• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • Denebola
    MelinasMamma skrev 2009-11-05 13:38:13 följande:
    Har hört att menskopp ska vara väldigt bra. Men hur tusan får man ut den??!
    Man använder fingrarna och greppar tag om den. Det finns en pigg som man kan ta i också, men många klipper av den helt eller delvis för att det känns bättre när koppen sitter inne (koppen ska sitta långt ner till skillnad från en tampong, och det är inte bekvämt om piggen sticker ut ur snippan).

Ibland kan koppen åka in en bit och bli lite svår att nå, men då får man krysta lite. Det kan vara lite knepigt i början, men man ska inte ge upp, man lär sig.
  • Shadowcat
    EnilemmE skrev 2009-11-05 13:47:29 följande:
    När jag nämner att jag har menskopp för mina väninnor tycker de bara att det låter konstigt eller äckligt. Men tänker man efter är ju tampong ruskigt äckligt oxå.. Ska nog propagera lite för menskoppen på tjejträffen ikväll!
    Jag tror att det är en lite tankeomställare. Första reaktionen verkar (flr många iaf) vara usch vad läskigt/äckligt, men om man får fundera lite så verkar det inte så läskigt/äckligt längre
  • Mandragora

Kvinnor menar ofta att menskoppen är äcklig eftersom man använder den flera gånger.

MEN EN DILDO DÅ?!

Men den går det visst bra att använda på nytt. Stön. Dessutom rengör man menskoppen (förmodligen bra mycket) bättre än leksaken.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • olandstoken

Little Ms Chatterbox skrev 2009-11-05 14:15:55 följande:

appropå absolut ingentingkom jag på att jag ska ha mensen snart, hur lång tid brukar det ta att få den hemmskickad?jag vet inte om jag är riktigt där än men om jag har den splirrans ny framför mig när mensen kommer så kanske jag använder den
    det tog 4 dagar tror jag nu när jag beställde min.

det där med att krysta när man ska ha ut den ska jag prova. har ju bara använt min vid en mens och hade lite problem med att få ut den (inte in och den läckte inte). det gick lite lättare efter att jag hade ställt mig upp och funderat på något annat ett tag. det går inte när man spänner sig.
  • olandstoken
    EnilemmE skrev 2009-11-05 13:47:29 följande:
    När jag nämner att jag har menskopp för mina väninnor tycker de bara att det låter konstigt eller äckligt. Men tänker man efter är ju tampong ruskigt äckligt oxå.. Ska nog propagera lite för menskoppen på tjejträffen ikväll!
    ja gör det. alla mina kompisar är gravida (det är sant) utom typ 2. men man kanske ska ge dom en kopp i julklapp
  • Denebola
    Mandragora skrev 2009-11-05 15:09:14 följande:
    Kvinnor menar ofta att menskoppen är äcklig eftersom man använder den flera gånger. MEN EN DILDO DÅ?! Men den går det visst bra att använda på nytt. Stön. Dessutom rengör man menskoppen (förmodligen bra mycket) bättre än leksaken.
    Mycket bra argument =)
  • CosmicCat
    Mandragora skrev 2009-11-05 15:09:14 följande:
    Kvinnor menar ofta att menskoppen är äcklig eftersom man använder den flera gånger. MEN EN DILDO DÅ?! Men den går det visst bra att använda på nytt. Stön. Dessutom rengör man menskoppen (förmodligen bra mycket) bättre än leksaken.
    Ja det stämmer. För att inte tala om "gubben" som troligen inte skulle uppskatta idén att av hygieniska skäl koka familjelyckan i ca 5 minuter.
  • olandstoken
    CosmicCat skrev 2009-11-05 15:31:58 följande:
    Ja det stämmer. För att inte tala om "gubben" som troligen inte skulle uppskatta idén att av hygieniska skäl koka familjelyckan i ca 5 minuter.
    haha! underbart!
  • Schnauser

Menskopp is da shit!

Jag lärde mig om menskoppen via FL och det är jag själaglad över. Den är suverän. Efter en inlärningsperiod (ja det var lite jobbigt, men ge inte upp) tycker jag den är så enkel att använda.

När jag använde tamponger blev slemhinnorna torra och irriterade. Fick ta i ordentligt för att dra ut den, eftersom slemhinnorna blev så torra av tampongen. Hu! Dessutom är den där lite otäcka lukten borta, som tamponger gav. Nu har jag själv inga problem med svamp, men jag har läst att kvinnor som har det, blivit hjälpta av koppen angående det.

Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • lokisse
    Schnauser skrev 2009-11-05 17:56:42 följande:
    Menskopp is da shit! Jag lärde mig om menskoppen via FL och det är jag själaglad över. Den är suverän. Efter en inlärningsperiod (ja det var lite jobbigt, men ge inte upp) tycker jag den är så enkel att använda. När jag använde tamponger blev slemhinnorna torra och irriterade. Fick ta i ordentligt för att dra ut den, eftersom slemhinnorna blev så torra av tampongen. Hu! Dessutom är den där lite otäcka lukten borta, som tamponger gav. Nu har jag själv inga problem med svamp, men jag har läst att kvinnor som har det, blivit hjälpta av koppen angående det.
    o ja syster du säger det haleluleja svampen bor nu mera i skogen
    är det nagon mer i församlign som vill bära vitnsesbörd??
    snorkrakornas barn heter snorungar
Svar på tråden köp menskopp!