BF Juni 2010!
smoolan skrev 2009-11-05 10:17:42 följande:
Vill du ha en fast tjänst? Om inte så finns det säkert många kortare tjänster via bemanningsföretag som du kan ta. Där behöver de ju inte bry sig om man är gravid eller inte, om det ändå är för en begränsad tid.Jag har själv en sådan anställning. Hade det
iofs innan jag blev gravid och är rätt säker på att jag kommer få förlängt. Men för mig känns det bättre "moraliskt" att inte börja på ett nytt jobb och mörka en graviditet bara för att bli fast anställd. Önskar att jag inte kände så för det ska man ju inte behöva göra. Att bli gravid är ju naturligt. Jag trivs jättebra, och anledningen till att jag bara är inhyrd just nu är att ftg har anställningsstopp.
Japp, vill ha en fast tjänst. Vi bor i hus och är beroende av 2 inkomster. En fast tjänst är dte enda jag skulle känna mig trygg med. Nu har vi ju snart dessutom 2 barn att försörja.
Jag söker jobb som undersköterska, utbildade mig för inte så länge sedan. Det är detta jag vill jobba med. Har bara varit arbetslös sedan i mars så jag tänke inte söka andra jobb, och undersköterskejobb finns att söka här. Nackdelen är att det är många sökande och sedan går de ju efter sk. inlasnings listor. Jag är tim. anställd både inom kommun och landsting för att kunna konkurera om alla tjänster. Jag vet att det bara är en tidsfråga innan jag får jobb, men helst hade jag velat ha ett innan jag blev mamma ledig.