• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • Jossis87

Jag har precis fått hem min i brevlådan ska bli spännande när mensen kommer och jag kan testa den... Har mkt bekymmer med svamp så varken tampong eller binda är speciellt kul att använda då. hoppas verkligen att menskoppen är något för mig! tänker inte ge upp i första hand om den visar sig vara lite krånglig vill man så går det

• lokisse
    Little Ms Chatterbox skrev 2009-11-04 22:07:09 följande:
    Den där vikningen som man gör innan införandet, är det svårt att hålla emot? Jag har lite svaga handleder och tappar lätt greppet om saker. Det är ju svårt beskriva hur hårt något är och sitter här och funderar på något som går att likna med men kommer inte på något annat än en oanvänd kondom när den är ihoprullad. Någon som kan beskriva det?Men nu när jag har sett bild på den, ska den bara sitta rätt upp i slidan?! Jag har haft en tanke om att den skulle sitta för livmodermunnen liksom men det går väl inte att kränga till den för det? Eller...?
    har du koll pa sanadär muffin formar i silicon?? det är väll det som jag skulle kunna likna den med....
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Mandragora
    Jossis87 skrev 2009-11-04 22:16:09 följande:
    Jag har precis fått hem min i brevlådan ska bli spännande när mensen kommer och jag kan testa den... Har mkt bekymmer med svamp så varken tampong eller binda är speciellt kul att använda då. hoppas verkligen att menskoppen är något för mig! tänker inte ge upp i första hand om den visar sig vara lite krånglig vill man så går det
    Prova redan nu. Öva på att sätta i den och ta ur den. Det krävs oftast några gånger för att få till det.

En menskopp kan man ju föra upp och ta ur "hur som helst". Om man däremot hade använt tampong utan mens hade slemhinnorna dött.
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • JessiWill

Ngr som pratat om olika storlekar på menskoppen, va jag har läst och sett finns det ju bara 2 olika. A kopp- För kvinnor som fött vaginalt och är över 30 år. B kopp- För kvinnor under 30 som inte fött barn!

• lokisse
    Jessiicaa89 skrev 2009-11-04 22:39:05 följande:
    Ngr som pratat om olika storlekar på menskoppen, va jag har läst och sett finns det ju bara 2 olika. A kopp- För kvinnor som fött vaginalt och är över 30 år. B kopp- För kvinnor under 30 som inte fött barn!
    fast märkena är olika stora och olika harda.
  • Mandragora
    Jessiicaa89 skrev 2009-11-04 22:39:05 följande:
    Det finns fler. Jämför de olika menskopparna med varandra - varje sort har sina storlekar och variationer.
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • JessiWill
    lokisse skrev 2009-11-04 22:41:04 följande:
    fast märkena är olika stora och olika harda.
    Finns det olika märken med? Gud va jobbigt och lyckas hitta just sin då :O Va ligger dom i pris?
  • lokisse
    Jessiicaa89 skrev 2009-11-04 22:42:39 följande:
    Finns det olika märken med? Gud va jobbigt och lyckas hitta just sin då :O Va ligger dom i pris?
    nja det gar igentligen ganska snabt.. dom flesta kan du retutrnera om dom inte passar.
  • LillaZ

Jodå, du har helt rätt. Den ska sättas för livmodermunnen. Den viker ut sig inuti slidan och om man kan snurra på den så sitter den rätt. Jag brukar iofs känna det när jag sätter in den att den sätter sig över liksom, som att tappen åker ner i koppen. :)

Hmm, alltså man får in snitsen på vikandet rätt fort. Och det tar inte ens 3 sekunder att vika och sätta in den för mig. Så även om du har svaga handleder så kanske du kan hålla emot så pass kort tid? För det är ju lite motstånd, den vill ju gärna vika ut sig om man har fel grepp, men bara du har rätt teknik och grepp så är det inga problem. Jag har en FemmeCup (tror jag det heter ) och den ska vara mjuk tydligen. Men den är dock hårdare än en ihoprullad kondom. Muffinsformar av silikon var nog en bra liknelse.

Little Ms Chatterbox skrev 2009-11-04 22:07:09 följande:

Den där vikningen som man gör innan införandet, är det svårt att hålla emot? Jag har lite svaga handleder och tappar lätt greppet om saker. Det är ju svårt beskriva hur hårt något är och sitter här och funderar på något som går att likna med men kommer inte på något annat än en oanvänd kondom när den är ihoprullad. Någon som kan beskriva det? Men nu när jag har sett bild på den, ska den bara sitta rätt upp i slidan?! Jag har haft en tanke om att den skulle sitta för livmodermunnen liksom men det går väl inte att kränga till den för det? Eller...?
  • JessiWill
    lokisse skrev 2009-11-04 22:49:41 följande:
    nja det gar igentligen ganska snabt.. dom flesta kan du retutrnera om dom inte passar.
    Ja men om det finns olika märken, storlekar så blir det kanske krångligt att hitta rätt för just sig.
Svar på tråden köp menskopp!