• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • Bedbug

Har inte läst hela tråden men vill bara skriva och hålla med. Hurra för menskoppen!

• lokisse
    Novemberstjärnan skrev 2009-11-05 21:38:41 följande:
    Men alltså (är lite trögfattad) det är en grej då, som man använder ist för tamponger som man kan använda flera ggr om??!!
    japp det är en evighets maskin... nä nu ljög jag. det är en liten kopp som man stoppar i sin kropp (där där det skulle kunna vara en snopp) *attans vad illa jag rimmar*  den samlar blodet och man tömer den vid behov och när mensen är slut da aker den ut.
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Novemberstjärnan
    lokisse skrev 2009-11-05 21:42:07 följande:
    japp det är en evighets maskin... nä nu ljög jag. det är en liten kopp som man stoppar i sin kropp (där där det skulle kunna vara en snopp) *attans vad illa jag rimmar*  den samlar blodet och man tömer den vid behov och när mensen är slut da aker den ut.
    Åh okej, men ett billigare alternativ kanske då än att köpa massa mensartiklar då?
  • lokisse
    Novemberstjärnan skrev 2009-11-05 21:43:44 följande:
    Åh okej, men ett billigare alternativ kanske då än att köpa massa mensartiklar då?
    ja det är det och framför allt mycka angenämare. det är mycke bätre än dom andra sakerna tillsammans
  • Denebola
    Novemberstjärnan skrev 2009-11-05 21:43:44 följande:
    Definitivt billigare. Den kostar 300-400 kr, och man kan använda den i upp till 10 år. Jämför med de många tusentals bindor/tamponger man använder under ett liv, så inser man rätt snabbt att det både är mer miljövänligt OCH kostnadseffektivt.
  • RedTopaz
    Plutteli skrev 2009-11-05 19:22:05 följande:
    Jepp, även jag är kvitt svampen, men bäst av allt (tack vare en kombination av m-kopp och tygbindor) min mensvärk har minskat drastiskt! Jag brukade ha så ont att jag svimmade och mådde illa, nu räcker det med en lite starkare alvedon och jag funkar normalt! (Tidigare fanns det ingen värktablett i världen som lindrade värken nämnvärt) Jag när ett litet hopp om att fortsatt användning ska kunna få ner smärtan ytterligare...
    Har du fått Naproxen utskrivet på recept? det är speciellt bra mot mensvärk och tidig migrän! =)
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Plutteli
    RedTopaz skrev 2009-11-05 21:50:52 följande:
    Har du fått Naproxen utskrivet på recept? det är speciellt bra mot mensvärk och tidig migrän! =)
    Har testat allt! Fast iof, naproxen hjälpte ju delvis på det sättet att jag blev så trött att jag sov igenom stora delar av smärtan
  • Novemberstjärnan

Jag blir nyfiken nu på denna artikel. Ska forska mer om detta, alldeles självklart. Är faktiskt trött på att köpa tamponger (min sambo också)...

• lokisse
    Novemberstjärnan skrev 2009-11-05 21:57:44 följande:
    Jag blir nyfiken nu på denna artikel. Ska forska mer om detta, alldeles självklart. Är faktiskt trött på att köpa tamponger (min sambo också)...
    har man en mänskopp sa har man aldrig slut pa mensskyd när mensen kommer "oväntat"....
  • RedTopaz
    Plutteli skrev 2009-11-05 21:53:32 följande:
    Har testat allt! Fast iof, naproxen hjälpte ju delvis på det sättet att jag blev så trött att jag sov igenom stora delar av smärtan
    Jasså?? Jag blir aldrig trött av dem, får inga biverkningar alls faktiskt.
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
Svar på tråden köp menskopp!