• Anonym (vad vet ni..)

sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?

Blir så otroligt trött på alla här som är trångsynta och dömmer folk. Min man sitter i fängelse och vi har barn... direkt så ploppar ni upp med era påhopp om diverse saker..

Vad är ert problem? Skulle jag vara en sämmre mamma för att min man sitter i fängelse eller?

Vad är det som gör er till så mycket bättre människor???

• Svar på tråden sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?
  • Anonym (hhahaha)
    Manchester skrev 2009-11-15 20:43:41 följande:
    Detta var nog det värsta jag läst på länge! "Barnen väljer sina föräldrar". Jotack, säg det till Louise i Vetlanda, hon som bodde med sin missbrukande pappa och blev våldtagen av honom gång på gång. Eller till vilket barn som helst som misshandlats till döds av sin mamma eller pappa. Eller, visst nej, dem kan du ju inte prata med. De behövde ju dö som treåringar och valde därför en förälder som kunde fixa det åt dem. Hur kan du?
    Måste hålla med, värsta jag läst på länge!
  • Gung Ho
    Anonym skrev 2009-11-15 03:47:13 följande:
    Barnen kommer till livet från tidigare liv. de väljer sina föräldrar efter vad de behöver erfara och vissa själar behöver ha en pappa i finkan, Pappan kanske rent utav ger dom en gåva genom att sitta i fängelse... Hur man ser på livet beror på snäv eller villig man är att ta in nya intryck och ider..
    There is nothing wrong with you television, do not attempt to adjust the picture.....we are now controlling the transmission.

Allvarligt: Här inte detta mer hemma i någon tråd om övernaturligt hokus pokus....

För att sammanfatta min åsikt: Man behöver inte vara en dålig mamma för att pappan sitter på kåken. Men man är nog på något plan en sämre mamma om man väljer att stanna kvar vid en kriminell partner även om den är far till ens barn. Med 'kriminell' menar jag här inte detsamma som dömd, utan en person som lever ett kriminellt liv i någon mening.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-15 03:47:13 följande:
    Dit inlläg är ju provokativt i sin utformning men frågan är intressant ifall man är en sämmre mor då en ens man är fängslad.. Det beror ju helt på omständigheterna och individerna som är inblandade...går man bort om moral predikningar och tittar på andra orsaker till varför människor hammnar i till syntes udda situationer så finns det djupare mening.........Barnen kommer till livet från tidigare liv. de väljer sina föräldrar efter vad de behöver erfara och vissa själar behöver ha en pappa i finkan, Pappan kanske rent utav ger dom en gåva genom att sitta i fängelse... Hur man ser på livet beror på snäv eller villig man är att ta in nya intryck och ider..
    Vad????
  • Jag kom inte på något bättre
    FreeForAll skrev 2009-10-25 17:13:18 följande:
    Anonym (vad vet ni..) skrev 2009-10-25 17:12:49 följande: Ja!
    Jag har då gjort mycket olagligt i mitt korta liv, både medvetet och omedvetet. Det har förmodligen även du gjort, dagligen. Om man inte är en vandrande lagbok så är det näst intill omöjligt att följa lagen punkt och pricka. Men sen, brottets typ är en annan sak.

Ts, själv tycker jag att det inte är ok att dömma dig efter vad någon annan har gjort.
  • Molson Canadian
    Jag kom inte på något bättre skrev 2009-11-15 23:29:28 följande:
    Jag har då gjort mycket olagligt i mitt korta liv, både medvetet och omedvetet. Det har förmodligen även du gjort, dagligen. Om man inte är en vandrande lagbok så är det näst intill omöjligt att följa lagen punkt och pricka. Men sen, brottets typ är en annan sak.Ts, själv tycker jag att det inte är ok att dömma dig efter vad någon annan har gjort.
    Och det låter ju gulligt, men faktum är att föräldraförmågan bedöms inte bara utifrån vad man faktiskt har gjort utan också utifrån vad man INTE har gjort. Dvs. jag kan inte luta mig tillbaka som förälder för att det är den andra föräldern som har begått brott, inte jag. Om jag som förälder inte lyckas skydda mina barn så brister jag i föräldraförmåga, ÄVEN om det inte är jag som är "kriminell".
  • Anonym

Molson Canadian skrev 2009-11-16 09:00:12 följande:

Och det låter ju gulligt, men faktum är att föräldraförmågan bedöms inte bara utifrån vad man faktiskt har gjort utan också utifrån vad man INTE har gjort. Dvs. jag kan inte luta mig tillbaka som förälder för att det är den andra föräldern som har begått brott, inte jag. Om jag som förälder inte lyckas skydda mina barn så brister jag i föräldraförmåga, ÄVEN om det inte är jag som är "kriminell".
    Det beror väl även på vilken vetskap man som respektive haft om den andra förälderns kriminalitet? T.ex hagamannens fru kan man väl inte anse vara en sämre mamma pga makens våldtäkter? Hon var ju inte alls medveten om dem.
  • Molson Canadian
    Anonym skrev 2009-11-16 09:03:37 följande:
    Molson Canadian skrev 2009-11-16 09:00:12 följande:
    Det beror väl även på vilken vetskap man som respektive haft om den andra förälderns kriminalitet? T.ex hagamannens fru kan man väl inte anse vara en sämre mamma pga makens våldtäkter? Hon var ju inte alls medveten om dem.
    Naturligtvis. Men TS är väl ändå fullt medveten om att hennes man sitter i fängelse?
  • Anonym

Molson Canadian skrev 2009-11-16 09:04:46 följande:

Naturligtvis. Men TS är väl ändå fullt medveten om att hennes man sitter i fängelse?
    Ja, det är hagamannens fru också medveten om att hennes man gör. Frågan är om ts var medveten om mannens kriminalitet under tiden han begick brotten.
  • Stårschan
    Jag kom inte på något bättre skrev 2009-11-15 23:29:28 följande:
    Jag har då gjort mycket olagligt i mitt korta liv, både medvetet och omedvetet. Det har förmodligen även du gjort, dagligen. Om man inte är en vandrande lagbok så är det näst intill omöjligt att följa lagen punkt och pricka. Men sen, brottets typ är en annan sak.Ts, själv tycker jag att det inte är ok att dömma dig efter vad någon annan har gjort.
    Men man åker inte i fängelse för att man gått mot röd gubbe eller skitit i att betala sina biblioteksböter...

Jag håller med om att det är en jäkla skillnad på om mamman visste om att pappan var kriminell eller inte. Kvinnor som aktivt söker upp och vill dejta karlar som sitter i fängelse har jag NOLL förståelse för.
    Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Molson Canadian
    Anonym skrev 2009-11-16 09:07:48 följande:
    Molson Canadian skrev 2009-11-16 09:04:46 följande:
    Ja, det är hagamannens fru också medveten om att hennes man gör. Frågan är om ts var medveten om mannens kriminalitet under tiden han begick brotten.
    Nej, frågan är om hon skyddar barnen. Uppenbarligen är TS fortfarande tillsammans med pappan.
Svar på tråden sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?