• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • lokisse
    Jessiicaa89 skrev 2009-11-04 22:56:51 följande:
    Ja men om det finns olika märken, storlekar så blir det kanske krångligt att hitta rätt för just sig.
    nja du väljer ju först efter vad som skrivs tex om du har förr barn eller är över treti sedan vet du ju ungefär om du behöver en mjuk (mindre mängd mens) eller en hardare (lättare att handha och mindre lekage risk) och sa vidare och sa söker du ut din kopp..
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • JessiWill
    lokisse skrev 2009-11-04 23:00:02 följande:
    nja du väljer ju först efter vad som skrivs tex om du har förr barn eller är över treti sedan vet du ju ungefär om du behöver en mjuk (mindre mängd mens) eller en hardare (lättare att handha och mindre lekage risk) och sa vidare och sa söker du ut din kopp..
    Jo jag hittade en sida där man beställer dom :) 279 kr bara för dom, trodde dom skulle kosta mer :)
    Men väntar tills slutet av månaden, förhoppningsvis plussar vi denna månad så då behövs ju ingen ;)
  • lokisse
    Jessiicaa89 skrev 2009-11-04 23:01:52 följande:
    Jo jag hittade en sida där man beställer dom :) 279 kr bara för dom, trodde dom skulle kosta mer :)Men väntar tills slutet av månaden, förhoppningsvis plussar vi denna månad så då behövs ju ingen ;)
    men efter at.. gudar skymning jag som hade sa lite mens innan jag fick barn skulle nu kunna fylla en hel jävla blodbank... men det är bätre att vänta till efter bebibo är där.
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • JessiWill
    lokisse skrev 2009-11-04 23:03:22 följande:
    men efter at.. gudar skymning jag som hade sa lite mens innan jag fick barn skulle nu kunna fylla en hel jävla blodbank... men det är bätre att vänta till efter bebibo är där.
    Men jag beställer dig efter jag testat, annars behöver jag ju inte den förens om många många månader hehe :P
  • Little Ms Chatterbox

Tack för att ni har svarat! Det är ju lite med de här handlederna (suck. ibland funderar jag på att sälja dom. ) Det är ju inte bara att jag kan få ont i händerna och så. Det kan ställa till ett väldigt elände med en full menskopp om man tappar taget. Antingen kan den åka i toaletten, eg ingen skada skedd men fingrarna fungerar så att de kan skicka iväg saker dit man inte trodde var möjligt och helt plötsligt liknar toa ett slakteri.

Varför vill man ha reda på hur mycket man har blött? Med tanke på mått angivelserna på koppen.

Stora Omegatråden, för alla! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
  • caropia

Min är svår att få på plats, den glider ut liksom...
    Den är perfekt på nätterna men under dagen känns den inte bra, har bara haft den en mens iofs men höll på att bli galen, vet inte vad jag gör för fel.

• Mikkla

Aldrig mer menskopp för min del. Jag testade den och allt gick bra men första natten jag använde den så fick jag problem. Eller problemet uppstod när jag skulle ta ut den. Fick inte tag på den för den glidit upp. Tillsist fick jag väcka min man och be honom om hjälp. Inte så romantiskt att ha en man som försöker få tag i en menskopp. Efter en halvtimmes kämpande och mycket smärta lyckades han tillslut få tag i den. För mig är menskoppar lika med skräck. Hade ont i flera dagar efteråt.

• äntligen Vi
    Mikkla skrev 2009-11-04 23:33:17 följande:
    Aldrig mer menskopp för min del. Jag testade den och allt gick bra men första natten jag använde den så fick jag problem. Eller problemet uppstod när jag skulle ta ut den. Fick inte tag på den för den glidit upp. Tillsist fick jag väcka min man och be honom om hjälp. Inte så romantiskt att ha en man som försöker få tag i en menskopp. Efter en halvtimmes kämpande och mycket smärta lyckades han tillslut få tag i den. För mig är menskoppar lika med skräck. Hade ont i flera dagar efteråt.
    du det låter inte som en trevlig upplevelse, tur att han kunde hjälpa dig
  • Gladabarnensmamma

Japp - här är en trogen koppanvändare sen Juni. Provade väldigt skeptiskt först, var väldigt ANTI hela grejen, men jag har "konverterat" totalt. Det tog 3 vändor innan jag hade rätta knycken, nu sitter den alltid perfekt och är det absolut bästa mensskydd jag någonsin haft! Hurra!!

Svar på tråden köp menskopp!