Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Summer: Ja det är verkligen en solskenshistoria Så roligt för er Hoppas verkligen och håller alla tummarna för att alla vi som är här får behålla våra små pyren i magarna och att vi får smärtfria graviditeter och friska välskapta barn!

Någon som har börjat kika på vagn? Jag är sååååå sugen på en KRONAN!!!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-10-27 14:25:37 följande:
    Nej, här har inte kikats på vagn än.. Tänkte vänta med det tills efter RUL.. Men visst, en Kronan skulle inte vara helt fel, och dessutom är dom ju inte så fasligt dyra heller..
    precis min tanke. De ser dessutom ganska små ut. Jag måste få in vagnen på längden i bilen eftersom jag har hundbur på andra halvan i kombin.  Sedan måste den tåla tuff teräng eftersom vi bor på landet och går mkt i skogen,
  • stina84
    Sussilago skrev 2009-10-27 18:49:28 följande:
    Här är det dåliga nyheter. Blött som bara den idag. Och ja med klumpar i. Har fått en tid hos gyn på torsdag em för att kolla hur det ligger till.. Är själv hemma och tårarna rinner o rinner o rinner.....
    usch, hoppas det inte är ett pågående mf. Hur går det för dig? Om jag vore du hade jag åkt in till gynakuten. Håller mina tummar stenhårt för din skull!
  • stina84

hempalina: Nej jag ska inte ta reda på könet denna gången. Gjorde det förra gången och det var jätte roligt att veta och UL:et var i 3D/4D och jag fick det på CD, jätte häftigt. Men denna gången känner jag att jag likaväl kan vänta tills förlossningen

• stina84
    Kamikazee skrev 2009-10-27 19:19:29 följande:
    hempalina och majess - går ni också på BMG? Jag ska dit nästa vecka, på torsdag för inskrivning. Är i v 7 nu. Jag har för mig att BMG inte gör könsUL förrän i v 25, just för att de inte vill bli utnyttjade av de som kan tänka sig abort om könet på barnet är "fel".Jag ska till Sahlgrenska och göra ett UL imorgon (eller VUL) och se om det finns ett foster i magen. Men med tanke på att jag i dag legat över toan vid ett antal tillfällen och illamåendet enbart blir kraftfullare så skulle jag bli förvånad om det inte fanns något. Fast det är klart, fostret ska ju inte bara leva, det ska ju vara friskt också.
    Vad spännande, då får du berätta hur det går sedan då
  • stina84
    Sussilago skrev 2009-10-28 09:29:50 följande:
    [citat]Sussilago - När jag fick mf så blödde jag i flera dagar, och hade dessutom jättejätteont med kramper. Hoppas att det bådar gott för dig att blödningen redan är över. Hur långt är du gången? Har du talat med gyn? Jag är/var i v 9. Det var gyn jag ringde och pratade med. Dom var fö väldigt gulliga o förstående( har läst här inne på FL att det är ingen självklarhet...) Du ger mig lite hopp iaf eftersom jag inte blöder direkt idag.. Men det var (ursäkta) mkt klumpar i blodet igår... Tack för din omtanke! S
    Om jag hade varit som du hade jag gjort precis som smoolan skriver, ringt GYN igen och propsat på att få komma in. Det behöver ju faktiskt inte vara ett MF du har fått. Har också hört att vid MF får man väldigt ont i buken och man blöder i flera dagar, som vid mens ungefär. Har du haft ont?
  • stina84
    Frusna flickan skrev 2009-10-28 09:37:23 följande:
    Hej allihopa! Jag skriver för att tacka för mig och önska er andra lycka till. Jag var på vul igår och min graviditet stannade av för några veckor sedan. Jag skulle varit i v 9 (8+1) och det såg ej ut som det ska och inget hjärta. Jag har inte haft någon blödning och har fortfarande lite symptom, mest svullen mage men det börjar bli bättre. Jag hoppas att kroppen stöter ut det snart av sig själv så jag slipper vänta två veckor till återbesöket då jag annars får tabletter. Jag hade sällskap hela dagen vilket var skönt och var lite ledsen igår. Jag och mannen drack lite vin och åt gott på kvällen och konstaterade att det är så här livet är. Det var inte meningen för oss nu och något var ändå fel. Det känns ganska okej ändå och jag ska fokusera på det vi ska göra istället och OM vi ska försöka igen invänta bättre timing för oss. Jag ska t ex försöka hitta ett spännande arbete och det känns roligt. Jag har ändå tre fina barn och har ibland känt att det är svårt att räcka till även om jag vet att man alltid klarar det och bebisar är ju så underbara. Kanske blir det bebis en annan gång? Vi får se.I alla fall känner jag att jag alltid har haft så lätt att bli gravid och har haft komplikationsfria graviditeter så det var nog min tur att få ett mf (el ma) och jag ser det biologiskt. Något var fel och kroppen tog hand om det.Jag önskar er alla lycka till med era magar. Hoppas att ingen av er behöver uppleva det som jag tvingats göra nu. Summer: Så glad att höra att det gått bra efter den tunga resan ni fått göra. Sussilago: Jag hoppas att din blödning inte var ett mf utan att pyret inns där. Om inte, hoppas jag att du snart blir gravid igen om ni försöker. Lycka till-kramar till alla!
    Nej vad tråkigt.. Vad ledsen jag blir för din skull nu! Hoppas kroppen tar hand om det inom den närmsta tiden. Beundrar din styrka. Önskar dig all lycka och välgång i livet och lycka till om ni nu bestämmer er för en liten till ändå!
    kramar om
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-10-28 10:46:19 följande:
    Hakar på här jag med. Har bf någon gång i Juni, vet inte riktigt när, det kommer jag förhopnningsvis få veta på mitt andra vul som jag ska göra nästa måndag.
    Välkommen och grattis till bebben i magen
  • stina84

Nu ska man snart åka och jobba. Vill inte.... Jobbar kort dag idag 12-17 men det är så jobbig tid och man har ingen rast, inget måltidsuppehåll. Hinner inte äta något där emellan. Tycvker det är för tidigt att äta middag NU... Och för sent vid 17.30.... Piss tider alltså...

Svar på tråden BF Juni 2010!