Inlägg från: AnAngel |Visa alla inlägg
  • AnAngel

BF Juni 2010!

Tillata: de kan nog variera de där med storleken, gjorde vul igår, och är i v 8+4 enl de och den lilla mätte 20,4mm. De lyckades få in en jättefin vinkel så jag och maken såg en liten miniatyrmänniska, stort huvud, men man såg tydligt 2 armar och 2 ben som stack ut... så sött, tyvärr var skrivaren trasig så ngt kort kunde vi ej få...

Ojoj va mkt alla skriver... tar ju evigheter att hinna ikapp, och är ju så nyfiken hur de går för alla så läser allt! Va skönt att de verkar gå bra för de flesta, med illamående och allt! Idag var den värsta dagen hittils med illamåendet, knappt så jag kunde jobba hela dagen...svårt att dölja också när endast ett fåtal vet om de med.... ska nog berätta för alla nästa vecka, vet ju att den lill* lever nu efter vul igår ...Ha en bra kväll alla!

• AnAngel

candygirl84: beklagar er förlust! Vet hur jobbigt de är, hade själv ett ma i Juli, men de kan gå fort igen att man är gravid! Lycka till! Ta hand om varandra!

• AnAngel

que: Va roligt, dubbel lycka! Grattis.

Idag fick jag göra 3 olika luncher innan jag till slut gjorde makaroner med ostsås, de gick ner (tur att jag har kväll och kunde göra massa olika hemma...)... går in i v 11 idag... och illamåendet blir bara värre och värre, de sista 2 veckorna blir de värre för varje dag som går! Ngn annan som har de så? Måste inte kräkas men äcklas av framförallt mat! Mår illa bara jag tänker på att jag måste äta, jag som annars älskar mat!

• AnAngel

Jag är uppe 2-4 ggr varje natt och kissar, innan jag blev gravid kunde jag sova 12 tim i streck utan att kissa!
    Nu har mitt illamående börjat ge med sig lite, är mest på kvällarna nu... men brösten, de är ju tokömma, kan inte ha bh på mig längre ibland, igår fick jag ta av mig den efter halva dagen och gå utan... tog på en tjocktröja som döljde ändå, så de inte hänger *S*. Kan inte ens ligga på magen längre för de gör för ont!

När börjar spökveckorna? Så man inte blir orolig då.. om de är normalt... är i v 10+3 idag... tiden går ju bara för sakta!

• AnAngel

Välkommen hit alla nya! Händer mkt i tråden när man är borta 2 dar...

Bjornis: Beklagar verkligen, vet hur jobbigt ett ma är! Hopaps de snart tar sig för er igen! Stötta varandra, och prata,prata prata! Och gråt, sorgen måste bearbetas!

Usch, nu blev jag ju nojig och rädd, trodde de va lugnt nu när vi va på vul i v 9 och allt var bra... men tydligen så får jag fortsätta oroas... suck... mf/ma är så orättvisa!
    Hoppas tråden slipper fler sånt nu, blir gråtfärdig varje gång jag läser om de, får mig att tänka tillbaka till hur vi hade de i Juli!

Har fått tid för RUL nu, 8 jan, går in i v 19 den dagen (18+0). Tiden går såååå sakta.... men ser fram emot fredag, går in i v 12 då... BF 10 Juni....

• AnAngel

dum fråga... men känner ngn annan spänningar i underlivet? Känns som de pulserar emellanåt... å sticks (eller va jag nog ska säga...) kommit så sista 2-3 dagarna till och från... men så fort jag sätter mig så går de över... ngn som vart med om samma?

• AnAngel

sojalettemamma:beklagar ert mf! Vet hur jobbigt de är... men de gäller att stötta/prata ut med varandra... och sen ta nya tag när ni är redo!

Tycker de är en hel del mf/ma i tråden nu... är de vanligare att de upptäcks runt v 8-10??? När vi fick ma upptäcktes de också i v 10!

• AnAngel

här skrivs de mk som alltid... men nu har jag läst ifatt!

Kommer inte vaccinera mig innan v 20, fick de rådet av bm så litar på henne. Går in i v 12 idag (11+0)... en vecka kvar... sen ska jag pusta ut *S*. skulle vilja sova igenom hela kommande veckan!!!! Är så nojig efter vårt ma i somras, då hade vi inte ens en tanke på mf/ma... och nu har jag tänkt på de varje dag sen plusset!

På förlossningen så ska självklart min make vara med, finns inga om och men... men inga problem han längtar ju lika mkt som jag så! Sen om den skulle komma tidigare å slänger han sig in i en taxi och möter upp på sjukhuset om de skulle gå fort... syrran är alltid nära så då kommer hon springande tills maken hinner komma. Så själv skulle jag aldrig vara... som tur är....
    Vi ska inte ta rda på könet, ska bli en överraskning!

• AnAngel

Tror spökveckorna infinner sig efter v elva och framåt... eller symtomen mattas oftast av mer och med då....

Men här mår jag lika illa... fast inte fullt hela dygnet nu, så lite bättre är de faktiskt, är i v 11+2 idag... igår kräktes jag som en gris hela morgonen, första gången, hoppas de va enda!
    Jag vill också till Ullared, ska försöka lura med maken dit i vår... hur tidigt behöver man vara där för att slippa köa i flera timmar?

• AnAngel

Vi betalar privat för KUB, är bara 26, men nyfiken, och vi kommer inte ta bort ett barn med DS, utan förbereda oss för det! Har en vän och hennes syster fick ett barn för 3 mån med DS, är 24 år! Så de kan drabba alla... de fick oss att vilja göra ett eget KUB test. Kostar 1800 kr, inte så farligt tycker vi, då får vi ju även grundlig genomgång av den lilla och hela undersökningen på 45 min inspelad på dvd + cd skiva med bilder... Skulle inte orka vänta till 8 januari att få se den lilla igen

Men inga tankar på att ngt är fel denna gången som sist, mår illa konstant spytt hela helgen och enormt svullen mage!
    En kompis till mig sa att man kan lyssna med stetoskop efter hjärtljuden på den lilla, de måste ju vara helt fel väl? Hur ska man kunna höra de den gömmer sig ju där inne! *S*

Svar på tråden BF Juni 2010!