Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-11-02 17:29:54 följande:
    Tyckler det känns ännu mer olustigt när Schweiz har stoppat vaccinet helt. Har även för mig att Danmnar inte vaccinerar gravida över huvud taget. Sedan kan man gå in på www.svininfluensan.com och lyssna på vad en överläkare har att säga om att man inte borde ta vaccinet om man är gravid. Just pga att det inte är tillräckligt testat..
    Eller om det var barnläkare han var. Kommer inte riktigt ihåg.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-02 20:06:28 följande:
    Måste bara klaga lite...Jag mår sååå dåligt.. jag måt skit illa från de att jag vaknar till de att jag går o lägger mig.. enda ggn då de känns ok e om jag ligger ner.. men så fort jag reser mig så börjat de kööööra i magen o jag blir spyfärdig..Sen vet jag inte om jag pkt på magkatarr eller ngt men de bara bränner o uger i magen, blir hungrig efter 1 timme heeela tiden =( O hungern gör ju lixom illamåendet värre.. ohh jag bryter ihop snart.. orkar ju inte med min son alls längre =((
    Tycker synd om dig... Förstår att det måste vara hur jobbigt som helst! Vet ju bara hur det är att ha maginfluensa, fast det sitter ju bara i något dygn.. Hoppas du piggar på dig snart!
  • stina84
    Miss Johanna skrev 2009-11-03 10:07:00 följande:
    Jag ringde i går till barnmorskan och frågade om jag kunde få göra mitt VUL lite tidigare (hade tid om 3 veckor) eftersom jag haft två små blödningar och det gick bra, så nu ska jag dit på måndag. Hoppas bara att allt ser fint ut nu. Går in i v.10 i morgon.Idag känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst, fy fasen vad hemskt det är! Men det brukar ge efter på eftermiddagen som tur är. Nu i helgen ska vi berätta för mina föräldrar. Känns lite nervöst faktiskt, men roligt =) Tror att dom kommer bli jätteglada. Vi har inte berättat för någon än... Kommer väl berätta för vänner och bekanta sen i v.12.
    Det kommer säkert se jätte fint ut! Roligt att berätta för föräldrarna! Ska ni lägga upp det på något speciellt sätt?

lingontott skrev 2009-11-03 09:33:24 följande:
    Hej igen! Har varit borta från sidan i säkert över en vecka. Har mått superilla, kräkts och varit jättetrött så jag har helt enkelt inte orkat sitta vid datorn. Men nu känner jag mig bättre igen så jag hoppas att det redan är pågång att vända :)Läste att de flesta av er känner av flera symptom vid det här laget. Förutom illamåendet och tröttheten så är jag hungrigare och lite mer lättirriterad. Ömma bröst oxå, men inte så farligt ömma som jag var inställd på att få.Jag hade fått tid för inskrivning den 16 nov men efter att ha pratat med flera andra som haft den bm som jag skulle få så har jag blivit rådd att byta. Så nu har jag bytt :) Fick en ny tid med den nya bm och nu ska jag dit redan på torsdag! Ska bli jättekul att "komma igång". Det är ju bara inskrivning men ändå... Har inte fått någon tid för ul än, men jag gissar att jag får en tid ganska snart eftersom jag inte vet riktigt i vilken vecka jag är i (tror jag är i v8).Jaha, ska försöka motivera mig att jobba lite nu... Kramar
    Välkommen tillbaka! Hoppas du mår bättre snart.
  • stina84

Var på stan igår och hittade en så snygg jeanskjol (mamma) på H&M som jag bara var tvungen att ha. Kan använda den redan nu, jätteskön! Dessutom syns ju inte mudden för magen när man har tröja på sig
    Var även inne på Gina, men här hade de inte alls många snygga jeans leggins. Bara 1 par blå och 1 par svarta och de var inte snygga. Hittade inget därinne som jag kände för. Blev ju en billig tripp till stan iallafall
    På söndag är det fars dag. Vet inte vad jag ska köpa till min man. Har ni några bra förslag?

• stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-03 10:40:54 följande:
    snart ska jag iväg på VUL, är lite nervös men håller tummarna allt ser ut som det ska :)Hoppas ni andra får en bra dag i detta tråkiga höstväder! :D
    Spännande, berätta sedan hur det gick
  • stina84
    kela81 skrev 2009-11-03 11:13:21 följande:
    Noomi: urs, din stackare! Hoppas du hittar nått som hjälper, jag mår med illa, men inte så som dig. Och inte har jag nån liten att ta hand om heller!stina: kolla på vero moda, där har jag köpt jätte snygga jeansleggings tidigare!
    Var där, men de satt så tajt redan nu och om det blir som förra graviditeten så lägger jag på mig grymt mycket vätska. Så då kan jag inte använda dem så länge... Förstår mig inte på deras storlekar. Jag anser mig själv inte som fet men lite mullig är jag väl kan man säga. men jag kommer ju knapt i deras byxer med strl XL. Ivanliga fall har jag L och de sitter bra. Måste vara något fel på deras storlekar..
  • stina84
    kela81 skrev 2009-11-03 11:30:54 följande:
    Laocoon: åh va skoj grattis till ett litet pickande hjärta Stina: det stämmer det du säger, jag får med ta jättestora storlekar där. Vet inte om jag komemr i mina nu föresten, har inte haft dem på mig på två veckor eftersom jag häckar i mjukisbrallor just nu
    Då är vi 2 Det är så skönt! Känns inget vidare att behöva dra på sig jeans bara för man ska iväg någonstans...
    Har det börjat synas på dig än? De säger ju att det börjar synas mycket tidigare på de som väntar tvillingar, inte så konstigt egentligen
  • stina84

Hallå, är jag den enda som inte måste kissa på nätterna? Iofs när min man väcker mig vid 7 så är blåsan sprängfylld, men jag måste inte gå upp på natten.
    När jag väntade dottern så kissade jag mycket på nätterna.. Konstigt. Jag är ju ändå i v.10 så nu "borde" det väl börjat..

Har ganska mycket växt/molvärk i magen nu och trött i ryggen. Trodde det var över men har nu kommit tillbaka...

Var på ica idag och handlade. Var hungrig när jag handlade och givetvis slank det ner en massa onödigt..

Hur mycket har ni andra gått upp i vikt nu och vilka veckor är ni i? Jag har gått upp 3 kg

• stina84

dottan55: Shit vad duktigt! Jag har inte köpt en enda julklapp än! Detta året blir vi dessutom många. Firar med min mans sida detta året och då kommer alla hans syskon (5st) med sina respektive och deras barn. Måååånga blir vi iallafall, men å vad roligt vi har

• stina84
    MumTwins skrev 2009-11-03 18:46:25 följande:
    Jag är i vecka 10 och än så länge har jag inte gått upp något, men det kommer säkert vända snart....
    Har du börjat känna något på kläderna än då?
    Jag går med gummiband i byxerna
Svar på tråden BF Juni 2010!