Jag klarar inte av att jobba
Efter tre års högskolestudier började jag jobba som för ett halvår sen.
Alla avdelningar där jag jobbar har treskift, vilket innebär att man jobbar dag, kväll och natt huller om buller (alltså inte dag en vecka, natt en vecka o.s.v. utan schemat kan se ut såhär; ons-tors natt, fre dag, lör kväll, sön dag).
Jag orkar inte mer. Jag har ingen fritid, när jag är ledig ligger jag bara helt utslagen. Jag gråter nästan varje dag bara för att jag är så trött. Min sambo är helt förtvivlad för min skull och jag mår ännu sämre när jag får honom att må dåligt. Mitt vikariat går ut om en månad och då tänker jag tacka nej om jag får förlängning. Jag fattar inte hur man orkar jobba såhär!
Vet inte vad jag ska ta mig till sen heller... lär ju inte få ngt annat jobb som inte är likadant och för att spec. utbilda sig behöver man ha jobbat ett år.
Känner mig väldigt misslyckad och ledsen just nu, men vet inte vad jag ska ta mig till... Idag när jag gick upp så funderade jag på att skada mig själv för att slippa gå till jobbet. Jag har samma tankar nästan varje dag, önskar att jag ska bli sjuk eller råka ut för en olycka så jag ska slippa gå till jobbet. Jag vet att det inte är så lång tid kvar och det är väl bara att stå ut men jag mår så himla dåligt av det...