• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • moeder

Ska man våga testa? Har riklig mens och fött 4 barn - stannar koppen verkligen kvar? Är det inte obehagligt att ta ut och sätta in den? Ni verkar så väldigt positiva i tråden!

• Ankissen

moeder: Jag har fött två barn och har inte gjort knipövningar och koppen stannar kvar. På mig gör det inte ont varken att sätta in eller ta ut den - glatt överraskad, för jag trodde det kanske kunde göra lite ont att ta ut den, men icke. Använder visserligen koppen för första gången nu, men kan inte tänka mig att det kommer göra ondare. Jag är ett stort fan!

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Schnauser
    moeder skrev 2010-01-29 18:43:48 följande:
    Ska man våga testa? Har riklig mens och fött 4 barn - stannar koppen verkligen kvar? Är det inte obehagligt att ta ut och sätta in den? Ni verkar så väldigt positiva i tråden!
    Ja, jag tycker verkligen du ska prova. Välj kopp enligt de storleksguider som finns. Koppen hålls kvar av slidmusklerna och det vakum som bildas när den sätts in. 
    Det kan vara lite besvärligt att sätta in och ta ut den i början. ...men det är så värt det när man fått in snitsen. Rekommenderas varmt!
    Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • drever

nää fyfan sitta och gröta runt i muttan när man har mens fyfan nej tack jag tar min binda fy h¨ller med ung mamma 83 bläää mens bläää och ja det ofräscht och stinker hua

• LyNxQ
    moeder skrev 2010-01-29 18:43:48 följande:
    Tycker absolut att du ska testa! (på m-kopp.se finns vissa varianter med prövo-period, man får pengarna tillbaka (-porto) om man inte vill ha kvar den)

I början kan man bli lite irriterad runt urinröret om man joxar för mycket när man ska montera den. Men annars gör det inte ont.
    Har man för otränade muskler åker koppen inte ur, den kan snarare åka uppåt. (men då får man försöka slappna av och liksom krysta ned den. dessutom finns det en lång pigg nedtill som man kan klippa bort om den stör, men i början kan det vara bra att ha något att dra i, även om det oftast går utmärkt utan)

Det verkar som att de flesta som testat blir väldigt nöjda och vägrar att gå tillbaka till bindor och tamponger.

Läs mer på www.m-kopp.se och www.menskopp.nu
  • olandstoken
    drever skrev 2010-01-29 18:57:54 följande:
    nää fyfan sitta och gröta runt i muttan när man har mens fyfan nej tack jag tar min binda fy h¨ller med ung mamma 83 bläää mens bläää och ja det ofräscht och stinker hua
    hur får du ut en tampong då? *nyfiken*
  • smarties
    drever skrev 2010-01-29 18:57:54 följande:
    Det är ju bindan som stinker..inte blodet?
    Proud to be TwilightMom! www.twilightmoms.se
  • moeder

Tack för svaren! Kanske ska våga då. Det lät ju bra med en prövo-period, ifall det inte funkar.

• LyNxQ
    moeder skrev 2010-01-29 19:07:25 följande:
    Tack för svaren! Kanske ska våga då. Det lät ju bra med en prövo-period, ifall det inte funkar.
    Ja, men det är bara vissa märken/varianter som har prövotid (men det står)

Det är tänkt att man ska få prova under flera mensperioder, så har man lång menscykel kan man kontakta dem (m-kopp.se) för att förlänga sin prövoperiod (så hade de iallafall för några år sedan)

Tycker absolut att du ska prova!
Svar på tråden köp menskopp!