Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Usch idag harjag ingen lust till något... Det är typ storm hemma med. Bor uppe på höjden med åkrar runtomkring och när det blåser här blir det sådan rundgång på åkrarna så det känns som om man ska blåsa bort
    Kallt är det med, bara 1 grad idag! Höll på att frysa röven av mig i bilen innan värmen kom igång ordentligt! Har bara leggins och kjol på mig idag med, typiskt!
    Vet inte vad jag ska laga för mat idag heller... Se om jag hitar något smidigt.. Är så trött på att vara arbetslös nu! Hatar att bara gå på timmar, man kan inte planera sin fritid ingenting. SNart kommer det synas på mig med att jag är gravid och vem vill då anställa mig? Har ingen lust heller egentligen att jobba på hemtjänsten där jag är nu. Har sååå många tunga vårdtagare nu... Saknar mitt gamla jobb... Tank om jag finge komma tillbaka dit någon dag igen...

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-11-04 11:18:36 följande:
    Stina84; gå in på Folksams hemsida.. Den utökade täcker en hel del, även om det är så stora ersättningsbelopp...
    jag får göra det sen Vilken försäkring var det de hade med på plus som inte täckte ett skit i stort sett i slutändan? Var det länsförsäkringar? Någon som såg det avsnittet?
  • stina84
    Thesso skrev 2009-11-04 11:29:36 följande:
    Ja det såg jag. Fy fan!!Jo jag har oxå för mig att det var Länsförsäkringar!Har inte hört nån som haft problem med th men det är väl iof inget man direkt går runt och pratar om.
    Ja det är för jäkligt rent ut sagt.. Det är som att sparka på någon som redan ligger ner...
    Har en kompis som förlorat sitt barn i v.24. SKa prata med henne vilket försäkringsbolag hon har. Hon är gravid nu igen med sitt 4:e barn. Hon har ett i livet. Hon är väldigt insatt i sådana här saker som försäkringar. Återkommer med vad hon sa sen
  • stina84
    Thesso skrev 2009-11-04 14:03:27 följande:
    Näe stackare! Hoppas verkligen det går bra denna gången då!Ja hör gärna med henne.
    Ja det är så tragiskt det hon behövt gå igenom... Det önskar man ingen, inte ens sin värsta fiende..
    Hon hade iallafall tecknat trygghansa, någon specialförsäkring verkade det som. Hon betalar 400kr/månad och då tecker den henne som gravid och hennes son på 2 år. Hon var jätte nöjd med trygg hansa och rekomenderade dem varmt!
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-04 17:11:53 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:02:34 följande: 12+2så det är väl det normala men det känns länge dit! 24 dagar kvar till KUB! Jeansen klämmer i midjan, aj!
    känner igen det där! Jag använder gummiband i midjan
  • stina84
    AnAngel skrev 2009-11-04 19:09:07 följande:
    Idag var vi på vul, wow va häftigt, en miniatyr människa! hade en jätte duktig läkare som peka och visa allt smått... hjärtat ticka för fullt och vi fick även se den lill* röra sig! Blev flyttad till v 8+4 (så 3 dar bakåt....) men hade de på känn... Längtar till 4 dec nu när vi ska göra KUB, är så nyfiken igen, då ska jag även ta med mig syrran så hon får se . Va så skönt att få se den lilla leva efter vårt ma i Juli... nu känns allt underbart! så folk börjar ta försäkringar nu.... känns tidigt, men kanske är dags för de, ska kolla up pde jag med!
    Å vad mysigt! Jag vill också gå på VUL! På måndag ska jag iallafall på inskrivning hos BM är då 10 veckor fulla Ska prata om Kub/Nupp då tänkte jag, vill ju verkligen göra det
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-04 19:14:43 följande:
    Hörde att det snöar neråt? Här är det grönt iaf=) Har iofs inte tittat ut på några timmar..Ska släppa ut hundstackarn snart så får han kolla läget;)Nån som har hund här? Ska bli spännande att se hur han reagerar sen när bebisen kommer=)
    Japp här snöar det! Bor 1 mil utanför Jönköping.
    Jag har med hund. En manchesterterrier hane på 5 år. Han är jätte avvaktande mot folk han inte känner så vi var jätte oroliga när vi väntade dottern. Men det var aldrig några problem. Vi var noga med från början att han fick känna att han fick vara med. Han fick lukta på henne hur mycket han ville och sova inne hos oss. Idag är de världens bästa vänner och leker tillsammans hela dagarna. Han älskar henne och hon honom, de är sååå söta
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-04 19:18:55 följande:
    Hej tjejer! Jag vill inte vara negativ och sprida tråkigheter men idag har jag verkligen varit i helvetet. Jag orkar inte skriva hela storyn men har just bloggat om det och för er som orkar läsa så finns det på:www.detsannalivet.blogspot.comKram en orolig själ
    Förstår att du är extra nojjig med tanke på vad du gått igenom och att du inte för så länge sedan trodde du fått MF. SKönt att allt såg bra ut!
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-04 19:36:15 följande:
    Gud, vilken chock man får varje år snön kommer fast man känner sig beredd! Lite mysigt med första snön är det ju=)Så skönt att höra från nån som redan har barn och redan fått en reaktion! Man är ju lite spänd på hur det kommer att se ut.. Va mysigt, jag hoppas att våran bebis och vovve får samma kontakt som för er!
    haha det sjuka är att första snön kom för 1 månad sedan redan Den låg ju självklart inte kvar men ändå. Vi har fortfarande inte bytt till vinterdäck och stackars gubben som till råga på allt jobbat över idag till 18 (började 7) har jag jagat ut nu så han byter till vinterdäck! Vi bor ju på landet och vära vägar plogas ju sist och jag vägrar köra små snirkliga vägar med dottern i bilen i halka utan bra däck..
    Det kommer säkert gå bra. Tror det viktigaste är att man itne gör för stor grej av det hela liksom. De är mycket smartare än vad vi tror hundarna
    Det var ingen liten ras ni valt heller Kan ju dra bebisen i pulkan på vintern Eller ja det gör våran med, men du förstår hur jag menar
  • stina84

Gog morgon alla
    Sitter här med en varm kopp te och slösurfar. Börjar bli rutin på detta nu på morgnarna...
    Har sökt ett par tjänster och väntar med iver på svar... Hoppas så innerligt att jag får någon utav dem. Snart är det ju kört att söka, vem vill anställa någon som är gravid? Än så länge syns det ju inte..
    Är sååå trött på kvällarna! Somnar när dottern somnar vid 20 och sover hela kvällen och natten sedan... Tycker så synd om gubben som får sitta ensam.. Det är ju inte så lätt att vila på dagen heller när dottern är hemma precis, eftersom hon inte sover på dagarna..
    Idag blir det att åka och leta efter en present till mannen på farsdag Har inte en aning om vad jag ska köpa...???

Svar på tråden BF Juni 2010!