Inlägg från: AnAngel |Visa alla inlägg
  • AnAngel

BF Juni 2010!

Om vi får en flicka så ska hon heta Kelly eller Cassandra.... sagt Kelly i alla år men nu börjat gilla cassandra massa... så får se va de blir om de blir en tös.
    Och blir de en kille blir de troligtvis Gabriel.

ÖNSKAR ALLA ETT GOTT NYTT ÅR!

"Juni är vår månad"
  • AnAngel

Summer: är i v 17+3 idag, inte heller känt av den på 2 dagar, inte mkt innan heller, men lite fladder då och då... och 2 nätter i rad har jag nu sovit utan att kissa på 8 tim, (innan kissat var annan var tredje timme)... Och tycker också magen är lite mindre, men allt är säkert bra, inte orolig, säkert precis så som de är!
    Passa på att njut! Vips är vi så stora och gnäller över att vi inte får sova för den sparkar och lever rövare!

"Det blir en Juni bäbis"
  • AnAngel

...nu har jag lagt in 3 magbilder, äntligen! *S*. Får se om jag gjorde rätt bara, döpt mappen till magbilder... *S*.

• AnAngel

Ellie84: då ska du se mig på kvällen, ännu värre, de där är på morgonen! haha
    Jasså låg de under där... ja jag är inte så duktig på detta, men bra att de gick att se i allafall!

"Juni är vår månad"
  • AnAngel

ser att ni pratar om vikt... är i v 18+1 idag och vågen visar fint på + 7-8 kg... men va gör de? Lika glad är jag för de... äter inte mer än vanligt, snarare mindre, och inte förtjust i godis... men knappt varit ute nu och gått som jag brukar sista 2 månaderna, haft annat för mig... och jag vet att jag går ner allt sen förr eller senare när de lill* miraklet är ute, så jag tänker njuta nu!

"2010 blir ett magiskt år"
  • AnAngel

Idag gick jag hem från jobbet, eller gick... maken hämta mig, fått så ont i ländryggen/korsryggen, kunde knappt stå,än värre gå! Men så fort jag sitter så går de onda över... Började få lite ont i tisdags men tänkte att ja säkert legat konstigt eller så... men måste vara ngt annat, känns som tusen nålar i ryggslutet när jag rör mig! Hur ska jag sova inatt då?? Ska träffa bm imorgon samt en läkare, och innan de göra mitt RUL, så full rulle... inte lätt att vara gravid inte! Hoppas bara att de inte är ngt farligt och snart ger med sig, blir hemma en vecka i allafall, redan gjort upp de med chefen, så jag får vila, så får vi se va läkaren säger imorgon om de blir längre... de lät så på min bm... och jag som får noja på att vara inne och ta de lugnt! Klättrar på väggarna om de blir för lugnt, haha!

GRATTIS till lyckade RUL... va underbart! Ska lyckas ta mig upp till sängen och försöka vila, helt slut!

• AnAngel

...Så har vart hos läkaren nu pga ryggsmärtorna, men de tror inte att de är foglossning jag har, kommit för plötsligt enl dem, och de hoppas jag med! De kunde dock inte veta om de är ngn felbelastning eller lågt sittande ryggskott (!), tror dock inte på ryggskott, känns som helt andra symtom då... men men... sjuksriven tom 20/1 till en början... de va ju som de sa de kan ju inte röntga och kolla heller så! Kanske bara överansträngt mig på jobbet... eller lyft fel, vridit eller name it! Så nu ska jag vila och lata mig! Men blir ju så fort rastlös... jaja...

Varit på RUL nu imorse med, den lilla låg och sov, men bm väckte den sen när hon mätt den klart så vi fick se lite rörelser, såååå sött! Ca 18 cm var h*n. Nytt bf datum igen, 6/6 (ist för 7/6)... Men den behagar ju kommit när den vill sen ändå! Lyckades dock inte få någon bra bild, för den låg i sån udda vinkel, men de kvittar, har ju bäbbis på dvd sedan KUB testet... och då såg man mkt tydligare!

"Juni är vår månad"
  • AnAngel

Milliemolly: Klart du ska vara hemma imorgon med dottern! Lika bra, kan vara skönt att ta igen sig också! du ska se att allt kommer gå kanon på tisdag sen!

Igår kände jag buffar utanför på magen, så häftigt! Och idag har maken känt de 2 ggr,tydligt! Så nu börjar de hända saker... Maken blev helt upprymd när han kände de, blir väl mer verkligt för honom kan jag tänka mig, han har nog vart lite avis när jag känt i 1½-2 vecka inombords redan... Imorgon ska jag bara vila hela dagen, läsa bok och bada, bara njuta, lika bra att ta igen mig nu när jag är sjukskriven så... men kommer nog klättra på väggarna i slutet av veckan....

• AnAngel

dottan55: den flyttar sig ju hela tiden nu för tiden så med all sannolikhet ligger den åt ett helt annat håll nu, när vi gjorde RUL så fick vi med oss 3 bilder och på alla bilder ligger bäbis olika på... på ett av dem ligger den lilla nästan exakt som din! för att i nästa bild ligga helt med huvudet neråt och 2 fötter rätt upp! *S*. Så de va kul att se hur mkt den flyttade sig, vet inte om den blev sur för bm väckte den när hon hade tagit sina mått för innan va den helt stilla och hon sa att den sov... sen ruska hon lite på magen och puffa med ultraljudssaken, så börja den lill* sprattla och ändra sitt läge!

Stina84: Ja jag hade turen att ha den i bakvägg! Men de är väl 50 -50 de där med hur man har den el?

ZettanA: Hoppas du får träffa en läkare idag, jobbigt att ha ont, vet precis hur de är!

• AnAngel

stina84: ja så länge de kvittar för barnet så spelar de ju ingen roll... trodde de va ung. lika... av mina vänners sammanlagda graviditeter på 9 st så har endast 2 av dem varit i bakvägg, resten i framgvägg... så tänkte att de nog är 50- 50, *S*.

• AnAngel

ellie84: Grattis till lyckat RUL, och va kul med en pojke, när ni har en flicka innan!

milliemolly: GRATTIS! Va kul för er. Va kul att veta könet också... Passa på att njut nu!

Xtra: tycker också de verkar som många har pojke i mage, eller så råkar de vara de som kikar som får pojke, många har ju inte tagit reda på könet... LYCKA TILL IDAG!

Vår bm såg könet också, frågade när vi gick, såg du könet?, då lyste hon upp, ja vill ni veta... svara då, nej men va bara nyfiken!

Svar på tråden BF Juni 2010!