Inlägg från: AnAngel |Visa alla inlägg
  • AnAngel

BF Juni 2010!

Jag är tvilling och skulle mer än gärna ha tvillingar själv! Men vet ju redan att de bara är ett litet liv där inne, men de är inte så bara de!
    Är i v 12+1 idag... och illamåendet är inte hela tiden, börjat lätta, vissa timmar sista dagarna har jag glömt bort att jag är gravid för jag har mått så bra! KUB test på fredag, längtar, men lite oro också, men såg den lilla leva om i v 9 så tror allt är som de ska fortfarande....

• AnAngel

Längtar så till fredag när vi ska göra KUB, vill också veta hur "stor" den lill* är... är i v 13+0 den dagen. hur stor borde den vara då?

Har sista 2 dagarna haft jätte mycket yrsel, maken har fått gått efter mig i trappan för jag har varit rädd att ramla! Någon annan som känt av detta? Inte haft de förut... Men de är säkert inget farligt (?)...

va kul att alla börjar komma en bit på vägen nu...

• AnAngel

millimolly: Ok. Tack för info m ca längden... får hopaps den är mellan 6-7 cm då ... Men borde inte vara några poblem, så rund osm jag är nu, haha!
    Konstigt, första barnet och syns långa vägar att jag är gravid... *S*. Ska lägga ut bild så fort maken hjälpt mig få över i datan

Summer och Stina84: Lycka till imorgon, va kul för er att de är dags redan! Längtar så själv till mitt på fredag, hoppas ni får ngn bild ni kan lägga ut! De kanske är 2 för ngn av er ;)

• AnAngel

Macaroon: Va kul med dubbel lycka! Grattis!

Stina och Summer: va roligt med lyckade KUB tester, oh va kul att ha fått se de lilla livet där inne! *längtar till 16:00 idag, då är de dags för mitt...*

Kela81: Kul att höra ifrån dig, bra att blödningen var ofarlig. Hoppas din dator snart är lagad!

När tar man prover och tittar järnvärdet (ej hb) de tog de kapillärt på mig vid inskrivningen... de tog även massa blodprover, men inte hört ngt om de... ska man då tänka att allt är bra? Blir ju bara tröttare och tröttare... men de kanske är så.. men trodde de skulle vända... inte gå åt andra hållet... haha... 13+0 idag!

• AnAngel

Någon som vet hur man lätt kan räkna ut vad man får i mammapenning?
    Ringt försäkringskassan men de går ju inte att komma fram...
    Har poänglön på jobbet så lönen beror på vilka passa man har varje månad... sen såg jag även på fk hemsida att sgi inte påverkas de sista 6 mån före beräknad förlossning.... Ska jag då räkna på 2009 års inkomst totalt delat på 12? Funderar bara på om jag kan jobba lite mindre obekväma pass jan och feb om de ändå ej spelar roll på min sgi då... . TACKSAM för svar! Lägger ju de schemana nu....
    Tänkte så flitigt som de skrivs i denna tråden så måste ju ngn veta

• AnAngel

stina84: känner också av mitt låga bltr, bad de kolla igår på jobbet då var de 95/55... Och fråga vad jag kunde göra åt de, inget fick jag som svar! suck... Ring BM och kolla om du kan få komma dit och kolla de!?

• AnAngel

Ngn som vet hur de räknar om man har en fast tjänst och jobbat några år, om man har varierad inkomst från månad till månad beroende på hur mkt helg/natt man jobat, går de då på 2009 års inkomst dividerat på 12 el? (upprepar samma fråga..fick inga svar ). Har hört att sgi är skyddad 6 mån innan bf datumet, så nästa år borde inte alls påverka min el?!

• AnAngel

Gjorde KUB testet idag, fick bra siffror, 18700... Så låg risk, skönt.
    Blev även flyttad fram 3 dagar, så nytt bf datum 7 Juni... men kan säkert ändras sen efter RUL i v 19 med. En mkt livlig krabat där inne... flyttade sig helt från ena hållet till andra också, vifta med armarna klia sig i huvudet mm... så mysigt att se! Fick även veta att moderkakan är i bakvägg... 7,5 cm stor . V13+3 idag. Fick en jättefin bild, men såg att de stod mitt namn och hela pers nr på den så kunde inte lägga ut den... måste få bort de först!

• AnAngel

Yossan: Fast grundlönen utan mina obekväma arbetspass tillägg blir helt fel! Då jag har en grundlön på 22 300 men plockar ut mellan 19-25 tusen efter skatt... Så tror inte de bara kan gå på "grundlönen", tycker de låter mkt märkligt då...

Summer: tack!
    Försökt läsa på deras hemsida men fattar inget, ringt dem men kommer aldrig fram heller...

• AnAngel

yossan: får försöka ringa och kolla... hoppas verkligen inte att min räknas på de... men menar du att de inte räknar med ngt ob alls för dig då? låter konstigt tycker jag,... Jag jobbar ju 3 skift med nätter och allt, så därför går min lön upp så mkt.

Svar på tråden BF Juni 2010!