    Hej hej, ska läsa tillbaka lite.. vet att det är omöjligt när man är inne så lite. Men måste se vad ni har haft för er.Ska få min oljejacka av min man nu, men vet inte vad jag ska välja för färg. Klassiska gröna eller sugen på en svart. HJÄLP?
    Menar du oljerock? De är midiga, lite tunga kanske. Hade jag bott mera på landet på en liten gård, bor mitt inne i ett mindre samhälle nu, och varit ute och pysslat på gården mer så hade jag investerat i en. Hade en när jag var yngre och bodde hemma. Uppvuxen mitt ute i skogen, i ett lant- och skogsbruk
    Vad kostar en sån rock?
  • LissAnna
    Videli skrev 2009-11-01 12:10:44 följande:
    Hej hej, ska läsa tillbaka lite.. vet att det är omöjligt när man är inne så lite. Men måste se vad ni har haft för er. Ska få min oljejacka av min man nu, men vet inte vad jag ska välja för färg. Klassiska gröna eller sugen på en svart. HJÄLP?
    De är snygga båda tycker jag. Men JAG hade nog tagit svart.
  • mariaw

Videli: Gillar den gröna väldigt mycket...

Pärla1: Låter härligt med en skogspromenad, ska också iväg med barnen om en stund och plocka lingonris. För några år sedan plockade jag mossa och med på köpet fick vi flera flugor som vaknade till liv, så fast det var november var det nästan som sommar{#lang_emotions_wink} Tips på att få bort flugorna innan de vaknar till liv tas tacksamt emot...

JohannaJ: Jättefint kök!

Miss Goldie: Fin kamin och perfekt årstid att få igång den på.

Boktips på bloggen... Kanske om någon ska ge bort present till nyfödd eller som dop present...

• Videli
    Gummsan82 skrev 2009-11-01 13:23:55 följande:
    Menar du oljerock? De är midiga, lite tunga kanske. Hade jag bott mera på landet på en liten gård, bor mitt inne i ett mindre samhälle nu, och varit ute och pysslat på gården mer så hade jag investerat i en. Hade en när jag var yngre och bodde hemma. Uppvuxen mitt ute i skogen, i ett lant- och skogsbruk Vad kostar en sån rock?
    Ja precis en Barbour oljerock/jacka. jag tänkte först beställa en från england, men har hittat en sida som säljer dom ganska så billit här hemma i sverige.

Jag fegar ur och beställer den klassiska Beaufort. Är ju ganska vart av mig annars så svart blir nog snyggt. Tråkigt nog har jag nästa allt i svart Den modellen kostade 2700 inte så farligt då NK tar över 4000 kr.
    LissAnna skrev 2009-11-01 13:30:26 följande:
    De är snygga båda tycker jag. Men JAG hade nog tagit svart.
    Jaaa svart är sååå fint!
Svar på tråden Vita hem