Inlägg från: AnAngel |Visa alla inlägg
  • AnAngel

BF Juni 2010!

Yossan: har pratat med fk nu... får man barn i juni så räknar de på 2009 års inkomst, de slutgiltiga som skickas till skatteverket, alltså med mitt ob och allt.. så de är bra. Frågade om schablon belopp och de sa hon att de ej gör då de får in en hel årsinkomst från detta år på mig.... säkert olika, men detta skulle gälla för mig i alla fall...

• AnAngel

Krissa: Ingen aning, hur de gör då... tycker själv de är en djungel att fatta hur reglerna är, att de räknar på 2009 års hela inkomst var svaret jag fick när jag ringde dem... men som ngn sa i tråden innan, de verkar säga olika! Får helt enkelt vänta och se, kan inte göra ngt åt detta årets inkomst ändå... men sgin skulle vara skyddad de sista sex månaderna, så på ngt sätt är de detta året de räknar på.. men några säger även att de räknar på deras faktiska månadslön de har...

Smoky Barett: märker också av förändringar när de blir stressigt, hade ett hjärtstopp förra helgen på min avd och efter de va jag helt slut, gick hem så fort kvälls ssk kom, och sov. Var helt utmattad och kände även av lite sammandragningar faktiskt!

• AnAngel

Mejola: Beklagar verkligen! Hur märkte du att allt inte var som de skulle? Hoppas de snart tar sig igen, du hade ju kommit rätt långt nu!

• AnAngel

Hej alla...
    inte hunnit med här sista dagarna... varit på bio och middag hos vänner... här är de bara bra, illamåendet har börjat ge med sig, inte varje dag nu, varannan kanske! Tröttheten finns dock kvar som vanligt... V14+2 nu...
    MaraFara: va kul att du vill bli barnmorska, du är ssk i botten antar jag eftersom du ska plugga till de? Kommer nog gå jättebra. Själv sökt vidareutb. till distriktsköterska, men hade ingen tur i lottdragningen denna gången..suck...

• AnAngel

Jag är också trött, trött, tröttare! Och illamående till och från... men framför allt en riktig bäbis mage nu, tyckte den kom nästan över en natt...från att bara ha varit svullen... + 5,5 kg sen plusset... men allt är inte bara på magen, brösten har blivit enorma jmf med innan, och då va de inte små heller... och ont gör de i de, helt öm, kan inte ligga på dem, när slutar brösten värka??

• AnAngel

stina84: igår va jag så glad för jag trodde illamåendet släppt, hade mått bra i 2 dagar... men idag var de tusen ggr värre, mått illa hela dagen och inte kunnat lämna hemmet för jag inte vetat om de skulle räcka med illamående eller kräkas med, men de har jag hittils sluppit idag . 15+0 imorgon... längtar tills jag börjar känna sparkar, kan ha tur att göra de snart eftersom moderkakan är i bakvägg... men frågan är om jag förstår va de är när jag väl känner de!

Längtar så till RUL i början av januari... men ska va jätte tydlig med att vi ej vill se så ska kika bort när de tittar de nedre regionerna, för vill verkligen ha de som en överraskning på förlossningen!

• AnAngel

Milliemolly: hur gör man ringtestet?
    Vi vill inte veta könet,men att testa med lite skrock saker roar mig,haha... de är så kul att höra allas spekulatiner... gframförallt nu när magen syns en hel del! Får se hur de blir, hälften verkar gissa pojke resp flicka, så 50% får ju rätt...haha... själv har jag ingen aning... får se om jag får ngn känsla längre fram... vissa säger att de får de... men vet ju att de är en bäbis där inne i allafall och ingen kattunge, *S*.

Springer fortfarande på toa 2-4 ggr varje natt... men somnar snabbt om igen... v 15+1 idag... börjar gå undan nu!

• AnAngel

Är i v 16+1 idag... gått upp 5,5 kg... har en söt liten bäbis mage... får se hur mkt jag går upp till slutet... så länge jag mår bra och bäbbis med så är de bra! Äter inte speciellt mkt mer än innan, snarare mindre när jag fortfarande till och från mår illa... kräktes senast igår...

GOD JUL ALLA!

• AnAngel

Har fått låna massa mammakläder av mina tre närmsta vänner... de är rätt lika mig, så jag har hur mkt mammakläder som helst, värsta nya garderoben nu! Fått låna mammajacka och allt, inget jag saknar! *S*... ibland är de tur att man får barn sist! och en av de fick i mars, en i Juli och en i Augusti, så perfekt nu när jag ska ha i juni...

• AnAngel

...ville bara skriva att jag har kanontur med mina svärföräldrar! de är fantastiska på alla sätt och vis... och fanns verkligen här för oss när vi fick mf i Juli, de va över varje dag med mat och så. De längtar nog lika mkt efter detta lill* liv som vi gör, blir deras första barnbarn! Kommer nog vara tvungen att stoppa dem emellanåt så de inte köper allt åt oss! ... längtar så till RUL 8 januari! Hopaps man får någon bra bild då....

Svar på tråden BF Juni 2010!